Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, February 22, 2014

AWAT LEBAI PAS SENYUM MELERET DI KEDAI KIAH JANDA..?

Kiah ni takdak kena mengena dengan cerita Kiah kat bawah ni..
Saya yakin, ramai pak-pak lebai PAS yang tengah tersengih-sengih sekarang ni di kedai kopi. Senyum lebar depa hari ni... nak tahu kenapa? Sebab depa "masyuukkk" hari ni.. 

Pak-pak lebai ni memang suka hati kalau "masyuuuukk".. apatah lagi yang "masyuuuk" tu tanpa memerlukan depa memerah keringat tulang empat kerat tu... dengan muka tak malu, depa tersengih-sengih tengok akaun depa duit BR1M dah masuk hari ni...

Sebelum ni... macam-macam depa kutuk BR1M. Depa kata BR1M tu rasuah pilihanraya laaa.. BRIM tu haram laaa.. BRIM tu ini laaa... BR1M tu itu laaa... macam-macam depa kutuk Kerajaan BN pasal BRIM tu...



Tapi hari ni dengan muka tembok, depa tibai 4 cawan kopi kat kedai Kiah Janda... selalu secawan kopi bujang saja... tapi hari ni siap boleh makan 2 bungkus nasi lemak... lepas tu berdegar-degar kutuk UMNO dan BN sampai tepuk-tepuk meja... heheheeee...

Mungkin itulah harga diri bagi para penyokong PAS. Depa sanggup "jilat balik apa yang depa ludah". Nak buat macamana... perkataan "syukur" tu mungkin tidak wujud dalam kamus "vocabulary" depa... yang ada hanyalah maki hamun dan nista...

Takpa lah.. saya tak marah. Saya tak kisah. Dah memang itu rezeki depa. Rakyat lain yang terima BR1M semuanya bersyukur pada Allah SWT atas rezeki yang diberi melalui Kerajaan BN. Kalau nak bandingkan dengan pengikut PAS, saya lebih menghargai golongan yang bersyukur ini...

"La'in syakartum la azeedannakum, wa la'in kafartum inna azaabee la shadeed".. harap kawan-kawan PAS saya renung maksud firman Allah itu dan semoga kita semua diberi hidayah... Ameennnn...

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!