Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

  • - PETALING JAYA – Datuk Seri Mohamad Norza Zakaria kini secara rasmin menyandang jawatan Presiden Persatuan Badminton Malaysia (BAM) selepas dipilih sebulat ...
    57 minutes ago

Saturday, May 25, 2013

PANASSS..!!! MAHFUZ MARAH POLIS TANGKAP PENJENAYAHHH..!!!

mahfuz marah

Kadang-kadang rasa nak ketawa pun ada, nak marah pun ada apabila mendengar kenyataan Naib Presiden PAS, Mahfuz “Bean” Omar. Maklumlah, orang seperti Mahfuz ini bukannya berakal pun, tapi kerana nak tunjuk “hebat”, terpaksalah dia keluarkan kenyataannya walaupun bodoh sekali bunyinya…

Terbaru, Mahfuz marah pada PDRM. Kononnya pasukan keselamatan negara itu sebok bertumpu kepada operasi menangkap rakan-rakannya yang terdiri dari ahli politik dan aktivis parti-parti pembangkang.

Kata Mahfuz yang baru berjaya “menggulingkan” Ustaz Azizan Razak itu, pasukan pimpinan Tan Sri Khalid Abu Bakar itu sepatutnya menumpukan perhatian kepada usaha membasmi penjenayah di negara ini dan bukannya rakan-rakan politiknya itu.

Friday, May 24, 2013

PEDASSS..!!! PENGERUSI SPR ELOK LETAK JAWATAN KERANA...

Saya percaya ramai orang sudah letih dengan isu pengundi hantu, mengundi dua kali, black-out dan sebagainya. Terbaru muncul seorang budak mendakwa beliau telah mendapat kertas undi sebanyak dua kali. Menurut laporan media dan blog:
Sebuah portal berita hari ini melaporkan Mohd Fadhli Khaharruddin, 23, yang pernah mengambil bahagian dalam demonstrasi Anti-LYNAS mengaku keluar mengundi dua kali atas alasan mahu membuktikan ketelusan sistem pilihan raya walaupun menggunakan dakwat kekal.
Beliau dilaporkan mengundi pada kali pertama pada jam 10.30 pagi di saluran 4, peti undi Sekolah Kebangsaan Sungai Isap dan keluar mengundi kali kedua pada jam 1.15 petang di lokasi yang sama selepas mendakwa dakwat kekal di jarinya tanggal sepenuhnya apabila dia membasuhnya hingga bersih untuk pergi mengundi kali kedua (sebagaimana dalam laporan polisnya).
Fadhli bagaimanapun tidak membuang undi kali kedua itu, sebaliknya menyimpan kertas undi SPR dan nombor saluran sebagai dakwaan bukti kelemahan SPR, selain terus membuat laporan polis.

PEDASSS..!!! PEMUDA PAS PALING SOPAN SANTUN DALAM DUNIA..!!!???

unit_amal_pas_militan_ganas_perusuh-300x200

Galak benar para pemimpin Dewan Pemuda PAS bersuara semalam. Kononnya mereka bertegas menolak sebarang bentuk aktiviti atau perhimpunan jalanan yang sedang digerakkan oleh aktivis-aktivis pro-pembangkang bagi memprotes keputusan PRU ke-13 baru-baru ini.

Ketuanya, Nasrudin Hasan Tantawi dan kroni pewaris Nik Aziz di dalam PAS, Nik Abduh adalah di antara mereka yang tampil memberi kenyataan media  menolak keganasan serta suasana huru-hara dan kacau-bilau yang cuba ditimbulkan selepas keputusan PRU diumumkan.

Kononnya mereka menyambut baik kenyataan Presiden PAS, Datuk Abdul Hadi Awang, yang menerima keputusan pilihanraya dengan hati yang puas dan redha dengan ketentuanNya.

GEMPARRR..!!! CERITA TAK SEDAP DAH MULA KEDENGARAN DI KEDAH...

Barisan Exco Kerajaan Negeri Kedah....teruk depa dikerumuni opportunis..!!!
Belum pun sampai sebulan barisan Exco dilantik, aku dah keluar beberapa cerita tak sedap telinga aku dengar. Bukan seorang dua yang ceritakan perkara ni kat aku, tapi dah lebih dari 10 orang dok beritahu perkara yang sama...

