Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

  • - PETALING JAYA – Datuk Seri Mohamad Norza Zakaria kini secara rasmin menyandang jawatan Presiden Persatuan Badminton Malaysia (BAM) selepas dipilih sebulat ...
    54 minutes ago

Wednesday, September 18, 2013

SAHABAT ADAM ADLI NI SEDIA URUS "JENAZAH" CHIN PENG..!!!

ScreenHunter_01 Sep. 18 01.57

Meskipun sudah meninggal dunia dua tiga hari lepas, cerita mengenai bekas Setiausaha Agung Pari Komunis Malaya, Chin Peng, terus hangat diperkatakan oleh rakyat Malaysia khususnya menyentuh mengenai “abu mayat” ketua pengganas itu.

Memang benar, Kerajaan Malaysia telah memutuskan untuk tidak membenarkan Chin Peng disemadikan di bumi “Tanah Melayu” ini. Malah abu mayatnya pun dilarang sama sekali untuk dibawa masuk ke Malaysia.

Namun yang mengejutkan ialah mengenai beberapa juak Pakatan Haram yang seolah-olah sengaja menjulang “abu mayat” Chin Peng sehingga ada yang sanggup “menguruskan jenazah” pembunuh kejam itu.

INI SAHABAT ANWAR YANG PERTAHAN SYIAH..???!!!

khalid

Saya tidak menyangka bahawa ada juga pihak di negara kita yang mengaku beragama Islam, tapi sanggup bersuara mendesak agar pihak berkuasa memberikan hak kepada golongan Syiah untuk mengamalkan fahaman agama mereka di Malaysia.

Setahu saya, Pengarah Eksekutif Institut Kajian Dasar, Khalid Jaafar, merupakan seorang penganut agama Islam. Namun mungkin dia terlalu lama di luar negara, maka mungkin dia lupa budaya dan asal usulnya di tanah Melayu ini…

Kata Khalid, Syiah perlu diberikan hak untuk mengamalkan fahaman mereka tanpa sebarang gangguan dari sudut perundangan di Malaysia. Katanya, tiada sebarang sekatan beragama di US dan negara luar, maka Syiah perlu diberikan ruang di negara ini untuk diamalkan…

Kata pengarah kesayangan Anwar itu, setidak-tidaknya satu perdebatan mengenai hak amalan Syiah perlu dilakukan dan resolusinya perlu berpaksi kepada “hak asasi manusia”. Begitulah katanya baru-baru ini di sebuah forum.

Saya tertanya-tanya, bolehkah isu amalan Syiah di Malaysia dan di luar negara dibandingkan dengan kaedah “apple to apple”? Sedangkan perlembagaan, budaya dan corak pemikiran semuanya berbeza sama sekali.

Di US, Islam bukanlah menjadi agama rasmi di negara itu. Malah negara itu bukan terbina dari perjuangan Islam sebagaimana di bumi Melayu ini. Hakikat perjuangan terbinanya Persekutuan Tanah Melayu bermula dari gerakan perjuangan Islam, Melayu dan Tanah Melayu (alif, ba, ta).

Jadi, jelas sekali Islam atau kepentingan mengenai agama Allah itu sama sekali kurang mendapat tempat di US, bukan? Berbanding Malaysia, Islam merupakan agama suci yang menjadi agama rasmi dan menjadi sesuatu yang sangat sensitif untuk “diusik”.

Jika Khalid tidak percaya, cubalah pertikai atau beri pandangan negatif terhadap kepentingan Islam di Malaysia. Selepas mencabar Islam, saya harap Khalid tidak menyesal jika dia dihambat keluar dari negara ini…

Maksudnya, Khalid boleh amalkan ajaran Ayah Pin di US atau mana-mana negara luar yang dia suka. Tapi tidak di Malaysia. Sensitivitinya berbeza dan saya yakin umat Islam di negara ini lebih kuat semangat mempertahankan kesucian Islam berbanding di luar negara.

Apa yang Khalid nak debatkan mengenai Syiah? Khalid mahu Syiah diberi hak untuk diamalkan di Malaysia? Dan selepas itu Syiah boleh kelirukan fahaman umat Islam di negara ini?

Khalid mahu anak-anak kita terpengaruh pada dakyah yang mengkafirkan Saiyyidan Abu Bakar As-Siddiq, Saiyyidina Umar Al-Khattab dan Saiyyidina Usman Al-Affan? Khalid mahu anak-anak kita faham bahawa Jibrail AS tersilap hantar wahyu pada Muhammad SAW dan sepatutnya pada Saiyyidina Ali Karramallahuwajhah?

Saya yakin jika Saiyyidina Ali RA masih hidup, rasanya belum sempat Khalid habiskan debatnya mengenai Syiah, kepalanya tergolek jatuh ke bumi dipancung pedang sepupu Rasulullah SAW itu. Liberal sungguh pemikiran pengarah kesayangan Anwar…

Kalau mahu diikut kehendak “hak asasi manusia ala barat” yang diperjuang Khalid Jaafar, maka jahanamlah negara kita. Bayangkan, berbogel di tempat umum pun adalah antara hak yang dituntut di atas nama “hak asasi manusia”!

