Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Sunday, February 16, 2014

EKSKLUSIF..!!! 21 KEPING GAMBAR MENARIK MUKHRIZ DI RUMAH KELUARGA ANGKAT DI KAMPUNG KEDA @MukhrizMahathirOfficial #MBmesrarakyat

Detik gembira keluarga Abang Bakar bertuah menerima Mukhriz sebagai saudara angkat...
Khabarnya semalam Mukhriz bermalam di kampung Keda di Kota Kuala Muda. Saya mulanya nak pi la tengok.. bukan apa... selama ni orang kata MB Kedah ni "aristokrat" la.. "bangsawan" laa.. macam-macam "puak tu" tuduh MB kita ni...

Tapi tak dapat nak hadir sebab kerjaya... Mujur la ada seorang member yang tolong rakam gambar MB kita di rumah keluarga angkatnya di Kampung Desa Keda tu... Memang eksklusif gambar-gambar ni... heh!

Saya sendiri pun terkejut tengok gambar-gambar "rare" macam ni.. Maka betul la dakwaan yang mengatakan Mukhriz tu memang sempoi, berjiwa rakyat, bijak menyesuaikan diri dan paling utama, tidaklah "searistokrat" atau "sebangsawan" mana pun... cuba tengok gambar-gambar kat bawah ni...

Memang "catchy", kan?


Inilah rumah bertuah tu...

Ruang dapur rumah keluarga angkat Mukhriz...

Toilet ada satu jer.. jadi MB berkongsi toilet la..

Ruang makan.. tidaklah seluas rumah orang PAS yang "sebat komisyen" balak tu...

Abang Bakar.. berdebar menanti MB sebagai saudara angkatnya... heh! Steady bang...

Saya difahamkan, inilah gambar arwah anak sulung Abang Bakar.. baru meninggal dunia last 2 weeks... Al-Fatihah untuknya... sempat di bawa jalan-jalan ke Bukit Bendera sebelum pergi... tersentuh hati dengar...

Ni gambar kaki arwah yang sempat dirakam sendiri... simpati saya pada arwah.. sabarlah pada ujianNya...

Ini pula gambar arwah ketika terlantar sakit... Timbalan Ketua Bahagian UMNO Sg Petani banyak bantu sebelum dan selepas meninggal dunia katanya...
MB dah sampai..MB dah sampai... cepat..cepattt...
Abang Bakar macam tak caya je MB kat depan rumah dia... ehhh..!!! Depan dia laaa... gugup? Hahahahaaa...
Abang Bakar "cover line" ni.. dia gugup dan terpegun sebenarnya.. tu yang sampai berpeluk tu.. "cover" nervous la tu.. heh!
Saya diberitahu, abang kita tu sponsor nira nipah segar tiga bungkus nak bagi MB sejuk badan... maklum la dari pukul 7 pagi dah "tawaf" Kota Kuala Muda... heh! Terima kasih bang..!

Alamakkk.. ni semua bakal-bakal pengundi ni... abih la PAS takleh cari makan laaa... heh!

Mukhriz tengah sembang dengan Abang Bakar.. anak-anak dan sedara maranya seronok ambil gambar... bertuah la hangpa Mukhriz tidoq rumah hangpa.. esok nak tunjuk gambar kat sekolah la tuuu... kan? kan? kan? Terbaik la adik-adik ni..heh!

Yang tu anak Abang Bakar yang ketiga.. darjah 4 kat Sekolah Kebangsaan Seri Kuala... sempat posing amik gambar dengan Mukhriz... bila la saya ada peluang macam ni...? Adehhh....

Sebuah keluarga bahagia...

Saya yakin.. Mukhriz tersentuh dengan arwah adik Norimatul Buhsra ni... memang kuat dan tabah adik ni lawan penyakitnya sehingga ke akhir hayat...

Time dinner... masak simple jer.. takde ikan siakap steam.. takde sharkfin soup... takde lobster.. tapi MB selera makan sampai tambah..heh! Siapa kata Mukhriz orang bandar? Dia asal kampung laa...


Menu rakyat memang taste Mukhriz Mahathir...
Jadi imam solat isyak kat surau...

6 comments:

Anonymous said...

Syabas MB kedah, teruskan usaha, jgn peduli apa depa kata, berani berubah, In sha Allah Kedah telah mula bersinar....

Anonymous said...

Saya yakin sekiranya semua wakil rakyat mengambil pendekatan begini, Umno akan kembali menjadi pilihan rakyat walau apapun dakyah serta fitnah pembangkang.

Syabas sedara Mukhriz kerana memimpin melalui teladan....

Anonymous said...

patutnya semua pemimpin umno buat mcm ni ... br terduduk pas & pkr ... kendian blogger highlight benda2 baik mcm ni semaksimum mungkin ... tok sah cerita pasal pkr & pas ... di bandar2 plak bina byk2 rmh mampu milik utk org2 melayu ... ikut stlye lee kuan yew pecah2kn pengundi cina ... bertindak skrg sblm tlambat ... toksah bina shopping complex yg tak mampu dimiliki bumiputera

Anonymous said...

Ini baru pemimpin islam sebenar rendah diri dan siap jadi imam kat surau.

Bukan macam sekoq tu, pi melalak kat gereja siap setuju utk kapir tu guna perkataan yg jesus tu anak ALLAH. Minta2 dia kecundanglah atas usaha jahatnya.

Anonymous said...

Ini baru pemimpin islam sebenar, rendah diri dan siap jadi imam kat surau.

Bukan macam sekoq tu, pi melalak kat gereja siap setuju utk kapir tu guna perkataan yg jesus tu anak ALLAH. Minta2 dia kecundanglah atas usaha jahatnya.

Erwin Ginanjar said...

Suasana nya berasa pulang kampung, jadi rindu tempat sendiri

Cara Mudah Temukan Rumah Dijual / Disewa Disini
Sewa Apartement
Perumahan Baru

Bila Kak Su Bersuara... Heh!