Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, February 17, 2014

KURANG AJAR..!!! LU NAK APA LAGI NI..???

Saya tak faham, kenapa orang Cina khususnya di Penang dok buat provokasi melampau kat umat Islam lagi. Apa depa nak sebenarnya? Apa yang depa tak puas hati lagi kat Penang sampai lempar daging babi ke dalam kawasan masjid?

Saya difahamkan bahawa kejadian ni bukan yang pertama kali dilakukan. Dah beberapa kali dah depa dok buat perkara yang sama. Beberapa masjid sebelum ni jadi mangsa dicemari daging mughalazah ni.. takkan orang Islam sendiri yang buat kot?

Setahu saya, orang India kurang makan daging babi. Selalunya orang Cina, terutama di Penang...


Saya bukan rasis dan saya bukan pelampau agama. Tapi apa sebabnya orang Cina Penang dan pelampau bukan Islam di Penang suka sangat nak cabar kesabaran bangsa Melayu dan agama Islam? Tahu tak perkara ni sensitif...?

Mungkin sebelum ni kami hanya berdiam diri dan hanya mampu beri "amaran". Kalau nak tahu, kami bukannya "Menteri Amaran" atau pihak yang suka beri "amaran" selalu...

Kalau kami hilang sabar, rasanya tak perlu cakap atau beri "amaran" lagi dah... terus "terima" saja habuan tu..kan?

Saya tertanya-tanya...apa pihak berkuasa buat untuk kes-kes macam ni? Memang tak boleh selesai ke? Nak kena panggil geng "CSI" datang Malaysia ke? CSI New York ke CSI Miami? Kat Malaysia ni takde CSI ke? 

Atau nak orang Melayu Muslim saja yang jadi "CSI"? Bukan apa... kalau kami yang jadi CSI... mungkin buruk padahnya...kan?

Saya bukan mengugut. Jauh sekali beri ancaman pada mana-mana pihak. Cuma saya percaya, umat Melayu Muslim kat negara kita ni dah lama bersabar.. Apa pihak tertentu tu tak risau ke kalau kesabaran tu "hilang" dalam masa terdekat ni? Huru-hara nanti lagi teruk nak handle...kan?


No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!