Depa kata, depa meluat tengok ramai pihak berkepentingan dan opportunis yang sekarang ni dok himpit kerumun sakan para Exco Kerajaan Negeri Kedah. Tu diaaaa..!!! Tu ayat mula yang keluar dari mulut depa...

Aku counter rungutan depa tu.. "hangpa jeles kot sebab tak dapat tembus jumpa Exco-Exco tu?". Aku tersengih menyeringai.. Depa balas, "Isssshhh.. kami ni nak himpit Exco buat apa? Takdak kepentingan pun! Aku ni kerja cikgu, nak buat apa jumpa Exco?" kata depa. Betoi jugak nooo...

IZAN SUHAILA VS AIR ASIA: CERITA SIAPA YANG BETUL?

Dua kenyataan yang bercanggah! Izan Suhaila kata lain, Aireen kata lain. Mana satu yang betul? Korang rasa yang mana satu betul dan yang mana satu cuba nak "cover line"?

Izan, ibu yang ditahan bersama bayinya berusia 14 bulan tu kata Air Asia langsung tak tawarkan sebarang arrangement masa dia terkandas kat Vietnam...

Berikut adalah kenyataan terkini Puan Izan Suhaila...

GEMPARRR..!!! DAP TAMPAR KEPALA PAS KERANA TAK PAHAM GST..!!!???

Aku tengok, puak-puak PAS dah mula serang pasal isu GST. Aku tak tahu la sama ada puak PAS kat Kedah ni faham atau tidak pasal GST ni. Tapi setahu aku, depa di antara yang dok kutuk pasal GST ni kat blog depa...

Aku tertanya-tanya, dari mana depa dapat info pasal GST. Dari Mahfuz? Dari Mahfuz "Bean" Omar tu? Kah! Kah! Kahhhhh..!!! Takde orang lain ke? Kah! Kah! Kahhh!!! Dari orang yang tak lulus SRP tuuuu..? Kah! Kahhh! Kahhhhh..!!!

Ni tolong baca kat bawah ni. Ngeh Koo Ham sokong perlaksanaan GST. Pemimpin DAP ni siap letak benda ni kat blog dia.. DAP setuju, takkan PAS tak setuju kot? Lain la kalau PAS letak IQ kat bawah tapak kaki...heh!

GEMPARRR..!!! PENSYARAH HASUT PELAJAR DALAM BILIK KULIAH LAWAN KERAJAAN..!!!???

Adam Adli dah kena.. Mamat ni bila lagi? Ni hasil hasutan la yang jadi cam ni nihhhh...
Ni apa cerita ni beb? Lu nak mengajar budak mahasiswa ke nak hasut budak-budak tu buat huru-hara? Lu kalau dibayar gaji mengajar bebudak tu, maka ajar yang dalam silibus aje la bebbb... 

Lu jangan ingat kitorang tak tau pasal kegiatan la kat dalam dewan kuliah tu. Lu perlu ingat, pilihanraya kampus tempohari menunjukkan majoriti mahasiswa tolak Pakatan Haram dan sokong aspirasi kerajaan BN... 

Jadi jangan sampai diorang rakam hasutan lu dalam dewan kuliah tu. Silap haribulan, lu boleh duduk satu lokap dengan Adam Adli, Tian Chua, Harris Ibrahim dan lain-lain. Nak ke? Kalau nak, boleh teruskan hasut bebudak mahasiswa tu...

Thursday, May 23, 2013

GEMPARRR..!!! VIDEO TERBARU ANWAR YANG MEMALUKAN..!!!???

Gambar ni ke dia hantar untuk ngorat "jambu" dia tuu..? Heh!
Perghhh..!!! Pedih bebbbb.. pediiiihhhh..!!! Bayangkan... Anwar kena booo..!!! Diketawakan dengan begitu teruk sekali...!!! Kalau aku yang kena macam tu...gerenti aku resign 24 jam bebbb..!!!

Tapi tu laaaa.. Anwar ni mana ada rasa malu dah pada diri dia. Video dia telanjang bulat pun dia buat selamba jer bagi alasan "saiz perut tak sama".. Kah! Kah! Kahhhh..!!! Apa punya alasan laaaa..heh! Jam OMEGA sampai sekarang dia takleh tunjuk...

