Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, December 21, 2013

Kasihanilah Khalid Ibrahim... Dia "sakit" tu...

khalid ibrahim gagap

Semalam media melaporkan tentang kritikan Timbalan Speaker DUN Selangor, Nik Nazmi Nik Ahmad, yang mahu Kerajaan pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim mengkaji semula keputusan Kerajaan Pakatan Haram Selangor itu untuk menaikkan kadar lesen perniagaan setinggi 400%.

Kata Nik Nazmi, kenaikan kadar lesen perniagaan itu jelas tidak wajar kerana terlalu tinggi sehingga membebankan peniaga kecil dan sederhana di negeri termaju itu. Selain kadar lesen perniagaan, ADUN Seri Setia itu turut membidas rakan separtinya itu supaya mengkaji semula cadangan kerajaan negeri untuk menaikkan kadar cukai pintu di Selangor.

Saya kira, kritikan dari Nik Nazmi itu merupakan kritikan ketiga terbaru yang diterima Khalid Ibrahim dalam masa terdekat secara berturut-turut.

Kadar tol naik: "Najis" peninggalan Anwar yang perlu dicuci rakyat?

anwar senyum

Masih lagi mengenai isu “kenaikan kadar tol” di sekitar Selangor dan Lembah Klang. Media sosial semalam kecoh apabila didedahkan bahawa Anwar merupakan Menteri Kewangan paling banyak meluluskan pembinaan konsesi lebuhraya yang secara tidak langsung “memaksa” rakyat membayar tol.

Memang telah ditetapkan bahawa kuasa meluluskan pembinaan sesebuah projek lebuhraya terletak di tangan Menteri Kewangan. Perkara tersebut boleh dirujuk pada Seksyen 7(1) Akta Jalan-Jalan Persekutuan (Pengurusan Persendirian) 1984.

Dalam ertikata lain, Menteri Kewangan berkuasa untuk berbincang, mengkaji dan menandatangani perjanjian konsesi pembinaan lebuhraya. Tanpa tandatangan Menteri Kewangan, maka projek lebuhraya tersebut tidak dapat diteruskan. Itu faktanya.

Syiah: Tak payah la cabar Mat Sabu...

mat-sabu

Sejak Menteri KDN mendakwa pemimpin nombor dua PAS diyakini berfahaman Syiah pada Perhimpunan Agung UMNO tempohari, isu Syiah makin hangat diperkatakan. Mat Sabu yang terasa dirinya sebagai pemimpin nombor dua PAS tampil mengugut mahu menyaman Datuk Seri Zahid Hamidi.

Ekoran itu, Zahid melalui KDN telah mendedahkan 10 perkara yang dikatakan mampu mengaitkan Mat Sabu sebagai pengamal fahaman Syiah yang diisytiharkan sesat oleh seluruh ulama muktabar negara dan antarabangsa.

Namun pendedahan itu dianggap remeh dan 10 perkara tersebut juga disifatkan sebagai lemah serta begitu mudah dipatahkan. Mat Sabu pula selamba menegaskan bahawa dia berfahaman Sunni dan enggan memberikan sebarang komen lain dengan alasan kes berkenaan akan dibawa ke mahkamah.

Friday, December 20, 2013

Kisah blogger PAS Kedah yang kurang akhlak...

Ini tajuknya?
Cerita ni asalnya dari Utusan, tapi tajuknya ditukar oleh blogger PAS Kedah yang tersohor... Saya pun tak tahu kenapa blogger PAS tu gunakan tajuk "Kisah KERANI PEJ. POS yang bodoh sombong..!". Mungkin sebab memang semulajadi depa suka perkataan maki hamun lagu tu...

Memang betul dalam cerita makcik tu, kakitangan pejabat pos tu agak kurang PR dengan pelanggan. Tapi tak wajarlah nak maki kakitangan tu dengan ungkapa "bodoh sombong". 

Lagipun, penulis surat kat utusan tu takde la maki hamun pun. Tapi blogger PAS pulak yang "emo"...Cuba baca versi asli Utusan kat bawah ni...

Kisah makcik di pejabat pos yang tidak tahu menulis

MASIH saya ingat tarikh 12 Disember 2013, sekitar pukul 10.05 pagi bertempat di pejabat pos kecil, tingkat bawah, AEON BIG, Jalan Peel, Cheras, saya berhadapan dengan satu senario yang menyentuh hati disulam rasa terkilan.