Itu belum lagi disebut mengenai hak LGBT, hak perkahwinan sejenis dan pelbagai perkara kontroversi yang berlawanan dengan fitrah manusia yang dituntut atas nama “hak asasi manusia ala barat” lagi! Boleh hancur Malaysia dibuatnya…

Begitulah fikrah dari individu yang bernama Khalid Jaafar. Dia fikir apa yang diperkatakannya itu betul dan logik belaka. Padahal segala fikrahnya itu berkiblatkan orientalis dan barat. Kita boleh terimakah fikrah begitu sedangkan kita berkiblatkan pada Allah dan RasulNya?

Sumber: Mykmu.net

ALAMAKKK..!!! NI BMW PUTIH EXCO MANA PULAK NIHHHH..???!!!

Sampai saja di kedai mamak pagi tadi, aku dengar pakcik-pakcik kat meja depan tu bising-bising. Aku ingatkan bergaduh, rupanya berborak... kuatnya berborak! Borak pasal politik...bersemangat betul la pakcik-pakcik tu...

Aku ingatkan topik borak depa tu pasal pemilihan agung UMNO yang tengah rancak... rupanya depa dok pertikai pasal Exco-Exco yang dipilih Datuk Mukhriz... depa pertikai latar belakang dan semua perkara pasal Exco-Exco Kerajaan Negeri Kedah...

Sebut sapa yang tak kena? Semua Exco depa taruk. Dari Exco-Exco kategori "senior" Datuk Ku Rahman dan Datuk Tajul Urus, sampai la Exco-Exco kategori "junior" macam Badrul Hisham dan Pak Tam...semua kena...Exco perempuan pun kena jugakkk...

BUKTI CAKAP ULAMA DAH TAK LAKU DALAM PAS...

yb-dato-ustaz-haji-harun-taib-kuala-lumpur-malaysia+1152_13078531477-tpfil02aw-27400

Setelah selesai Multaqa Ulama PAS di Kota Sarang Semut baru-baru ini, banyak sungguh cakap-cakap yang timbul mengenai resolusi program tersebut khususnya kenyataan Ketua Dewan Ulama PAS, Harun Taib, yang mahu partinya mengkaji semula “tahaluf siyasi” dengan PKR dan DAP.

Kenyataan itu menimbulkan spekulasi yang memungkinkan PAS keluar dari Pakatan Haram dan program yang menghimpunkan lebih 1,000 ulama PAS itu jelas bersemangat apabila majoriti mereka yang hadir mahu PAS kembalikan kepimpinan parti itu pada golongan ulama.

Persoalannya, mengapa perlu dikaji semula “tahaluf siyasi” dengan PKR dan DAP? Sejak berpeluk dengan dua parti tersebut, apakah pakatan pembangkang itu membawa kemudaratan pada PAS? PAS baru nak sedar tentang perkara itu?

SILA MINTAK MAAF DALAM TEMPOH 24 JAM DARI SEKARANG..!

Korang terkejut ke dengan pendedahan pakar strategi DAP tu? Aku sikit pun tak terkejut.. kenapa? Sebab aku memang dah tahu sejak isu tu timbul, perkara tu memang tak betul pun..malah semuanya rekaan puak Pakatan Haram semata-mata...

Tapi, bila kami dedahkan fitnah yang Pakatan Haram buat tu, ada yang tak mau percaya kat kami. Tapi bila Ong Kian Ming yang dedahkan...ramai pulak yang "pura-pura" terkejut... kononnya "baru tahu"... Puiii..!!! Poyo betul la perangai...

Gila ke nak import sampai 40,000 bangla mengundi pada PRU ke-13? Black out? Sampai buat himpunan "black out" dan sanggup bergaduh dengan polis? Betul-betul la Pakatan Haram ni "wayang"... suka sangat tipu rakyat...

Sunday, September 15, 2013

HOT..!!! AKHRAM SHAH MEMANG ADA "TELUR"..!!!

Sebenarnya aku tak terkejut dengan pengumuman Akhram Shah Sanusi untuk bertanding merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO yang kini disandang KJ. Memang dia darah pahlawan dan terkenal dengan semangat juang Melayunya...

Akhram mungkin tak kenal aku, tapi aku kenal dia. Aku kenal Akhram sebagai seorang anak muda dari golongan profesional, terpelajar, namun tebal dengan sifat kemelayuannya. Bapa kepada sebuah keluarga dan pemimpin belia yang agak lantang...

Dia pernah mencetus kontroversi suatu ketika dulu berhubung konflik dalam kepimpinan belia. Tapi semuanya dah diselesaikan dengan baik. Mungkin kerana dia seorang pemuda yang berkarekter, maka ada yang pro padanya dan ada yang "kureng" sikit... biasalah tu...