Ni cuba tengok rakaman video ni..!!! Perghhhh..!!! Memang memalukan bebbbb..!!! Aku yakin, kalau korang tengok dah tentu korang ketawa besar punya..!!! Kah! Kah! Kahhhh..!!!

TERKINI..!!! REKTOR KUIN LETAK JAWATAN SERTA MERTA..!!! LARI KE WEIII...???!!!

Apa dah jadi ni? Rektor KUIN, Dr. Jamil Osman letak jawatan serta merta? Tu diaaaa..!!! Kenapa dia letak jawatan tiba-tiba? Bukan dia ada baki kontrak sebagai Rektor selama 3 tahun ke? Kenapa Jamil letak jawatan tergesa-gesa?

Selalunya, orang yang buat salah ni, depa akan jadi takut. Khususnya bila "pelindung" kesalahan depa tu dah tak mampu lagi nak "cover" kesalahan yang depa buat tu. Apakah itu yang berlaku pada Jamil yang selama ni dipertahankan PAS Kedah?

Exco Pendidikan, Dato' Tajul Urus pun tak tahu Jamil letak jawatan. Beliau hanya dimaklumkan pada hari ni.. Padahal, Rektor KUIN tu dah hantar surat perletakan jawatan pada 20 Mei, dua hari lepas! Berhenti kerja pun senyap-senyap? Tu diaaaa...!!!

Apa dah jadi kat Rektor kesayangan puak PAS Kedah ni? Cuba baca kat bawah..!!!

GEMPARRR..!!! NAJIB SUMBAT COLI ROSMAH DALAM MULUT TUN M, KATA PESURUHJAYA PAS KEDAH YANG BARU.!!!

Kah! Kah! Kahhhh...!!! Baru tak sampai sebulan Mahfuz dilantik jadi Persuruhjaya PAS Kedah, dia dah mula meroyan...merapu tak tentu hala kat atas pentas PAS. Mungkin dia teruja kot tengok paha gebu amoi depan mata kat Kompleks PAS baru ni...heh!

Kalau dibezakan antara Mahfuz dengan Ustaz Azizan, rasanya macam langit dengan bumi. Jauh berbeza..!!! Sama ada dari sudut akhlak, cara bercakap, cara berucap mahupun isu yang depa hujah. Mahfuz memang di tahap politikus "jamban"! 

Aku ada bukti! Bukan cakap kosong. Cuba tengok rakaman video kat bawah ni. Ni ucapan Mahfuz yang paling latest kat Kompleks PAS Kedah masa himpunan "gagak hitam" 505 tu. Meroyan macam orang takde akal..!!!

GEMPARRR..!!! ANWAR DIMALUKAN OLEH PENYOKONG PKR..!!!?

Mahu tidak mahu PKR harus mengakui bahawa parti itu telah mencatat rekod buruk dalam pilihan raya umum (PRU) lalu berbanding PAS dan DAP sebagai rakan di dalam Pakatan Rakyat.

Meskipun bertanding paling banyak kerusi di peringkat Parlimen iaitu 99 kerusi, tapi PKR hanya menang 30 kerusi Parlimen. Kalah hampir 70 kerusi yang lain.

Kini PKR bukan lagi parti yang menguasai kerusi dalam barisan pembangkang di Dewan Rakyat. Ia perlu melukut di tepi gantang dan mendapat belas ihsan khususnya DAP yang memenangi 38 kerusi Parlimen.
 

SEJENAK BERSANTAI BERSAMA BLOGGERS DARI KL...

Kami lepak kat sini la.. senang..dekat dengan tol nak masuk highway tuuu...
Baru-baru ni aku ada pekena teh tarik dengan beberapa rakan aku dari KL yang bercuti selepas bertungkus lumus bermati-matian bekerja untuk parti pada PRU13 yang lalu. Kebetulan depa singgah di Alor Setar sekembalinya dari Langkawi.. Naik "cruise" wa cakap luuu..! Heh!

Bertuah betul la depa. Ternyata depa dihargai oleh para pemimpin BN atas jerih payah bersengkang mata menulis di blog masing-masing. Depa kata, ramai yang ucap tahniah atas gerak kerja depa yang berkesan, walaupun negeri depa kalah... heh! Marah depa bila aku usik macam tu...