Tanpa disangka pada pagi hari (Khamis) saya ditemukan dengan satu senario yang kurang menyenangkan jiwa, namun ia saya terima sebagai satu takdir dan bukannya satu kebetulan.

Jam menunjukkan 9.59 pagi, pintu pejabat pos kecil di cawangan itu masih belum dibuka. Di luar saya berdiri bersama lima orang pelanggan yang menantikan pintu pejabat itu dibuka.

Tepat 10.00 pagi pintu dibuka. Sungguh efisien, kerana mereka membuka untuk perkhidmatan tepat pada waktunya. Tidak salah kalau memuji kalau ia dirasakan perlu. 

Saya mengambil nombor giliran untuk kategori 'bil' dan saya mendapat giliran kedua. Lega rasanya kerana pelanggan di pejabat pos ini tidak begitu ramai. Kelihatan seorang makcik berusia sekitar 60-an bersama cucu lelaki (tanggapan di akal fikiran saya, berlandaskan usia makcik itu) yang berusia 12 tahun antara pelanggan yang ketiga menunggu giliran.

Kaunter yang dibuka hanya dua ketika itu, sesuailah dengan fungsi sebagai pejabat pos kecil. Jumlah kaunter bukanlah satu persoalan dan bagi saya kalau satu kaunter sahaja pun ia sudah memadai jika perkhidmatan yang dihulurkan efisien.

Nombor giliran saya dipanggil dan terus saya menuju ke kaunter dan menghulurkan lima bil ke arah petugas. Di sebelah kaunter saya kelihatan makcik dan cucunya yang diceritakan tadi.

"Makcik isi borang dulu", kata petugas wanita bertudung hitam di kaunter hujung kiri pejabat pos itu. Amat jelas perbualan itu saya dengar.

"Nak tengok dulu baki ada berapa," ujar makcik itu kepada petugas berkenaan. Dalam masa hampir tiga minit petugas itu memberitahu kepada makcik tadi baki akuan yang ada hanya tinggal RM40.

Makcik itu pun terus memberitahu yang dia ingin mengeluarkan wang yang ada. Menurut petugas berkenaan, wang itu tidak boleh dikeluarkan semua dan hanya boleh diambil RM30 sahaja dan menyarankan makcik mengisi borang sebelum membuat pengeluaran seterusnya.

Kebetulan di meja tempat mengisi borang ada seorang remaja lelaki (saya masih ingat dia berbaju merah) sedang mengisi borang. Lantas makcik itu pun meminta pertolongan remaja lelaki itu untuk mengisikan borang. Ternyata biarpun masih remaja, lelaki itu sudi membantu.

Setelah borang diisi, makcik tadi menghulurkan borang kepada petugas. Kedengaran petugas itu memberitahu bahawa borang makcik itu tidak lengkap kerana tidak dituliskan ayat 'tiga puluh ringgit sahaja'. 

"Makcik tak tulis ayat tiga puluh ringgit sahaja", terang petugas seraya menghulurkan semula borang kepada makcik tersebut. 

Makcik itu pun sekali lagi meminta pertolongan remaja tadi dan diserahkan semula kepada petugas.
Menurut pengamatan saya di dalam pejabat pos kecil itu hanya ada lima orang pelanggan sewaktu itu dan ada dua orang petugas di kaunter. Lima nisbah dua saya rasa ia sudah cukup memadai bagi kedua-dua pihak, pelanggan dan petugas. 

Berbalik kepada makcik tadi, saya rasa dia adalah seorang buta huruf ataupun tidak mahir dan arif dalam hal-hal pengisian borang. 

Apa salahnya setakat ayat berbunyi 'tiga puluh ringgit sahaja' itu ditulis sendiri oleh petugas. Sedangkan petugas memerhatikan bagaimana makcik itu meminta pertolongan remaja tadi mengisikan borang pengeluaran duitnya.

Apakah akan berlaku jika tiada pelanggan lain di situ, dan pada siapakah makcik itu meminta tolong untuk mengisikan borangnya? Saya rasa petugas itu tidak mahu ambil pusing masalah itu, dan mahu rasanya dia menyuruh makcik itu membawa pulang borang agar ia diisi oleh anak-anaknya.

