Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, January 9, 2014

RAMPAS BIBLE: "SEMUA SALAH JAIS", MACAM "SEMUA SALAH UMNO" JUGAK LAAA...

Kadang-kadang, saya tertanya-tanya...awat korang marah sangat kat Pakatan Haram yang beriya-iya membela Kristian dalam isu rampasan lebih 300 Bible berbahasa Melayu yang menggunakan kalimah "Allah" tu?

Tak boleh macam tu bro... tak boleh marah. Kita kena setuju dengan Pakatan Haram. Dalam hal ni, JAIS yang salah... bak kata pepatah.. "semuanya salah JAIS, tidak ada yang salah melainkan semuanya salah JAIS"...heh!

Sepatutnya, kita ikut kata Pakatan Haram. Pakatan Haram nak ketatkan bidang kuasa JAIS..kita mesti sokong! Jadi lepas ni ada tali yang lebih kuat dan ketat untuk "ikat" kuasa JAIS... 



Kalau boleh, sebelum bertindak tu, JAIS kena tanya dulu gereja atau persatuan Kristian tu.."boleh tak kami nak serbu korang?", "boleh tak kami rampas Bible ni?", "boleh tak kami ambik tindakan kat korang?" atau..."Errr.. betul ke kat korang tengah nak murtadkan umat Islam ni..?".

Ianya macam polis nak serbu sarang penjenayah laaa.. "err..korang tengah proses dadah ke?", "kami nak ambush sarang korang, boleh tak?", atau..."kami nak mintak izin korang..kami nak balas tembakan korang...boleh tak?"...


Kalau dibenarkan gereja atau persatuan Kristian, barulah JAIS boleh bertindak. Kalau penjenayah kata "boleh", barulah polis boleh bertindak. Kalau depa tak izin, maka tak boleh la JAIS atau polis bertindak...faham tak? JAIS dan PDRM boleh ikut tak kehendak Pakatan Haram ni?


Sepatutnya, JAIS tak ambil tindakan kat Persatuan Bible tu... Tak boleh serbu pun sebenarnya. Patutnya JAIS biarkan saja depa gunakan kalimah "Allah" tu dan convert seberapa ramai umat Islam kat Malaysia ni... patutnya JAIS buat bodoh je kalau ada kes macam tu...

Apahal JAIS nak serbu dan rampas Bible tu? Suka-suka je? Memang hobi JAIS serbu dan rampas Bible berbahasa Melayu yang guna kalimah "Allah"? Tak payah la rampas... kasi balik cepat. Nanti Khalid Ibrahim marah nanti... jangan sampai dia bertukar jadi "hijau"... buruk padahnya...

P/s: Faham maksud saya? Kalau tak faham, sila fikirkan maksud disebalik artikel ini...heh! Kalau cakap straight forward pun, bukannya depa nak faham pun... lebih mengutamakan Kristian dari aqidah umat Islam.. itulah Pakatan Haram... itulah "harapan" rakyat... heh!

2 comments:

Anonymous said...

Jumlah murtad naik,tuduh kerajaan lembap dan tak cari jln menghalang... inilah salah satu sbb byk kes murtad. Tapi tak halang plak. Nk bersekongkol. Apa la...

Anonymous said...

Itu gayanya nak laksanakan Hukum Hudud? Pejuang Islam sejati?...kuasa Islam yang ada pun nak dikekang..PAS pejuang Islam apa benda mcm ni???? taik kucing la puak2 lalat hijo ni.. Kerusi PAS lagi banyak daripada kerusi PKR kot di Selangor, setara dengan DAPigs, tapi tak dak telorrr nak bersuara ker?? Mmg PAS ni dilahirkan untuk jadi pak turut dan barua, keldai tunggangan DAPigs jer ker??!!

Bila Kak Su Bersuara... Heh!