Depa tanya aku... Takdak sapa bawa aku jalan-jalan makan angin ke? Aku jawab... belum lagi kot... Heh! Lagi pun, depa nak bawak aku macamana? Pemimpin BN kat Kedah ni mana kenal aku.. Tak kenal macamana nak bawak...kan? kan? kan? Heh!

GEMPARRR..!!! PENGUNDI MENGAKU MENGUNDI 4 KALI PADA #PRU13..!!!


Budak kat gambar ni ingat dia hebat bila dia mengaku mengundi 2 kali pada PRU13 tempohari? Nahhhh...!!! Aku tunjuk kat dia ni haaa... pengakuan dari seorang Dato'..!!! Kantoi la SPR kali ni...heh! 

Patut pun Selangor, Penang dan Kelantan kalah lagi. Rupanya PRU13 hari tu ada ramai yang boleh undi sampai 4 kali..!!! Kalau macam ni aku nak cadangkan kita buat HIMPUNAN BAJU HITAM kaler PUTIH KELABU BIRU MERAH HIJAU KUNING 999.. Amacam? Berani?

Patut pun aku terima komplen dari pembaca aku kat emel hari tuuuu..!!! Nak tahu camana depa buat? Tengok kat bawah ni...heh!

TERKINI..!!! POLIS MULA TANGKAP CINA MELAMPAU..!!!

Tengah aku sedap tidur, telefon aku berdering. Member aku dari KL call. Katanya Polis dah tangkap puak-puak Pakatan Haram yang dok berhimpun kat depan Balai Polis Jinjang. Berbelas orang katanya yang dah ditahan...

Dia kata, kali ni polis takde kasi chance lagi. Paling best, kebanyakan yang ditangkap malam tadi ialah puak-puak pelampau Cina yang dipercayai penyokong kuat parti "chauvinis ultra kiasu", DAP! Perghhh..!!! Padan muka luuu..!!!

Member aku kata, dia ada kat tempat kejadian malam tadi. Katanya, FRU dah standby, anggota polis lain pun dah standby. Depa memang dah agak puak-puak pelampau tu nak kacau balai depa malam tadi...heh! 

Kat bawah ni ada beberapa gambar kejadian yang aku terima awal pagi tadi...

Wednesday, May 22, 2013

EVEREST, FELDA DAN NAJIB TUN RAZAK...

KL01_020413_ANAK_FELDA

Tak dapat saya bayangkan betapa bangganya dilubuk hati para peneroka Felda apabila anak-anak mereka berjaya menakluki puncak tertinggi dunia, Gunung Everest, semalam. Rasanya mengalir airmata gembira mereka melihat kejayaan anak-anak Felda itu…

Siapa sangka, masyarakat Felda yang dulunya dilihat terpinggir di dalam hutan kelapa sawit, bergelumang dengan tanah meneroka belantara dengan bermodalkan titik peluh, boleh sampai ke tahap yang sangat membanggakan seperti sekarang.

Semalam, Mohd Nasuha Shamsuddin dan Myrza Fasha Md. Hamyrudin dari Felda Tersang, Mohd. Aysraf Halim dari Felda Lok Heng Timur serta Mohd. Hafizuddin Ibrahim anak kelahiran Felda Chini berjaya menawan puncak Everest kira-kira jam 10.15 pagi hingga jam 11 pagi.

PANASSS..!!! DEWAN HIMPUNAN CINA MULA TUNJUK BELANG SEBENAR..!!!

robert

Nampaknya masyarakat Cina sudah semakin membuka pekung di dada. Mereka kini sudah semakin berani menunjukkan “warna sebenar” mereka. Siapa yang mereka sokong dan bagaimana corak mereka berfikir semakin terserlah!

Baru-baru ini Ketua Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (Pemuda KLSCAH), Robert Lua Khang Wei, tiba-tiba bersuara marahkan pihak polis dan mendesak agar Adam Adli dibebaskan dari tahanan reman di lokap.

Malah dia dengan berani menggesa kita semua rakyat Malaysia supaya sama-sama menyertainya berhimpun beramai-ramai di depan Balai Polis Jinjang dan terus berada di situ sehingga bekas pelajar UPSI itu dibebaskan pihak berkuasa.

Kata Robert, tindakan menahan Adam Adli itu tidak adil dan bersikap “double standard” apabila pihak berkuasa tidak menahan bekas hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Mohd. Noor Abdullah, yang kononya mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman tidak pula ditahan polis.