Sewaktu makcik itu terpinga-pinga meminta tolong, petugas itu dengan selamba melihat gelagat makcik itu dalam keadaan serba tak kena meminta pertolongan kepada anak muda itu. 

Berdosakah, penatkah, salahkah, jijikkah, malukah, hinakah wahai si petugas jika anda memberikan bantuan untuk menulis empat patah perkataan itu?-Utusan

Mungkin sebab tu la ramai orang cakap sekarang ni orang PAS takdak akhlak dah... betul? Depa kata, dulu memang PAS ada buat tarbiyah, tamrin dan sebagainya untuk bentuk akhlak pengikut depa. Tapi sekarang ni dah kurang sangat dah.. malah hampir langsung takdak.. apa nak jadi PAS ni?

Ps: Sama-sama la kita berubah bro... kita nak ke akhirat jugak kan?

Surat terbuka Rosmah Mansor - Akhir - Rosmah PM ke-6?


 


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Sesungguhnya fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh. Gejalanya amat menakutkan, lagi merosakkan.


Pembaca yang amat dikasihi;
 
Tibalah masanya saya sebagai seorang insan, dengan rendah hati ingin menjawab segala fitnah dan tohmahan yang telah dihamburkan kepada saya selama ini. Adalah wajar untuk saya membersihkan nama saya, maruah suami tercinta dan seterusnya kepimpinan negara agar fitnah ini tidak terus terpalit hingga menyebabkan saudara saudari tersalah anggap.
 
Alhamdulillah, anak-anak boleh terima walaupun ada ketikanya mereka sedih dengan fitnah yang keterlaluan.  Anak-anak saya cuba melihat kebaikan dan kemurniaan majoriti masyarakat, bukan minoriti yang sentiasa ada tanggapan negatif.
 

Surat terbuka Rosmah Mansor - Part VI - First Lady...

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Sesungguhnya fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh. Gejalanya amat menakutkan, lagi merosakkan.

Pembaca yang amat dikasihi;
 
Tibalah masanya saya sebagai seorang insan, dengan rendah hati ingin menjawab segala fitnah dan tohmahan yang telah dihamburkan kepada saya selama ini. Adalah wajar untuk saya membersihkan nama saya, maruah suami tercinta dan seterusnya kepimpinan negara agar fitnah ini tidak terus terpalit hingga menyebabkan saudara saudari tersalah anggap.
 
Alhamdulillah, anak-anak boleh terima walaupun ada ketikanya mereka sedih dengan fitnah yang keterlaluan.  Anak-anak saya cuba melihat kebaikan dan kemurniaan majoriti masyarakat, bukan minoriti yang sentiasa ada tanggapan negatif.
 

Surat terbuka Rosmah Mansor - Part V - Bergaya Perhiasan Mewah


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Sesungguhnya fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh. Gejalanya amat menakutkan, lagi merosakkan.

Pembaca yang amat dikasihi;
Tibalah masanya saya sebagai seorang insan, dengan rendah hati ingin menjawab segala fitnah dan tohmahan yang telah dihamburkan kepada saya selama ini. Adalah wajar untuk saya membersihkan nama saya, maruah suami tercinta dan seterusnya kepimpinan negara agar fitnah ini tidak terus terpalit hingga menyebabkan saudara saudari tersalah anggap.
Alhamdulillah, anak-anak boleh terima walaupun ada ketikanya mereka sedih dengan fitnah yang keterlaluan.  Anak-anak saya cuba melihat kebaikan dan kemurniaan majoriti masyarakat, bukan minoriti yang sentiasa ada tanggapan negatif.

Surat terbuka Rosmah Mansur - Part IV - Pembaziran Projek Permata

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Sesungguhnya fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh. Gejalanya amat menakutkan, lagi merosakkan.

Pembaca yang amat dikasihi;
 
Tibalah masanya saya sebagai seorang insan, dengan rendah hati ingin menjawab segala fitnah dan tohmahan yang telah dihamburkan kepada saya selama ini. Adalah wajar untuk saya membersihkan nama saya, maruah suami tercinta dan seterusnya kepimpinan negara agar fitnah ini tidak terus terpalit hingga menyebabkan saudara saudari tersalah anggap.
 
Alhamdulillah, anak-anak boleh terima walaupun ada ketikanya mereka sedih dengan fitnah yang keterlaluan.  Anak-anak saya cuba melihat kebaikan dan kemurniaan majoriti masyarakat, bukan minoriti yang sentiasa ada tanggapan negatif.
 

