Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Sunday, February 2, 2014

KURANG AJAR..!!! KIT SIANG PERTIKAI FIRMAN ALLAH..?!!!

Kalaulah Kit Siang ada depan saya, rasanya mau jugak saya lempang muka dia. Saya bukan lempang kosong, tapi lempang saya adalah kerana tindakan dia sendiri yang cari "penyakit" seolah-olah mempersoal firman Allah SWT di dalam Al-Quran...

Baru-baru ni Kit Siang pertikai khutbah Jumaat yang ditulis JAKIM. Katanya khutbah tu tak menyokong keharmonian agama di Malaysia kerana menyebut pepecahan umat Islam di negara kita ni tidak hanya kerana lemah iman, tapi juga kerana hasutan dari penganut Kristian dan Yahudi..

Dalam khutbah tu, memang Imam ada sebut begitu. Lalu diperkuatkan lagi dengan firman Allah SWT... 

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu).
Apa Kit Siang bodoh sangat ke sampai tak reti nak pikir? Khutbah Jumaat tu adalah sebagai peringatan kepada seluruh umat Islam tentang bahaya ancaman dari puak Kristian dan Yahudi yang selalu berusaha memesongkan aqidah umat Islam supaya ikut agama depa... salah ke?

Lagipun, memang Allah ada sebut dalam Al-Quran. Memang kami umat Islam diwajibkan beriman pada Al-Quran. Itu rukun! Apa hal pulak yang Kit Siang nak pertikai rukun Islam? Tak payah cakap pasal keharmonian agama pun, memang kami kena taat pada firman Allah!

Cuma, Tuhan kami takde la suruh berlaku zalim pada agama lain. Allah SWT suruh kami berlaku adil terhadap penganut dan agama lain. Maksudnya, agama lain dibenar amalannya di Malaysia secara bebas. Cuma jangan kacau agama Islam dan kepentingannya... 

Kalau diikut hukum Islam sebenar, mana-mana individu yang murtad, keluar dari Islam, individu tu boleh diperangi. Malah Khalifah Abu Bakr As-Siddiq pernah perangi golongan murtad di zaman beliau. Hukum murtad ialah BUNUH! Berat, kan?

Memang itu cara Islam menjaga aqidah umatnya. Nampak kejam, tapi sebenarnya ia langsung tak kejam. Kejam dari kacamata "hak asasi manusia" yang poyo tu, tapi sebenarnya sangat adil dari sudut kacamata Islam kerana Islam bukanlah agama yang boleh sesuka hati masuk Islam dan keluar Islam!

Dalam bahasa mudah, memeluk agama Islam bukan perkara main-main dan itu adalah antara cara kami jaga kesucian agama Islam...

Jadi, apahal pulak Kit Siang nak cari pasal dengan ketetapan Allah SWT? Teringin sangat nak cetus 13 Mei sekali lagi ke???

Dari sudut keharmonian agama di Malaysia ni, Kit Siang patutnya faham kedudukan Islam di Malaysia sebagaimana yang disebut dalam perlembagaan. Begitu juga dengan agama lain, depa perlu terima hakikat tentang keistimewaan Islam dalam perlembagaan Malaysia dan hukum Islam tu sendiri..

Siapa sebenarnya yang cetus ketidakharmonian agama di Malaysia kalau bukan "Dinasti Lim" sendiri? Siapa yang gatal mulut cetus pertikaian tentang kalimah "Allah" kalau bukan Guan Eng? Nak samaratakan hak agama lain dengan Islam di Malaysia? Hellooo.. tak baca perlembagaan ke???

Saya beri warning pada Kit Siang. This is not the end. Kalau Kit Siang terus kacau Islam kat Malaysia ni... jangan salahkan orang Melayu Islam kalau peristiwa 13 Mei berlaku sekali lagi. 

Saya bukan ugut. Tapi tak mustahil 13 Mei berlaku sekali lagi kalau kesabaran umat Islam terus dicabar Kit Siang, Guan Eng, DAP dan Pakatan Haram begini.

Saya yakin, penganut agama lain faham keadaan ini dan depa takde la perangai buruk macam Kit Siang yang pertikai perkara yang tak sepatutnya... Penganut agama lain semuanya okay saja.. Kit Siang pulak yang lebih-lebih.. nak makan penampar ke???

12 comments:

Ghazali said...

Sudah banyak kali disebutkan
NEVER TRUST A CHINESE...coz they all are FAKES

Anonymous said...

Babi tua ni patut diajar!!!celaka!!

Anonymous said...