Pertamanya, saya melihat tindakan Robert ini sebagai satu tindakan yang mengesahkan bahawa masyarakat Cina tidak lagi menyokong BN walaupun BN selama ini sering membantu mereka dengan berkongsi “kek ekonomi”, sama ada diperingkat negeri atau pun di persekutuan.

Terima kasih kepada Robert atas pengesahan itu. Saya tak kisah jika Robert menyokong Pakatan Haram, sekurang-kurangnya dia tidak lagi hipokrit dan berlakon menyokong BN dan “sebat projek” macam orang tak punya maruah!

Keduanya, tindakan Robert ini membuktikan bahawa Dewan Perhimpunan Cina di seluruh negara juga mengambil tahu dan mementingkan hal ehwal politik. Dan saya positif mengatakan bahawa mereka ini adalah dalang yang mengarahkan seluruh masyarakat Cina di negara ini supaya mengundi Pakatan Haram pada PRU ke-13 yang lalu.

Meskipun dilihat sekadar Dewan Himpunan Cina, kini mereka sudah berani menceburkan diri dalam dunia politik dan mempersoalkan tindakan pihak berkuasa. Tak mengapalah. Menghormati semangat demokrasi, lantaklah kaum Cina nak sokong siapa pun. Tapi jangan menyesal di kemudian hari…

Saya ingin bertanya Robert, dia tahukah masalah sebenar tentang Adam Adli dan kenapa budak tak guna itu ditahan polis? Robert tahukah makna “demokrasi” yang dia sebutkan itu?

Robert mendakwa bahawa demokrasi juga bermaksud kebebasan bersuara dan kebebasan berhimpun serta tindakan polis menahan Adam Adli didakwa menyekat hak asasi manusia.

Tapi, Adam Adli sendiri tidak menghormati demokrasi apabila tidak dapat menerima kekalahan Pakatan Haram dalam proses demokrasi pada PRU ke-13 tempohari. Kerana tidak hormat pada demokrasi itulah maka dia menghasut orang ramai menggulingkan kerajaan menerusi demonstrasi jalanan!

Adam Adli tidakditahan kerana kebebasan bersuara. Dia bebas bersuara walau dalam penjara. Robert perlu faham bahawa Adam Adli ditahan polis kerana disyaki menghasut rakyat untuk melakukan huru-hara kerana sesuatu yang langsung tidak berfakta dan menentang semangat demokrasi.

Takkan itu pun Robert susah nak faham? Kalau tak faham, janganlah malukan diri sendiri dengan mengatakan sesuatu yang diri sendiri tak faham. Buat orang makin menyampah saja nanti, kan?

Kerana menghormati demokrasilah maka BN terpaksa akur denga 133 kerusi Parlimen saja kali ini.

 Kalau BN boleh “kowtim” dengan SPR, rasanya jangan haraplah DAP akan merasa menang di mana-mana kerusi. BN lebih rela berikan 3-4 kerusi kepada PAS berbanding DAP kalau benar BN boleh mengatur kemenangan di setiap PRU…

Kerana sifat semulajadi BN yang hormatkan demokrasilah, maka Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan terus kekal dijajah Pakatan Haram. Kalau diikutkan hati, semua negeri BN nak kuasai kembali…

Kerana demokrasi jugalah maka BN kongsikan kemewahan “kek ekonomi” negara dengan kaum Cina, India dan lain-lain bangsa di negara ini. Kalau tidak, jangan haraplah dapat secebis pun “kek” tersebut dan Robert pun mungkin terpaksa mendulang bijih timah di mana-mana kuari lombong!

Pada saya, UMNO atau BN tidak pernah pilih kasih atau bersifat perkauman. UMNO hanya pertahankan hak Melayu dan Bumiputera sebagaimana yang termaktub di dalam perlembagaan. Sementara itu, UMNO dan BN tidak pernah melupakan hak kaum lain, termasuk kaum Cina.

Jadi, tak payahlah Robert nak “menyalak” lagi di depan Balai Polis Jinjang. Lebih baik Robert balik duduk di rumah saja main “mahjong” dengan isteri. Tak payahlah nak menegakkan benang yang basah kerana memang betul pun hujah Robert itu “sampah”!