Surat terbuka Rosmah Mansor - Part III - Berjoli diluar negara


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Sesungguhnya fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh. Gejalanya amat menakutkan, lagi merosakkan.

Pembaca yang amat dikasihi;
 
Tibalah masanya saya sebagai seorang insan, dengan rendah hati ingin menjawab segala fitnah dan tohmahan yang telah dihamburkan kepada saya selama ini. Adalah wajar untuk saya membersihkan nama saya, maruah suami tercinta dan seterusnya kepimpinan negara agar fitnah ini tidak terus terpalit hingga menyebabkan saudara saudari tersalah anggap.
 
Alhamdulillah, anak-anak boleh terima walaupun ada ketikanya mereka sedih dengan fitnah yang keterlaluan.  Anak-anak saya cuba melihat kebaikan dan kemurniaan majoriti masyarakat, bukan minoriti yang sentiasa ada tanggapan negatif.
 

Surat terbuka Rosmah Mansur - Part II - Cincin RM24 juta!

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Sesungguhnya fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh. Gejalanya amat menakutkan, lagi merosakkan.

Pembaca yang amat dikasihi;
Tibalah masanya saya sebagai seorang insan, dengan rendah hati ingin menjawab segala fitnah dan tohmahan yang telah dihamburkan kepada saya selama ini. Adalah wajar untuk saya membersihkan nama saya, maruah suami tercinta dan seterusnya kepimpinan negara agar fitnah ini tidak terus terpalit hingga menyebabkan saudara saudari tersalah anggap.

Surat terbuka Rosmah Mansor - Part I - Pembunuh Altantuya?


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Sesungguhnya fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh. Gejalanya amat menakutkan, lagi merosakkan.

Pembaca yang amat dikasihi;
Tibalah masanya saya sebagai seorang insan, dengan rendah hati ingin menjawab segala fitnah dan tohmahan yang telah dihamburkan kepada saya selama ini. Adalah wajar untuk saya membersihkan nama saya, maruah suami tercinta dan seterusnya kepimpinan negara agar fitnah ini tidak terus terpalit hingga menyebabkan saudara saudari tersalah anggap.
Alhamdulillah, anak-anak boleh terima walaupun ada ketikanya mereka sedih dengan fitnah yang keterlaluan.  Anak-anak saya cuba melihat kebaikan dan kemurniaan majoriti masyarakat, bukan minoriti yang sentiasa ada tanggapan negatif.

Thursday, December 19, 2013

Err.. Khalid Berahim dah jaga belum?

khalid-ibrahim-tidur

Meskipun dikritik secara terbuka oleh Anwar Ibrahim pada Konvensyen PKR di Shah Alam sebelum ini, Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim masih lagi ditakuk yang sama. Hakikat itu disedari oleh Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad yang semalam mengkritik Menteri Besar itu atas kelewatan beberapa projek di Selangor.

Kata Khalid Samad, karenah birokrasi Kerajaan Negeri dan PBT menjejaskan beberapa projek penting sehingga menyusahkan pihak pemaju atau kontraktor. Ahli Parlimen Shah Alam itu menegur Khalid agar tidak “lembap” dalam menguruskan projek, khususnya projek yang melibatkan kawasan parlimennya.

Kritikan itu segera dijawab Khalid Ibrahim yang mengatakan bahawa kelewatan projek adalah sesuatu yang biasa. Tambahan pula katanya, projek yang disiapkan segera bakal mencetus masalah di kemudian hari ekoran masalah kualiti pembinaan dan sebagainya.

Najib bukan nak masuk "Anugerah Bintang Politik Popular BH" punnnn... Heh!

Najib-Malaysia

Seronok betul puak-puak Pakatan Haram apabila Merdeka Center beritahu populariti Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, jatuh baru-baru ini. Kajian Merdeka Center itu dibuat berdasarkan jumlah 1,005 responden yang terdiri dari pengundi Melayu, Cina dan India di Semenanjung Malaysia.

Kononnya, antara faktor yang menyumbang pada penurunan populariti itu ialah isu kos sara hidup yang meningkat mendadak berkaitan kenaikan harga petrol, gula, dan ditambah pula dengan kenaikan kadar tol pada tahun depan serta perlaksanaan GST pada tahun 2015.

