Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Sunday, February 2, 2014

PAS & MARINA MAHATHIR MEMANG POYO...

4 sweden

Alhamdulillah, 4 orang anak pasangan warganegara Malaysia yang ditahan di Sweden kerana dikatakan “salah pukul anak tak solat” tiba di tanahair dan bakal dipelihara buat sementara waktu oleh saudara mara mereka setelah dibawa pulang oleh Kementerian Luar melalui kedutaan kita di sana…

Yang pentingnya, saudara maranya beragama Islam dan kita tak perlu risau sangat tentang kehidupan serta aqidah Islam mereka berbanding hidup bersama keluarga angkat bukan Islam di sana. Selesai satu perkara…

Sebenarnya, saya mengikuti perkembangan mengenai pasangan Azizul Raheem Awaluddin dan Shalwati Norshal sejak dari mula lagi. Bukan apa, perkembangan seperti ini selalunya akan dapat perhatian dari pihak pembangkang, khususnya PAS, serta aktivis NGO seperti Marina Mahathir…


Namun sehingga kini, PAS hanya berdiam diri selain melaporkan cerita mengenai perkembangan pasangan itu melalui berita yang di”copy paste”. Tiada kenyataan yang serius dari kepimpinan PAS. Selalunya, merekalah “juara” dalam isu sebegini. Namun mengapa mereka “bisu” tentang perkara ini agaknya?

Mana pula perginya Marina Mahathir? Hilang ke mana “Sisters In Islam”? Sebelum ini Marina begitu “poyo” sekali ke hulu ke hilir bercakap tentang ideologi “Sisters In Islam” yang kononnya “terbuka”. Kenapa Marina tak gunakan “Sisters In Islam” untuk sekolahkan Kerajaan Sweden mengenai ajaran Islam yang membolehkan memukul anak dalam membabitkan hal solat?

ambigamarina

Sebelum ini Marina dan PAS sanggup bersekongkol dengan Ambiga serta “Bershit”. Marina dan PAS sanggup turun berdemo mengganggu ketenteraman ibu negara dan menjejaskan imej negara hanya dengan alasan “hak asasi manusia ciptaan barat”. Bila menyentuh tentang Islam, kemana perginya PAS dan Marina Mahathir? Kelu seribu bahasa?

Ketika isu mengenai pasangan Azizul – Shalwati dilapor di media, tiada siapa yang peduli. Namun apabila Biro Antarabangsa Pemuda UMNO dan satu NGO guaman melalui Wisma Putra terbang ke Stolkhom untuk berunding, mereka dituduh cari publisiti dan “makan angin” di Sweden…

Tapi, bila empat anak pasangan itu berjaya dibawa pulang ke tanahair, sikit pun mereka tak komen. Sikap buruk sangka sebegini selalunya ada pada siapa kalau bukan pembangkang yang suka politikkan semua isu yang berlaku, kan?

Kini tinggallah pasangan Azizul – Shalwati yang masih lagi “tersangkut” di Sweden. Sudah 3 kali tahanan reman mereka disambung pihak berkuasa di sana. Saya yakin, pihak Wisma Putra sedang berhempas pulas menggunakan segala “skill” diplomasi yang ada untuk membebaskan kedua pasangan tersebut…

demo bantah bakar quran

Sekali lagi saya tanya, mana perginya PAS dan Marina Mahathir? Kenapa tidak kumpul tandatangan dan petisyen? Kenapa tidak berdemo di depan Kedutaan Sweden? Kenapa tidak bakar bendera dan kutuk Kerajaan Sweden di depan kedutaan mereka? Bukankah perkara sebegitu selalu dilakukan PAS dan Marina?

Kenapa perlu pilih isu? Kenapa isu ini tidak menjadi pilihan PAS dan Marina? Kerana isu pasangan Azizul – Shalwati itu tidak memberi sebarang kepentingan bagi PAS dan Marina, bukan? Sebab tak berikan “mileage” politik dan “publisiti” terbuka buat PAS dan Marina, maka isu ini tidak diendah? Poyo betul!

Saya tidak mengharapkan PAS dan Marina memuji Wisma Putra atau Kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib mengenai isu ini. Memang mereka takkan pujilah sebab setakat itu saja “matang”nya mereka. Tapi isu Azizul – Shalwati ini di mata saya sangat penting. Ia bukan saja mengenai “rakyat”, malah ia juga mengenai ajaran Islam yang dibawa Rasulullah SAW..!

Azizul, Shalwati dan empat orang anak mereka adalah rakyat Malaysia. Pasangan itu ditahan kerana memukul tangan anak lelaki mereka yang enggan solat. Solat memang sangat penting dalam Islam dan Rasulullah SAW pernah bersabda menyuruh kita memukul anak kalau enggan solat dengan tujuan mengajar. Jadi sudah tentu isu ini berkait rapat dengan rakyat dan Islam…

Jadi, dengan mudah saya simpulkan di sini bahawa PAS dan Marina hanya akan bertindak pada isu yang memberi keuntungan pada “mileage” politik dan ideologi liberal “poyo” mereka sahaja. Mereka hanya memilih isu yang beri untuk pada kepentingan mereka sahaja. Isu rakyat dan Islam sebegini mereka tak peduli pun.

Itu pun mereka masih lagi tak malu mengaku memperjuang Islam dan rakyat? Poyo tak? Bila kita kata mereka “poyo”, mereka marah. Kalau tak poyo, nak kata macam mana lagi, kan? Memang itu sifat mereka, jelas sangat!

Sumber: Mykmu.net

2 comments:

Anonymous said...

tengok muka kawan-kawan dia yang non muslim tu....macam ada yang tak kena rakan syaitanlah katakana.

Anonymous said...

PUAK INI SEMUA AKTIF DEMI POLITIK ANARKI, RASIS DAN ANTI-KERAJAAN.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!