Sumber: Mykmu.net

TERKINI..!!! MUKHRIZ BIDAS "GAGAK HITAM" 505 DI KEDAH...!!! @MukhrizMahathir #SaveKedah

KENYATAAN MEDIA
YAB DATO' PADUKA HJ MUKHRIZ
MAHATHIR
MENTERI BESAR KEDAH DARULAMAN

Jumlah sambutan Himpunan 
Black 505 di Kompleks Pas Kota Sarang Semut,  yang terlalu sedikit berbanding jumlah rakyat Kedah memberi gambaran bahawa majoriti rakyat menolak budaya liar yg cuba dibawa oleh Anwar dan pembangkang. Rakyat sudah menggunakan haknya untuk memilih Kerajaan yang mampu membawa perubahan besar kepada  negeri  Kedah.

Tumpuan kerajaan negeri yang 
dipilih oleh majoriti  rakyat sekarang ialah  untuk memenuhi  segala akujanji dalam tempoh lima tahun akan datang dan memenuhi ikrar melakukan transformasi menjana pembangunan yang bermanafaat untuk seluruh rakyat tanpa mengira fahaman politik atau latarbelakang .

Sehubungan dengan itu saya 
mengajak rakyat untuk mengalih tumpuan untuk turut sama menyumbang serta memainkan peranan menjadi sebahagian dari kejayaan merubah pencapaian Kedah menuju kemajuan.  Pakatan sepatutnya menolak semua keputusan Pru13 termasuklah di negeri yang mereka menangi.

Saya  cabar pakatan untuk  
melepaskan  tampuk pemerintahan di Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan sekiranya  masih  tidak boleh menerima  keputusan Pru13 yang lalu.

Jangan kelirukan rakyat 
dengan memanipulasikan isu undi popular. Tidak wajar untuk mereka memaksa Kerajaan Barisan Nasional  berundur sedangkan mereka  sendiri  tidak  mahu berundur  di Negeri-negeri yang dimenangi.

Saya juga menyeru Anwar serta 
konco-konconya dalam pembangkang agar  segera insaf serta tidak menjadi batu penghalang kepada hasrat rakyat yang dahagakan pembelaan dalam erti kata sebenar bukannya sekadar membazir masa menerusi perhimpunan yang merosakkan keharmonian serta mencalar imej negara khususnya  negeri Kedah yang aman damai.

PEDASSS..!!! KITA BOLEH TERIMA KE JAWAPAN AIR ASIA NI..?

AirAsia-Zalim

Memang kecoh diperkatakan tentang seorang ibu, Izan Suhaila Mohd Ali, 36, dan bayinya yang berusia 14 bulan, Mariam Sofea Mohd Reza, yang mendapat layanan buruk dari syarikat penerbangan tambang murah Air Asia baru-baru ini.

Mariam demam campak ketika bercuti bersama keluarga di Vietnam. Bayi itu diberikan ubat dan demamnya sudah reda. Namun “campak” cacarnya masih ada. Dan Air Asia memberikan alasan itu dan standard antarabangsa untuk menyekat dua beranak itu pulang ke tanahair baru-baru ini.

Air Asia yang berpengkalan di Malaysia sepatutnya memberikan keutamaan kepada rakyat negara sendiri, tempat syarikat itu “cari makan”. Bukanlah saya mendesak Air Asia untuk melanggar standard penumpang kapal terbang, tapi sekurang-kurangnya tepatilah “standard kemanusiaan”!

GEMPARRR..!!! GAMBAR-GAMBAR PANAS HIMPUNAN 505 DI KOMPLEKS PAS KEDAH SEMALAM..!!!

Rugged YB Nasir semalammm.. bergambar dengan paha gebu bebbb..!!! Dah tak pakai lebai dahhh...! Heh! Gambar ni dirakam kat Kompleks PAS nihhh...bukan shopping kompleks.!!!
"Tahniah" aku ucapkan pada PAS Kedah sebab berjaya anjurkan himpunan "levis" 505 di Kompleks PAS Kedah malam tadi. Tahniah juga pada Pesuruhjaya PAS yang baru, Mahfuz "Bean" Omar dan urusetia PAS Kedah yang bertungkus lumus menjayakan himpunan tu...