Bermodalkan kajian Merdeka Center itu, saya percaya puak-puak pembangkang akan usung isu tersebut keliling kampung di seluruh negara. Tiada tujuan lain, semata-mata bemotifkan politik dan menjatuhkan kreadibiliti Perdana Menteri serta Kerajaan BN di mata rakyat yang resah bila dimomok dengan perkataan “naik harga”.

Malaysia terkeluar dari landasan keretapi..???


Ni apa ke benda punya statement ni? Kos sara hidup naik menunjukkan negara berada di landasan yang salah? Adil ke statement macam tu? Statement tu dibuat berdasarkan kajian yang dijalankan pada lebih kurang 1,000 orang saja? Orang mana yang dikaji tu?

Aku nak tanya, kalau kos sara hidup meningkat, adakah ia membuktikan Malaysia di landasan yang salah? Banyak negara-negara maju memiliki kos sara hidup yang cukup melampau.. tapi apakah depa layak dikatakan berada di landasan yang salah?

Make sense la sikit bila nak buat statement tu, Merdeka Center weiii..! Buat statement macam ni nanti orang anggap nanti kajian Merdeka Center tu tak reliable, takdak kreadibiliti berdasarkan realiti...
Ni contoh "Malaysia terkeluar dari landasan" kaaa..? Heh!
Lagi satu, siapa lebih kurang 1,000 orang yang dikaji tu? Separuh kajian dibuat kat Markas PAS Taman Melewar dan separuh lagi dibuat di Chow Kit, kah? Siapa yang ditanya? Orang PAS dan Indon yang meniaga kat Chow Kit?

Hal ekonomi negara ni kalau ditanya pada Gabenor Bank Negara ke... prof ekonomi kat IPT diiktiraf ke...okay la.. kita boleh terima. Tapi kalau tanya graduan kelas tiga lulusan sastera UM macam Anwar tu rasanya tak payah laaa... mengabihkan borehhhh jer...

So, agak-agak la bila nak ambil kesempatan tu. Tak semua rakyat di Malaysia ni sedungu yang disangka Merdeka Center. Errr..nak tanya sikit..siapa yang taja Merdeka Center? Siapa yang sponsor buat kajian "kilat" tu? Heh!

Lucutkan saja kewarganegaraan "mereka"...

kontraksosialdanartikel153baru-100118033030-phpapp02-thumbnail-4

Saya rasa terpanggil untuk mengulas cadangan Senator Mohd Olian Abdullah di Dewan Negara supaya mana-mana warganegara Malaysia yang menghina bendera kebangsaan, Jalur Gemilang, supaya dilucutkan kewarganegaraan. Cadangan tersebut disokong oleh Senator Noriah Manaf ketika dewan membahaskan Rang Undang-Undang Kanun Keseksaan  (Pindaan) 2013.

Sebetulnya saya tidak tahu sama ada secara sedar atau tidak bahawa melucutkan kewarganegaraan seorang rakyat negara ini dibolehkan atau tidak. Namun saya kira, kita pernah dimaklumkan sebelum ini oleh mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohammad bahawa perlembagaan negara tidak membenarkan hukuman seumpama itu dilaksanakan.

Pun begitu, saya sebenarnya agak sedikit kecewa dengan penjelasan Tun M itu memandangkan dalam keadaan semasa. Jika benar kewarganegaraan seseorang itu tidak boleh dilucutkan, maka ia adalah sesuatu yang malang. Justeru itu saya rasa ia wajar dipinda bagi membolehkan hukuman seumpama itu dilaksanakan.

Nak tanya sikit... Dah puas kutuk Kerajaan BN?

timthumb

Sudah puas mengutuk Kerajaan ekoran kenaikan harga tol? Belum puas? Silalah kutuk lagi kerana saya yakin pihak Kerajaan takkan dapat menutup mulut kita dari terus mengutuk mereka. Apatah lagi berkenaan kenaikan kadar tol di bandar-bandar yang dikatakan bertentangan dengan manifesto BN pada PRU13 yang lalu.

Sejak diumumkan tentang kenaikan sedikit kadar tol, ramai yang kononnya tertekan bangkit menghentam Kerajaan. Yang kononnya menyokong dan berada di bangku kerajaan pun turut seirama dengan pihak pembangkang yang siang malam menyebut tentang isu kenaikan kadar tol.

