Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Wednesday, February 5, 2014

MOHON BANTUAN SEGERA UNTUK ADIK-ADIK KITA NI... @MukhrizMahathir @MukhrizOfficial @SabrinaAzizan @Suraya_Yaakob

5 dari 6 beradik yang memerlukan bantuan kita... apa salahnya kalau kita bantu depa?
Saya dapat info ni dari blog PAS Kedah. Walaupun cara blogger PAS tu nak mintak sumbangan untuk adik-adik kita ni agak kurang ajar, tidak sopan dan berbentuk sindiran, saya kira wajar saya sambungkan rayuan bantuan untuk adik-adik kita ni...

Adik-adik kita ni anak yatim. Ibu mereka baru meninggal dunia pada 21 Januari lepas. Ayah mereka pula walaupun masih hidup, langsung tak beri nafkah. Depa duduk dengan mak saudara depa kat Kg Paloh, Kuala Terengganu...Mak saudara depa bukan orang senang... kategori orang susah jugak tu...

Semuanya ada 4 adik beradik. Yang sulung berusia 21 tahun, adik Nurul Azieanty Abdul Wahab. Dia sedang menuntut tahun satu di UUM, Sintok. Manakala adiknya yang bongsu baru masuk darjah satu...

Menyedihkan, mungkin sebab tekanan hidup yang susah lepas ibu mereka meninggal, adik Nurul Azieanty pernah terfikir nak berhenti belajar di UUM untuk sara adik-adiknya...


Macam ni cara "Islam" blogger PAS mohon sumbangan untuk adik-adik kita ni? Sindir Pejabat Zakat & JKM? Macam tu cara akhlak Islam? Apa kata kalau blogger tu bawa details adik-adik kita tu ke Pejabat Zakat atau JKM dan minta bantuan sewajarnya...kan lebih mulia? Nak mintak bantuan, tapi dengan cara yang menyakitkan hati orang, macam tu? Patut la orang kafir pandang serong kat kita...
Jadi, saya harap pada semua yang terbaca cerita mengenai adik-adik kita ni dan ada rezeki lebih untuk bersedekah, apa kata berhenti sekejap kat mana-mana BSN. Lepas tu bank in sikit duit tu semampu yang kita ada untuk bantu adik-adik kita ni...

No akaun adik Nurul Azieanty tu ialah 111 022 900 000 7222 - BSN. Kalau nak bank in kat ibu saudara adik-adik kita tu pun boleh...ini no akaunnya...(MEK SHARIAH BINTI AWI) 111 004 100 017 4321 - BSN.

Ingatlah kawan-kawan semua. Nanti bila kita meninggal dunia, hanya tiga amalan kita yang akan kekal berikan pahala pada kita sampai hari kiamat dan salah satunya ialah SEDEKAH JARIAH. Semoga kita sama-sama bantu adik-adik kita ni... insyaAllah...

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!