Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, January 30, 2014

CINA KAJANG AKAN PILIH ANWAR?

Saya bukan orang Kajang. Cuma saya pernah tinggal di Kajang selama hampir setahun lepas study dulu... Setahu saya, kat Kajang tu memang ramai orang Cina. Kalau ikut statistik, hampir 50% pengundi DUN Kajang tu adalah pengundi Cina...

Pada PRU ke-13 yang lalu, bekas ADUN PKR yang letak jawatan tu menang majoriti lebih 6,000 undi. Rasanya, dah tentulah undi tu kebanyakkannya datang dari pengundi Cina...

Tapi kali ni PKR letak calon Melayu bertanding kat situ. Anwar Berahim namanya. Agak-agak, kalau BN letak calon Cina kat situ boleh menang tak? Orang Cina akan pilih orang Cina jugak? 

Pada pandangan saya, orang Cina di Kajang akan tetap undi Anwar jugak walaupun dia Melayu. Walaupun BN letak calon Cina, berkemungkinan besar pengundi Cina di Kajang akan beri undi pada Anwar...

Sebab? Sebab Anwar pernah kata dulu bahawa dia tu "bapak" kepada orang Cina. Orang Cina dah tentu suka bila "bapak" depa bertanding kat tempat depa. Saya taktau la bila Anwar nikah dengan mak-mak orang Cina ni...tapi Anwar mengaku dia "bapak" orang Cina...

Undi orang Melayu di Kajang dah tentu la pecah sana sini. Ada yang sokong PKR, ada yang sokong UMNO/BN dan ada yang sokong PAS. Masyarakat India di Kajang pula rasanya tak mampu jadi undi penentu di DUN tersebut...

Saya melihat undi masyarakat Cina bakal jadi penentu pada PRK DUN Kajang kali ni. Kalau Melayu dan India kasi kat BN sekali pun, undi Cina mampu atasi undi depa... jadi, kemenangan BN di PRK Kajang kali ni memang nipis.. BN jadi "underdog" kat situ...


Tapi betul ke Anwar akan menang? Ramai yang jangka dia akan menang. Tapi kalau pengundi Cina "swing" protes dan undi BN, Melayu Kajang menyampah kat Anwar dan orang India malas nak undi Anwar, maka Anwar akan malu besar...

Saya tak tahu la sapa yang nak beri undi pada Anwar lagi. Khabarnya kali ni Anwar "goyah". Sebabnya, rakyat Kajang marah cara bekas ADUN Kajang tu letak jawatan tak sampai 8 bulan dan beri laluan kat Anwar... yang dulu sokong Anwar pun dah mula menyampah kat PKR...

Saya harap BN letak anak tempatan bertanding kat situ. Kalau Kajang tu kawasan kuota orang Cina, maka BN wajar la letak orang Cina sebagai calon. Buat macam biasa saja. Kalah pun tak pa..

Bukan apa... kalau Anwar menang kurang dari 6,000 majoriti, faham-faham sendiri la... Memang malu besar kalau Anwar hanya mampu menang kurang dari majoriti yang pernah dimenangi oleh "macai" dia yang letak jawatan tu...

Cuma...Anwar ni malu la macamana pun sekali, dia dah tak peduli dah... Takdak rasa malu dah kat Anwar ni... Orang tak tahu malu macam tu la yang orang Kajang "suka" tu...kan? kan? kan? Heh!

4 comments:

Anonymous said...

Peluang BN utk menang agak tipis, tapi apa-apa boleh terjadi...kalau pengundi pilih BN pun mereka rasa tak ada apa yg BN boleh buat kerana Selangon ditadbir Pakatan..
kalau ditakdirkan Aljuburi kalah, malapetaka buat juburi ni..protes gila dibuatnya nanti...

Anonymous said...

melayu kajang yg waras fikiran dan beriman perlu pulaukan PRK ini...jgn undi manusia penggemar aktiviti seks songsang & penyokong yahudi ini menjadi wakil anda semua.....biarkan melayu songsang yg sealiran jer yg mengundi.....jgn sampai anda semua di soal di akhirat nanti kenapa menyokong manusia penzina jadi pemimpin......yg pasti seluruh Cina kafir di kajang akan swing vote 100% to Anuar....apa diorang kesah pasal dosa pahala....???

Anonymous said...

nak malu apa? kemaluan dia semua satu dunia dah tengok kote bengkoknya.

Ghazali said...

NEVER TRUST A CHINESE....BECAUSE THEY ARE ALL 'FAKES'

Sampai bile agaknya orang Melayu Selangor yang asal.... akan terus diperbodoh dan ditipu hidup-hidup?

Entahlah... kot2 sampat dunia kiamat???

Bila Kak Su Bersuara... Heh!