Ditokok tambah bagi menyedapkan “perisa”, disebut juga berkenaan kenaikan harga petrol yang mendominokan kenaikan harga barangan lain, harga gula, kenaikan kadar tarif elektrik, tiket LRT dan sebagainya. Meriah sungguh mereka menghentam kerajaan.

Wednesday, December 18, 2013

2014: PKR dah start nak buat kacau...

ScreenHunter_01 Dec. 18 03.48

Belum pun menginjakkan kaki ke tahun 2014, puak-puak yang tertipu dengan perjuangan Anwar Ibrahim sudah merancang untuk memulakan tahun baru dengan kekecohan dan porak peranda. Belum cukup dengan himpunan yang dicemuh rakyat, kali ini mereka cuba buat pasal lagi…

Pada malam 31 Disember 2013 nanti, sekumpulan puak belaan Anwar Ibrahim merancang untuk mengadakan “Himpunan Amarah Rakyat”. Kononnya himpunan itu bagi membantah kezaliman BN yang menaikkan kadar tol, tarif elektrik dan barangan keperluan (mungkin dimaksudkan GST).

Mereka meletakkan sasaran himpunan disertai seramai 10,000 orang di malam tahun baru kali ini yang terdiri dari aktivis, NGO, artis dan pemimpin-pemimpin politik pembangkang. Mereka mendakwa Kerajaan BN menekan rakyat miskin yang kononnya tertekan dengan tindakan tersebut…

Luahan hati Ustaz yang dizalimi...

ustaz_kazim_elias_by_saurukent-d4ssy2q

Sebagaimana yang dijangka, isu pendakwah bebas, Ustaz Kazim Elias, terus menjadi sebutan di kalangan para penyokong dan ahli PAS yang mungkin tidak mengenal erti dosa atau pahala. Meskipun beliau menolak secara baik jawatan politik yang ditawarkan padanya, masih ada lagi yang mengutuk dan mencerca beliau… Astaghfirullahil’azim…

Terbaru, mungkin kerana terlalu kecewa dan sedih dengan kejumudan pemikiran mereka-mereka yang tidak puas-puas memfitnah memaki hamun beliau, Ustaz Kazim terpaksa meluahkan rasa tersinggungnya di laman Facebook miliknya. Pun begitu, sekelumit pun beliau tidak membalas cercaan yang diterimanya dengan ayat-ayat nista…

Malah yang menariknya, beliau masih lagi dengan “skill” dakwahnya, cuba mengingatkan umat Islam yang tidak berakhlak itu dengan nasihat dan pengajaran yang tepat dan padat. Mungkin begitulah resmi pendakwah sebenar yang tegar mencara keredhaan Allah dan cuba mencontohi akhlak Rasulullah SAW dalam dunia dakwah…

Mat Sabu Syiah: KDN Perlu Betulkan Kesilapan...

Bukan Tok Guru ni....KDN silap faham tuuu...
Saya agak terkejut bila blog saya ni dijadikan rujukan KDN untuk dakwaan yang mengatakan Mat Sabu itu mengamalkan fahaman Syi'ah...sila rujuk di sini...

Bukan apa, saya cuma nak beritahu pihak yang berkenaan bahawa depa tersilap sedikit fakta tentang Tok Guru Pondok yang dimaksudkan dalam penulisan saya di sini... Saya nak betulkan sedikit salah faham tersebut...

Sebenarnya...

Mat Sabu terus unggul di Pulau Pinang..! Heh!

DSC_0374

Pertamanya, saya ingin mengucapkan tahniah kepada Timbalan Presiden PAS, Mohammad Sabu, yang semalam dilantik sebagai Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang menggantikan Datuk Salleh Man. Sebagaimana yang kita tahu, Mat Sabu memang berasal dari Pulau Pinang…

Kononnya, kembalinya Mat Sabu sebagai Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang seolah-olah boleh diibaratkan sebagai “sirih pulang ke gagang”…

Keduanya, saya ingin mengucapkan takziah kepada seluruh ahli dan aktivis PAS di Pulau Pinang kerana mereka kini berketuakan Mat Sabu, seorang pemimpin parti mereka yang sering ditolak rakyat pada setiap Pilihan Raya Umum (PRU) sejak kebelakangan ini…

Bila Kak Su Bersuara... Heh!