Mudah sgt. Sejak bila DAP dan seangkatan kafir makin kurang ajar terhdp islam dan melayu? Dulu ade x seteruk ni? Xde kan? Sejak PKR bagi muka dkt DAP. Sejak PAS dok sekapal dgn DAP. Nk harapkn PAS dpt tarbiahkn DAP....xde langsung. Selalu PAS yg kena tarbiah dgn DAP. Bila islam berpecah...dan bila islam terlalu lemah longlai dgn kafir....itulah jadinya. Kononnya utk dakwah. Dakwah pn ada tahapnya. Dakwah dgn tunjukkn adab yg baik. Akhlak yg baik. Sebhg kafir tertarik dgn islam sbb keindahan penganut mengamalkn islam. Akhlak baik. Tpi sebhg org kite yg mengaku lebih kuat islam...menunjukkn akhlak disebaliknya. Mengata mengumpat boleh kata zikir harian konon atas dasar nk tentang pemimpin zalim. Senang2 cop org zalim. Ade org x mkn ke. Ade org kena sekat rezeki ke kt malaysia. Harap islam boleh cuba fikir utk bersatu. Bila bersatu baru ade kekuatan dan kafirin kurang berani berkurang ajar.

Anonymous said...

Ustaz2 PAS. Tolong tegur Kit Siang. Boleh x? Atau siarkn dlm harakah je. Boleh x? Kalau ikhlas le pertahankn islam. Aku nk tngk skit. Kalau sekadar ckp je pertahan islam....tpi masih lgi dlm hal ni nk berpolitik.....boleh blah la.

Anonymous said...

Kit babi komunis Siang ,makan babi,dubur tak cebok akidah caca merba nak cakap hal Al quran,iman dan Islam.

Anonymous said...

INI DAH MELAMPAU, CINA KAFIR DAH MENYENTUH FIRMAN ALLAH, DIA PATUT DISEKOLAHKAN.. UGAMA KAMU KIT SIANG UGAMA COLOK UGAMA PATONG, JANGAN NAK PERTIKAI UGAMA ISLAM. KAMI ORANG ISLAM TIDAK MENGGANGU UGAMA KAMU MELAINKAN KAMU MENGGANGU UGAMA KAMI.. ADA PAHAM

Anonymous said...

Org2 camni akan terus mencabar dan mereka tahu org melayu hanya marah sekejap dan setakat garang atas kertas je. Lagi pun pas dan pkr akan sentiasa menjaga abang besar dap mereka ni so nothing will happen and mereka akan terus membuat provokasi....

Anonymous said...

Memang tak diduga sekiranya peristiwa 13Mei berlaku bukan antara Melayu dgn kaum2 lain bersengketa tapi melayu dgn melayu akan berperang. Kaum2 lain duduk kat rumah dan lihat saja gelagat permusuhan sesama bangsa melayu.. percaya tak... kena percaya. sebab pemimpin melayu sendiri yg dikata beriman kepada Allah dan RasulNya tuduh menuduh sesama Islam, umat Muhammad SAW bermusuh sesama sendiri akhir kaum Melayu juga sengsara.

Anonymous said...

Pemimpin-pemimpin Islam dan Melayu masing-masing takut, nak jaga sangat bangsa ini, takut tersinggung????? Islam dengan Islam gaduh tak apa,melayu gaduh melayu pun tak apa, kalau mereka kutuk dan hina pun sabar aje...................

Anonymous said...

Yang PKR sibuk nak berkempen untuk Anwar jadi MB,manakala DAP pula sibuk menghina Islam, sama ada oleh LKS atau Terasa Cock. Dia orang ni saja nak cari pasal atau ada agenda2 yang tersendiri.

Anonymous said...

Kit Siang..? Nak harapkan dia memahami perlembagaan..? Mcm babi ada la org tua komunis tu! Ini adalah bangkai2 yg masih hidup sejak era 13 Mei...yg tak mampus2 lagi..makin lama dia hidup lagi makin sakit hati melihat org2 melayu semakin hendak keluar drp kepompong kebodohan yg telah sekian lama diambil kesempatan oleh org2 ultra najis mcm dia...hello uncleee...bila laa lu mau mampos?!!!

Anonymous said...

alhamdulillah dah ramai orang melayu islam yang faham maksud firman Allah ayat 120 surah Al Baqorah tu....harap lepas ni semua akan faham ayat ayat lain pulak . Ayat bab riba , zakat , tutup aurat , judi ,arak pun masih ramai tak faham ni . Nak kena panggil Kit Siang juga aganya ni , baru faham .

Bila Kak Su Bersuara... Heh!