Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Sunday, January 26, 2014

RAJA AHMAD SHAHRIR BAKAL DEDAH "RAHSIA" DALAM KELUARGA ANWAR?

Sebenarnya saya malas nak sentuh sangat pasal isu permohonan cerai Nurul Izzah dengan suaminya, Raja Ahmad Shahrir... Bukan apa... bab "masjid runtuh" ni actually sememangnya satu perbuatan halal yang dimurkai Allah SWT...

Tapi, seorang ustaz memberitahu saya bahawa kadang-kadang adalah "haram" sama sekali untuk meneruskan jodoh bagi satu pasangan suami-isteri yang mempunyai kekangan yang memudaratkan...

Sebagai contoh, bila seorang suami tak beri nafkah, mendera dan menyebabkan isteri derita dari sudut syar'ie, maka dibolehkan memohon fasakh dan sebagainya. Dan adalah dayus bagi seorang lelaki yang membiarkan isterinya curang dan seumpamanya...kan?


Dalam isu Nurul Izzah - Raja Ahmad Shahrir ni, kita tak tahu apa sebenarnya yang berlaku dalam rumah tangga depa. Yang ditulis mungkin hanyalah desas-desus dari sumber terdekat keluarga anak sulung Anwar Ibrahim tu...

Ada yang kata sebab Izzah tak tahan lagi bila suaminya hilang rasa hormat pada Anwar bila papa Izzah selalu suruh Raja Ahmad Shahrir tunggu di dalam kereta, lobi hotel dan sebagainya ketika ada urusan "penting" kat hotel besar.. 

RAS syak Anwar dok perguna dia buat aktiviti liwat...? Adeh... Kalau betul la RAS berpandangan macam tu, maka wajar la dia tak hormat Anwar lagi? Bapa mertua dia buat sesuatu yang langgar hukum Islam, maka dia tak mau hormat?

Nurul Izzah tak boleh "buang" bapanya. Buruk atau baik, itulah bapa Izzah. Islam suruh kita layan ibubapa kita dengan baik selagi tidak melanggar hukum syarak. Begitu juga dengan RAS... dia perlu jaga hati Anwar di depan, nak buat camana? Itukan bapa mertua dia...

Cuma, bila Anwar gunakan RAS sebagai "driver" masa dia dok buat dosa tu, maka RAS boleh memilih untuk tak taat pada Anwar. Dia boleh resign jadi "driver" Anwar... 

RAS boleh jumpa Anwar dan cakap terus terang beritahu dia tak mahu Anwar buat dosa macam tu lagi dan minta Anwar bertaubat. Itu pun kalau Anwar nak dengar cakap RAS la..kan? 

Yang jadi dilemma sekarang ni dah tentu Nurul Izzah. Sebelah sini suami dan di sebelah di bapa sendiri. Kena taat pada kedua belah pihak selagi tak langgar hukum syarak...

Syurga Izzah di bawah tapak kaki RAS (suaminya) dan anak kunci syurganya ada pada Anwar (bapanya). Jadi, apa yang Izzah boleh buat bila suaminya yakin bapanya tu dok buat dosa besar? Boleh ke Izzah selamatkan rumah tangganya?

Ramai orang berpandangan, suami boleh cari lain, tapi mana nak cari bapa kandung? Betul. Saya setuju. Izzah boleh cerai dengan RAS dan memilih papanya. Tapi Izzah perlu ingat bahawa dia pilih seorang yang salah dan bercerai dengan seorang lelaki yang berada di pihak yang benar....

Cuma, Nurul Izzah tak boleh la berbohong lepas ni tentang bapanya. Bila orang tanya mana perginya "jam tangan Omega" papanya, Izzah perlu beritahu yang benar. Bila orang tanya betul ke Anwar langgan China Doll dan meliwat, Izzah kena jawab yang betul...tak boleh lindung papanya...

Saya sedih juga bila Izzah nak runtuhkan masjid yang dia bina bersama suami selama 10 tahun lebih. Macam-macam yang depa kongsi sebelum ni... dan macam-macam juga yang boleh berlaku lepas ni... Kalau RAS dedah macam-macam pasal family Anwar camana?

Tapi tak mengapalah. Izzah baru fail permohonan cerai, belum cerai lagi, kan? Kita mintak depa bincang dulu, kalau boleh jangan la bercerai... rujuk balik pada Islam... kembalikan hidup family depa ke landasan Islam... insyaAllah selamat rumahtangga depa...

Tapi kalau dah tak boleh diselamatkan, maka saya takleh buat apa-apa.... kita serah saja pada Allah SWT....


3 comments:

Anonymous said...

Kunci syorga spare kan tok nik ada....hihii

Anonymous said...

Tak pernah aku tengok Non Muslim buat korek rahsia keluarga sebegini macam org2 Melayu Haramjadah Laknatullah dan dijual dipasaran. Islam hanya pada nama tapi tak guna 1 sen pun, bila dah Nampak duit , bukan main buat cerita, Ini sudah pun menjadi satu perniagaan setelah Pantat Azizul dan Saiful dibeli Mahathir Malabari anak juboh tempuh hari untuk dijadikan bahan cerita menghentam Anwar.

Anonymous said...

hmm...yelah tu... pkr terbaik...talk pernah tipu Dan fitnah. taj Caye Tanya dsai... suma dsai cakap adalah dalil naqli kaum pkr yang dah tak berapa melayu

Bila Kak Su Bersuara... Heh!