Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, February 18, 2014

RABECCA NUR ISLAM NAK JUAL SEMUA PAKAIAN SEKSINYA...

Saya pernah bersyukur bila artis paling seksi di Malaysia, Rabecca Nur Islam, yang pernah saya tak suka dulu "berhijrah" memakai hijab, menutup aurat secara kekal. Walaupun ada beberapa komen nakal tak percaya dia berhijrah, saya tetap pandang positif perubahan pada Rabecca tu...

Baru ni Rabecca dah fikir masak-masak, dia nak jual semua pakaian-pakaian dia yang seksi tu. Ye laaa...mahal-mahal baju dia tu.. yang RM700 tu dia nak "sedekah" saja.. tapi yang harga atas RM700, dia nak lelong la kot...

Secara peribadi, saya rasa keputusan Rabecca tu kurang tepat. Nak tahu kenapa?


Sebab.. kalau dia jual pada orang Islam, dah tentu la tak wajar sebab seolah-olah mendorong wanita Islam lain berpakaian seksi macam dia dulu. Mungkin tindakan tu berdosa... mungkin...

Kalau dia jual pada bukan Islam, secara tak langsung dia juga mendorong supaya warganegara Malaysia ni pakai seksi. Katakanlah dia jual baju seksi dia tu kat Eli Wong ke.. Makcik Teresa Kok ke.. kalau depa tu pakai seksi macam China Doll.. kalau dirogol nanti siapa yang susah? 

Lagipun, ustaz saya kata... kalau seorang muslim tu tengok perempuan yang mendedahkan aurat tak kira la perempuan tu muslimah atau tidak, maka muslim tu berdosa sebab tengok aurat yang diharamkan..apatah lagi kalau menimbulkan rasa syahwat..kan? 

Pakaian seksi boleh timbulkan nafsu, kan? Cuma mungkin la ramai yang "tak lalu" kalau Teresa Kok yang pakai...heh!

Saya sarankan Rabecce simpan je baju-baju tu dan pakai dalam rumah untuk suaminya saja. Jangan pakai di depan bukan muhrim. Berhias dan seksilah sebaik mungkin depan suami.. insyaAllah dia dapat pahala...dan suami pun mungkin makin sayang...

Tapi kalau nak bakar pun boleh jugak. Apalah sangat harga beratus ribu ringgit kalau nak dibandingkan dengan harga sebuah HIDAYAH dari Allah SWT, kan? Hidayah tu jauh lebih berharga dan tak boleh dijual beli...

Semua tu baju Rabecca. Saya faham, saya takde hak untuk paksa dia ikut pandangan saya. Terserahlah. Sebagai saudara seagama, saya hanya memberi nasihat saja. Nak ikut boleh, taknak ikut pun takpa.. saya tak marah... 

Tahniah Rabecca...hidayah memang diberikan Allah secara terpilih kata ustaz... dan anda memang bertuah diberikan hidayah itu. Kekalkan... sebab kita semua tak kekal kat dunia ni.. akhiratlah tujuan kita nanti..kan? InsyaAllah... semoga Allah berkati kita semua... Aminnn...

3 comments:

Anonymous said...

Dia nak jual kat orang kaya yang pakai dalam rumah depan suami je kot? Jangan ditanya tujuan apabila jual anggur, nak buat arak ke apa, serahkan kepada Allah.

Anonymous said...

Dia nak jual kat orang kaya yang pakai dalam rumah depan suami je kot? Jangan ditanya tujuan apabila jual anggur, nak buat arak ke apa, serahkan kepada Allah.

Anonymous said...

Ada jiran kawan bini aku bagi pakaian seksi, walau pun bini aku cuma pakai dalam rumah, aku tak berkenan. Aku dah bakor dah.
Ada sorang kawan lama, hadiahkan aku neck tie sutera, rasanya dia tak perasan kot, aku tak pakai, simpan lama jugak, last last aku buang jugak.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!