Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Sunday, February 9, 2014

KIT SIANG TAKUT PAD TARIKH "13 MEI"? JOM SEBUT RAMAI-RAMAI DEPAN DIA...

Alamak aiii... Kit Siang suruh polis tubuh pasukan khas semata-mata untuk siasat kononnya ada hasutan untuk mengulangi kembali tragedi berdarah yang pernah berlaku pada 13 Mei 1969 dulu... Heh! 

Tiba-tiba saja suruh polis buat macam tu, apahal? Apek tu dah takut ke? Apa? Malaysia sudah tidak aman lagi? Apa yang apek ni merepek ni? Dah buang tabiat ke apa?

Oooo.. tau takut berlaku 13 Mei ye? Malaysia dah "tak aman" lagi ye? Pandai pulak suruh polis buat itu dan ini yer.. Mengadu ye? Sebelum ni bukan Kit Siang dok asyik kutuk abang-abang polis kita ke? Sekarang nak tunjuk muka kesian? Piiiirrahhh..!!!

Saya nak tanya...


Apa puncanya sampai wujud amaran nak lancarkan 13 Mei sekali lagi tu? Kenapa tetiba saja keluar ilham nak ulang peristiwa berdarah tu agaknya? Saja je suka-suka nak buat 13 Mei tanpa sebab?

Dah tentu ada sebabnya, kan? Walaupun saya tak setuju dan risau berlaku 13 Mei sekali lagi, saya rasa saya dapat menghidu sebab utama mengapa ada pihak yang memberi amaran berlakunya 13 Mei tu... rasanya budak sekolah pun dapat teka dengan mudah..kan?

Kenapa agaknya? Sebab sekarang ni wujudnya orang kurang ajar macam Kit Siang laaaa.. sebab apa lagi? Kenapa berlaku 13 Mei dulu? Sebab orang Cina kurang ajar kat Melayu, kan? Salah seorangnya Kit Siang, kan? Itu fakta...!!!

Dan sekarang? Agaknya orang Melayu ni "seronok", "suka" dan "gembira" sangat dengan provokasi melampau orang macam Kit Siang, Guan Eng, Teresa Kok, Tony Pua dan ramai lagi pemimpin Pakatan Haram, termasuk Paderi The Herald, Andrew Lawrence...

Bukan setakat provokasi terhadap Melayu, malah pada Islam pun begitu rancak dilancarkan provokasi. Takkanlah Kit Siang tak tahu tentang dua perkara yang sangat sensitif dan pantang disentuh tu? Bangsa dan Agama memang pantang tok nenek laaa.. kan? 

Habis tu? Kenapa pulak sengaja "dijolok sarang tebuan"? Bila disebut saja tarikh 13 Mei, menggelupur pulak Kit Siang cari polis suruh siasat? Heh!

Maka sebab tu la adanya ISA dulu.. Sejak ISA diperkenalkan, ada ke berlaku 13 Mei lagi? Baru bukak suara dah kena "angkut ke dalam", kan? Sebab tu Kit Siang tak berani dulu di zaman Tun M. Tapi bila Pak Lah suruh mansuhkan ISA, meriah sakan la Kit Siang and the gang melampau!

So, tak payah la nak salahkan orang Melayu kalau depa sebut tarikh 13 Mei depan Kit Siang. Tak payah la nak suruh polis siasat siapa yang hasut, dah confirm akan patah balik ke rumah Kit Siang dan Dinasti Lim... heh! Kan dah kenaaaa...

DAP meminta Polis Diraja Malaysia (PDRM) mewujudkan sebuah pasukan khas bagi menyiasat pihak tertentu kerana didakwa sedang menghasut orang ramai supaya mengulangi insiden berdarah 13 Mei di negara ini.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang berkata, perkara itu perlu ditangani segera kerana situasi itu menyebabkan Malaysia dipandang serong oleh negara luar apabila terdapat laman web di Pakistan mendakwa tiada lagi keamanan dan toleransi di Malaysia.

“Sekarang ini tiada siapa boleh mendakwa Malaysia sebuah negara yang aman, harmoni dan bahagia,” dakwanya melalui satu kenyataan media hari ini.

Kit Siang dalam pada itu menuduh polis seolah-olah `tutup mata’ dalam beberapa insiden berbaur perkauman dan keagamaan yang dilakukan oleh bbeberapa badan bukan kerajaan (NGO) berkaitan Islam baru-baru ini.

Dakwanya, lebih 15 laporan polis terhadap insiden berbaur perkauman dan keagamaan di buat di seluruh negara tetapi polis masih belum mengambil tindakan termasuk mengambil keterangan NGO terbabit.

“Mengapa pasukan polis boleh membenarkan ancaman tragedi 13 Mei berulang ini berterusan di Malaysia,” dakwanya lagi. – mynewshub.my

2 comments:

Anonymous said...

Lambat bertindak....itu masalah pihak bertanggungjawab sekarang....najib....mana mu.....jgn tidor oi.....

Anonymous said...

THERE HAS BEEN TOOOOOOO MANNNNY PROVOCATIONS TOWARDS THE MALAYS AND ISLAM LATELY.
WORST THAN MAY 13.
VIDEOS ON THESE PROVOCATIVE SPEECHES MUST BE KEPT FOR USE AS EVIDENCE.
SOME IDIOTS JUST WON'T LEARN FROM PAST MISTAKES.
THOSE WHO ABOLISHED I.S.A WAS NOT BRAINY AND FAR SIGHTED .
We should all be peace loving citizens.........of MALAYSIA.
Why play with fire ? Use your brain !

Bila Kak Su Bersuara... Heh!