Bukan apa...semalam PAS dah buktikan depa yang terikut-ikut dengan cara DAP dan bukannya DAP yang terpengaruh dengan PAS... Patut pun takde seorang pun DAP yang berjaya diIslamkan PAS selama ni...kan?

Dimulakan dengan solat Maghrib, depa start bagi kuliah politik maghrib. Lepas tu depa solat Isyak pulak. Dan pesta "gagak hitam" 505 bermula kira-kira jam 9.15 malam....heh!

Memang meriah bebbb..!!! Komplek PAS tu dah jadi macam funfair anjuran LGBT..!!! Heh! Aku yakin, ramai pak-pak lebai yang juling biji mata semalam...Kah! Kah! Kah! Tak caya? Cuba tengok gambar panassss kat bawah ni...heh!

Tuesday, May 21, 2013

PANASSS..!!! KIT SIANG TAK IKTIRAF JASA RED BEAN ARMY..??? KAH! KAH..! KAHHH..!!!

Gila ke nak mengaku? Aku yakin, sesiapa pun dalam dunia ni takkan mengaku dia berak tengah jalan, kan? Dan aku yakin itulah yang berlaku di antara Lim Kit Siang dengan "red bean army"...

Sebagaimana maklum, tembelang kewujudan "red bean army" berjaya dipecahkan melalui pelbagai bukti sama ada bukti bergambar mahupun saksi dari DAP itu sendiri...cuba tengok kat bawah ni...

GEMPARRR..!!! BN KANTOI GUNA BOMOH UNTUK #PRU13 ..???!!!

Ada bendera BN...ada kelapa muda.. ada kacang hijau...erkkk..!!!
Astaghfirullahil 'azim... Apa nak jadi dengan suasana politik kat negara kita ni? Sampai sanggup jumpa bomoh nak meramal kemenangan parti? 

Bomoh tu siap sebut nama Allah SWT dalam "ritual"nya. Lepas tu boleh pulak tahu mana yang menang mana yang kalah? Dah terdesak sangat ke?

Ada bendera BN terpacak kat atas kelapa yang dijunjung... Ada daun sirih yang digantung macam pancing ikan... Tok bomoh siap pejam-pejam mata... Aku tak tahu la nak cakap apa... korang tengok la sendiri video panas kat bawah ni...

TERKINI..!!! GAGAK HITAM 505 DIHALAU DARI STADIUM..BALIK KE SARANG MEREKA DI BATU 9....

Aku yakin sekarang ni puak-puak Pakatan Haram tegar tengah bersiap-siap dengan baju hitam untuk ke Kompleks PAS Kedah bagi menghadiri himpunan 505 di Batu 9, Kota Sarang Semut, bagi memfitnah dan menghuru-harakan lagi minda rakyat Kedah.

Depa percaya, PRU13 tempohari dipenuhi penipuan dan dipercayai SPR bersekongkol dengan BN untuk memberi kemenangan kat depa untuk terus menjajah Penang, Kelantan dan Selangor. 

Negeri-negeri tu sebenarnya BN yang menang, tapi tipu punya pasal, keputusan tu berubah menyebelahi Pakatan Haram. Sebab tu la Pakatan Haram tak puas hati dan buat himpunan 505 yang takde manfaat tu... Protes la kononnnn...

GEMPARRR..!!! "GREEN BEAN ARMY" SERANG MAHFUZ "BEAN" OMAR..???!!!

Lebih kurang macam ni la kot rupa "green bean army" tu...heh!
Baru-baru ni puak-puak blogger PAS Kedah mempersoalkan latar belakang akademik Exco-Exco yang dilantik MB Kedah, Datuk Paduka Mukhriz Mahathir. Kononnya Exco-Exco tu tak mengaji tinggi dan tak layak jadi Exco...

Peliknya, Exco-Exco yang dilantik Mukhriz tu semuanya paling lekeh pun ada degree. Maknanya, semua ada latar belakang pendidikan tinggi melebihi paras minimum. Tapi, kenapa blogger PAS Kedah ni tiba-tiba "tembak" tentang latar belakang pendidikan pemimpin politik kat Kedah ni???

Risik punya risik, rupanya depa ni sebenarnya tak tujukan serangan tu kat Exco-Exco Kerajaan Negeri Kedah. Serangan tu sebenarnya ditujukan kepada individu lain yang depa cuba jatuhkan di Kedah ni, sebagaimana yang depa buat kat Ustaz Azizan...heh!