PERKASA EKONOMI ORANG MELAYU: DAP JELES KE..???!!!

ScreenHunter_01 Sep. 15 10.36

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak baru saja umumkan semalam berhubung gesaan beliau pada seluruh GLC dan syarikat swasta milik bumiputera supaya lebih banyak mengiklan di akhbar-akhbar milik Kumpulan Utusan.

Secara mudah, budak kecil di sekolah pun tahu menilai bahawa gesaan Perdana Menteri itu adalah bertujuan untuk memperkasakan ekonomi dan memantapkan lagi jaringan perniagaan di kalangan bumiputera, khususnya bangsa Melayu.

Tapi mungkin kerana telah dianugerahkan Allah dengan sifat rasis dan berhati busuk, pemimpin DAP seperti Tony Pua tidak berfikir panjang untuk mempertikai permintaan dari Presiden parti terbesar umat Islam berbangsa Melayu itu.

Kata Tony, gesaan Najib tersebut “merupakan panggilan terdesak untuk menyelamatkan perkauman dan jurucakap ekstremis”!

Saksikan sendiri betapa dangkalnya otak seorang pemimpin cina DAP yang seboleh-bolehnya mahu bersikap perkauman di dalam sebarang isu. Kalau boleh semua perkara dia mahu politikkan walaupun dia dan kaumnya tiada kena mengena dalam isu tersebut.

Saya ingin bertanya, Najib baru saja menyampaikan ucapan di Majlis Pemerkasaan Ekonomi Melayu di Shah Alam. Kemudian, beliau berucap pula di Majlis Perasmian Bangunan Baru Ibu Pejabat Utusan Melayu di Jalan Chan Sow Lin.

Ini bermakna Najib meluangkan masa sehari suntuk untuk masyarakat Melayu yang majoritinya memberikan undi pada BN pada PRU ke-13 yang lalu. Kalau dilihat pada nama majlis, kedua-duanya majlis yang berasaskan “bangsa Melayu”.

Dalam ertikata lain, Perdana Menteri memperkatakan tentang kepentingan Melayu di kedua-dua majlis, bukan? Tidak pula disebut tentang kaum lain atau disentuh tentang perkara yang menyentuh sensetiviti kaum lain, bukan?

Jadi apa masalah yang timbul dalam otak Tony Pua jika Najib mahu lihat Utusan Melayu lebih perkasa dan kukuh kedudukan ekonominya? Salahkah kemahuan Najib mahu melihat Utusan lebih maju ke hadapan?

Pada saya, gesaan itu normal. Apatah lagi ia sangat normal diucapkan oleh seorang Presiden UMNO yang menghargai budi bangsa Melayu yang percaya pada “good governance” kerajaan pimpinannya. Tidak seperti kaum Cina, di depan puji sokong melangit, tapi undi diberi pada pembangkang!

Saya yakin, di dalam dewan-dewan perniagaan atau persatuan Cina pun tokoh-tokoh dari kaum Tiong Hua itu menggesa agar “tauke-tauke” syarikat-syarikat besar membantu antara satu sama lain, termasuklah akhbar-akhbar Cina yang lain.

Bila disebut “membantu” akhbar, maka salah satu sumbangan yang boleh dibuat ialah melalui bidang pengiklanan. Jadi tidak hairanlah kalau kita menyelak akhbar Cina maka kita akan dapat melihat iklan-iklan dari syarikat milik kaum Tiong Hua bersepah di dalamnya, bukan?

Maka samalah keadaannya dengan akhbar Melayu. Salahlah GLC dan syarikat Melayu memperbanyak dan mengkayakan Utusan Melayu? Padahal Utusan Melayu sejak dari zaman merdeka lagi begitu konsisten mempertahankan hak dan kepentingan Melayu, bukan?

Bila Utusan Melayu punya perkataan “Melayu” pada namanya, maka sudah tentu akhbar itu jelas berasaskan kaum. Tapi Utusan tidak pula bersikap rasis, menidakkan atau menafikan hak kaum lain sebagaimana Roketkini atau Keadilandaily, bukan?

Utusan hanya bertindak sebagai saluran media jati diri Melayu yang adil dan beretika. Berbanding dengan surat khabar murahan terbitan pro-pembangkang yang menerbitkan propaganda berbaur fitnah dan sering menafikan hak Melayu, Utusan jauh lebih berkreadibiliti dan relevan.

Justeru itu, tidak wajarlah Tony Pua bersikap rasis dalam komennya terhadap gesaan Najib berkenaan kepentingan Utusan. Dia yang rasis dan ekstrim, tapi dituduhnya Presiden UMNO yang bersikap demikian. Tidak adillah begitu. Itu “poyo” namanya…

Sumber: Mykmu.net

Bila Kak Su Bersuara... Heh!