Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Wednesday, February 12, 2014

KURANG AJARR..!!! BALACI GEMUK TERESA KOK CUBA TIPU PEGAWAI POLIS..!!!

Mak aihhh.. ni gajah ke apa ni? Pelik betul fesyen dia...
Memang "tak boleh blah" bila pelakon gemuk yang berlakon dalam video bodoh Teresa Kok tu cuba menipu pengawai penyiasat masa beri keterangan kat balai polis baru-baru ni...Dia ingat pegawai polis tu bodoh macam Teresa Kok ke apa?

Pelakon gemuk tu namanya Lim Ching Miau dan berusia 32 tahun. Dia kata, sebenarnya lakonan dia dalam video tu merujuk pada mendiang Lydia Shum, seorang pelakon Hong Kong yang terkenal. Sapa pernah tengok cerita "The Odds Couple" mesti kenal Lydia Shum...

Kalau kurang kenal, kat bawah ni saya siarkan gambarnya... Tapi jangan terkejut kalau lakonan pelakon gemuk tu langsung tak merujuk pada Lydia Shum tu.. jauh berbeza bebbb.. cuba tengok kat bawah...



Mendiang Lydia Shum.. trademark dia cermin mata bingkai hitam bentuk macam tu...
Kat atas tu la gambar Lydia Shum yang pelakon gemuk tu kata.. Sama ke dengan lakonan dia dalam video tu? Kalau betul dia nak tiru Lydia Shum, dah tentu pelakon gemuk tu akan pakai cermin mata bingkai hitam tu..!

Kalau nak tahu, antara trade mark Lydia Shum ni dulu iala cermin mata bingkai hitam yang besar. Saya nak tanya, mana pergi trademark Lydia Shum tu masa perempuan Cina gemuk tu berlakon? Kenapa tak pakai? Sebab Datin Seri Rosmah tak pakai cermin mata pun, kan?

Gemuk mungkin sama.. tapi ada pakai cermin mata trademark Lydia Shum ke? Nak tipu pun agak-agak laa.. nampak sangat la menipu... Teresa Kok tak bagi skrip menipu yang lebih menyakinkan ke?
Paling kantoi dia menipu, Lydia Shum tu tak pernah ada kontroversi yang melibatkan cincin atau permata yang mahal-mahal. Memang tak ada... cuba check sendiri...

Tapi dalam dialog bodoh video tu, terang-terang pompuan Cina gemuk ni dok highlight cerita pasal cincin mahal dan sebagainya. Dah tentu la merujuk pada DatinSeri Rosmah! Dah terbukti dah cerita cincin tu adalah fitnah...nak sebut buat apa lagi? Sengaja cari pasal, kan?

Nah! Sekarang, jawab la dengan polis. Lu ingat lu pandai sangat nak menipu pegawai polis? Lu ingat pegawai polis tu bodo macam lu? Lu memang bodo la sebab jadi alat pekakas (pinjam kata-kata Anwar Berahim) Teresa Kok.. Lu suka jadi pekakas kaaa? 


1 comment:

Anonymous said...

Gemuk elok babi ni..bg harimau kt zoo seminggu xhabis ni!

Bila Kak Su Bersuara... Heh!