Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, January 20, 2014

AGONG KAMI SUDAH BERTITAH, JANGAN SAMPAI JADI 13 MEI SEKALI LAGI..!

agong14_02

Semalam berlangsung upacara majlis istiadat menyembah tahniah dan pengurniaan darjat bintang kebesaran di Istana Anak Bukit sempena Hari Keputeraan DYMM Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu’azam Shah.

Teks ucapan DYMM Yang DiPertuan Agong telah dibaca oleh Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah, Tan Sri Tunku Annuar Sultan Badlishah, dan sesungguhnya baginda Tuanku telah bertitah tentang suatu yang sangat bermakna bagi seluruh umat Islam di negara kita.

DYMM Tuanku Sultan Kedah dalam titahnya menegaskan bahawa kalimah “Allah” merupakan hak eksklusif umat Islam di Malaysia dan adalah dilarang sama sekali penggunaannya oleh para penganut agama lain.


Sebagaimana maklum, kedudukan DYMM Yang DiPertuan Agong adalah yang tertinggi di dalam struktur perlembagaan negara. Malah tarafnya lebih tinggi dari Perdana Menteri. Baginda merupakan Ketua Tertinggi Agama Islam dan Pemerintah Tertinggi Angkatan Tentera DiRaja Malaysia.

Apabila Baginda Tuanku bertitah, maka suka diingatkan kepada seluruh rakyat jelata bahawa titah tersebut perlulah dihormati dan tidak wajar disanggah selagi tidak bertentangan dengan kehendak syar’ie dari sudut agama Islam.

Jadi, apabila Ketua Tertinggi Agama Islam di negara berdaulat ini sudah menitahkan bahawa kalimah “Allah” adalah hak eksklusif umat Islam di Malaysia, saya kira datanglah beribu-ribu “lemon” resolusi” sekalipun, ia tidak akan dapat menandingi titah DiRaja itu.

Lagipun, mahkamah pun tidak membenarkan kalimah “Allah” digunapakai oleh penganut agama lain di Malaysia, kecuali Sabah dan Sarawak. Ia adalah senada dengan titah DYMM Tuanku itu…

Nah! Apa lagi yang mahu dikatakan oleh puak-puak DAP dalam titah Tuanku itu? Nak saman DYMM Yang DiPertuan Agong? Silakan! Kita tengok siapa yang “kena” nanti…

DAP dan Pakatan Haram perlu ingat. Sekali mereka menderhaka pada titah Tuanku dalam hal membabitkan kepentingan aqidah umat Islam kali ini, saya yakin mereka hanya akan mengundang padah. Bukan hanya umat Islam, malah mungkin mereka akan berhadapan dengan ATM!

“Jangan dijolok sarang tebuan”, binasa badan nanti. Jangan dicabar atau meminta sesuatu yang bukan hak untuk dimiliki, sudah pasti bertemu geruh nanti. Jangan mencari nahas di Tanah Melayu ini, takut-takut nanti dihantar pulang ke tanah asal…

Saya tidak tahu betapa bangsa Melayu beragama Islam sudah bersabar dalam hal ini. Sudah berkali-kali dihina dan dicabar Islam di negara ini. Mungkin terlalu kaya dengan tolak ansur, sikap memaafkan dan hormat pada undang-undang menyebabkan kami tidak bertindak diluar batasan.

Namun saya yakin, kalau isu seumpama ini berlaku di Aceh, silap-silap Guan Eng tidak pulang ke rumah dan mungkin Kit Siang serta Betty hanya akan menerima “kepala” saja nanti ditepi pagar rumah. Mujurlah kita belum lagi seekstrim itu…

Namun kesabaran kita ada batasnya. Sebab itulah sudah berkali-kali dipesan, supaya jangan cuba mencabar batas-batas kesabaran itu. Silap-silap nanti akan berlaku sesuatu yang jauh lebih dahsyat dari peristiwa 13 Mei 1969.

Harapnya tidaklah sampai ke tahap begitu. Namun saya positif, jika pihak-pihak tertentu itu tidak kendurkan diri dan terus keras kepala, tidak mustahil ia berlaku. Harap pihak tersebut faham dan jadi warganegara yang baik sebelum sesuatu yang buruk berlaku…

Sumber: Mykmu.net

2 comments:

Anonymous said...

Itulah orang dok kata...bawak mai balik ISA dan EO tapi PM Najib a.k.a takut bini dan Menteri KDN a.k.a menteri tin kosong masih tidor di buai mimpi. Lama2 cina2 komunis ni akan bermaharajalela kalau tak ambik tindakan awai2. Tidak ada apa yang lurus kat cina melainkan rambut komunis depa.

Anonymous said...

Dah bertahun teman khabor kat depa yg jadi wakil rakyat Bn suruh jer tentera buat mcm dulu kita sering jumpa tentera buat latihan perang melalui kws kampung cina, baru ler depa sedak skit, tapi kali ni jangan lupa masuk kan kws India sekali. Semuga saranan ni dibaca oleh bapak 2 jeneral. Tk

Bila Kak Su Bersuara... Heh!