Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Friday, February 7, 2014

18SX: SYARIFAH SAKINA SEKSI NI ISLAM KE TIDAK NI?

e01c8ba8811d11e39f47126b152ee5e0_8
Off politik sekejap. Kali ni saya takleh tahan. Nak kena cakap jugak pasal budak nama Syarifah Sakinah ni. Dah naik menyampah pulak saya tengok adik Syarifah Syahira ni. Saya tahu la dia selebriti.. tapi jangan lupa dia tu pun beragama Islam jugak..!

Saya tengok, budak ni makin menjadi-jadi seksinya. Makin ditegur, makin selamba dia pakai seksi...

Kononnya, dia terima apa yang orang nasihat dan tegur selama ni. Kat bawah ni ada jawapan dia.. Jawapan standard bila dia dilanda kontroversi dan ditegur peminat...Cuba baca dan beri pandangan anda...


Dia bukan lupa tarik zip seluar.. tapi sengaja tak tarik..!!!
“Orang salah anggap. Orang yang mengikuti saya di laman sosial ramai, jadi banyak juga pendapat yang diberikan. Saya hormati semua pendapat mereka, ada yang bertelagah sesama sendiri dalam ruangan komen, tapi saya tidak pernah masuk campur. Jika mereka memberikan maklum balas positif, saya berterima kasih. Kalau mereka komen berbentuk nasihat pun, saya berterima kasih juga.

"Apa yang saya boleh cakap, saya jadi diri saya sendiri. Kalau orang ambil perkara itu sebagai positif, jadi positiflah perkara tersebut. Kalau orang ambil perkara itu sebagai negatif, jadi perkara itu akan menjadi negatif.

"Apapun, saya rasa terharu dan tersentuh hati apabila melihatkan kegigihan sesetengah pihak yang menyertai aktiviti yang saya jalankan untuk merubah diri mereka. Malahan ada yang kini sudah menampakkan perubahan. Apa yang penting, saya kena ambil positif perkara ini,”
Kalau saya boleh maki, memang saya dah maki dah. Tapi memandangkan saya tak suka maki hamun, maka saya tak maki. Agama saya larang saya buat begitu...

Salah anggap? Hormati pandangan, teguran dan nasihat? Terima baik semua teguran tu? Kalau terima dengan  baik, maka dah tentu budak ni akan lebih sopan berpakaian, kan? Tapi dia selamba jer..makin seksi pulak tu...posing pulak makin tak senonoh!

GAMBAR: Peminat 'GERAM' Tengok Sakinah Seksi, Ada Yg Gelar KARIPAP PANAS!
0ab62a5080ff11e3ac980e54565bd984_8

Nak jadi diri sendiri? Jadilah diri sendiri, takde sapa larang. Tapi budak ni perlu ingat bahawa dirinya tu beragama Islam. Dalam Islam, ada hukum hakam yang perlu dipatuhi dan dia wajib taat! Apa mak ayah budak ni tak ajar ke semua tu? Atau memang budak ni kurang ajar?

Pandai dia cakap suruh "ambil positif". Tapi dia ambil positif ke teguran orang tu? Kalau dia ambil positif, dah tentulah dia berubah ke arah positif. Ini tidak! Makin teruk ada laaa.. 

Kita ada nama. Nama budak ni Syarifah Sakinah. Dia mengaku dirnya Syarifah Sakinah. Dia cuba jadi dirinya sendiri. Dan kita ni ada agama. Budak ni pun ada agama. Dia mengaku Islam. Tapi ada dia buat apa yang Islam suruh dia buat? Apa nak jadi budak ni?


Saya tegur budak ni sebab saya pun beragama Islam. Tanggungjawab saya untuk tegur sesama saudara seagama. Bukan saya suka pun tulis pasal budak ni atau perkara hiburan-hiburan ni. Saya cuma tunaikan tanggungjawab saya saja...

Apa? Kenapa tak tegur Datin Seri Rosmah dan pemimpin Wanita/Puteri lain? Saya ada tegur depa. Tapi cara saya tegur takde la macam saya tegur Syarifah Sakinah ni. Lagipun, kalau saya tegur cara macam ni ingat depa akan terima dan berubah?

Nak tegur seseorang tu perlu kena dengan caranya. Nak tegur ibu ada caranya. Cara tegur ibu tak sama cara kita tegur anak atau isteri kita. Nak tegur adik, tak sama cara kita tegur sepupu kita. Nak tegur pemimpin pun, tak sama cara kita tegur kawan perempuan kita...kan?

Islam kata.. fad'uu ila sabili rabbika bil hikmati wal mau'izotil hasanah... di mana istinbatnya mahu kita menegur ke jalan Allah dengan cara yang berhikmah, bijaksana dan kena dengan caranya supaya dapat hasil yang diredhai Allah...

Apa pun, saya harap budak Sakinah ni berubah. Ini last saya tegur dia. Lepas ni malasdah nak tegur. Kalau tak berubah, memang salah ibubapa dan keluarga dia la sebab tak ajar budak ni dengan baik. Atau dalam kata mudah, budak ni memang kurang ajarlah, kan? I rest my case....

3 comments:

Anonymous said...

dia pakai seluar ketat... posing mengangkang.. mcm dh xde Agama.. mcm nafsu dh membuak2..? seluarnya mcm telanjang..menampakkan bentuk kemaluan.. takutlah Allah.. cukup2lah.. xde untung apa dgn semua ini..

AStaghfirullahaldzim..!

Anonymous said...

Ini seksi??? adoi...... ini mamat DESPERADO haprak punya taste. Cekeding lepeh!! Kepala besar dari badan. Tak payah lah sebut2 pasal agama.

Anonymous said...

qBuat malu bangsa ajea..

Bila Kak Su Bersuara... Heh!