Korang agak-agak siapa? Meh sini aku cerita sikit...heh!

GEMPARRR..!!! PEMUDA PAS DAPAT TIKET FREE AIR ASIA X PERGI BALIK KE LONDON..??!!!

Tukang bodek CEO Air Asia X ni dapat tiket kapal terbang free ke???
Aku jangka mamat kat atas ni akan diberikan tiket kapal terbang percuma oleh CEO Air Asia X, Azran Osman - Rani. Dia terang-terang mewakili Pemuda PAS, mempertahan dan memuji tindakan CEO botak tu mencerca Utusan sebagai akhbar yang rasis...

Pada aku, Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS yang bernama Suhaimi Aziz ni tak faham isu sebenar dan boleh dianggap sebagai "tak reti, tapi nak bercakap". Bro... berapa tiket hang dapat dari Azran? Tiket pegi-balik London ke? "Tiket ke syurga" yang Nik Aziz bagi tu tak cukup ke bro?

Isu sebenar yang cetus kemarahan orang Melayu ialah sikap berat sebelah CEO botak tu. Sebelum ni dah banyak kali dah akhbar-akhbar Cina kurang ajar, biadap dan bersikap rasis. Salah satunya, cuba tengok bukti kat bawah ni...

GEMPARRR..!!! MELAYU DAP INI SANGGUP TUNJUK ISYARAT LUCAH PADA RAKAN-RAKAN MELAYUNYA..!!!


Aku tak sure sama ada korang kenal atau tidak Hata Wahari, bekas wartawan Utusan yang kurang ajar, biadap dan tidak mengenang budi. Dia ni dulu Presiden NUJ masa kat Utusan, tapi sekarang ni dah tak jadi Presiden dah..dia dah masuk DAP..!!!

Semalam, dia di antara "taiko" yang turun ke depan pejabat Utusan untuk tunjuk perasaan. Demo lagi! Kononnya depa tak puas hati kat Utusan sebab keluarkan artikel yang dianggap "rasis" menyebelahi bangsa Melayu...

Kehadiran Hata Wahari memang ditunggu-tunggu para wartawan dan kakitangan Utusan. Member aku yang merupakan wartawan Utusan pun beritahu aku begitu. Depa memang nak sangat Hata Wahari turun...heh! Maklum laa... mamat tu dah join parti "chauvinis ultra kiasu"!

Nak dijadikan cerita...Keluar saja Hata Wahari dari kereta, dia disambut bekas rakan-rakannya dengan sorakan "booo..!!!", "balik la weiii..!!!", "komunisss..!!!" dan laungan "hidup Utusan..!!!". Memang gamat bebbb..!!! Cuba tengok video kat bawah ni...

Monday, May 20, 2013

GEMPARRR..!!! "WAYANG" CINA PKR TERBONGKAR DI KEDAH..!!!?

Kah! Kah! Kah..!!! "Wayang" tak habis-habis... dah takde kerja lain ke?
Heh! Betul punya marah puak-puak Pakatan Haram kat Kedah ni bila Menteri Besar, Datuk Paduka Mukhriz tak bagi depa buat himpunan 505 kat Stadium Suka Menanti tu.. Kah! Kah! Kah..!

Paling marah ialah Ahli Parlimen Alor Setar, Gooi Hsiao Leung, yang menggelar Mukhtiz sebagai "Mini Mahathirfiraun". Sekali lagi aku ketawa..kah! kah! kahhh..!!! Apa punya lawak la Cina PKR ni buat..! Heh!

Cina PKR tu buat sidang media marah kat Mukhriz sebab tak luluskan permohonan depa nak pakai stadium milik penuh Perbadanan Stadium Negeri Kedah tu. Kononnya demokrasi dah mati kat Kedah ni bila Mukhriz jadi MB...

Puak-puak blogger PAS pun marah kat Mukhriz jugak. Kata depa, masa PAS perintah dulu, depa bagi UMNO/BN guna stadium-stadium tu... tapi sekarang ni UMNO/BN pulak tak bagi PAS guna...heh!

KANTOIIII..!!! PRESTASI PELABURAN PAS KEDAH TERBONGKARRR..???

Aku yakin, Exco-Exco Kerajaan Negeri Kedah yang baru dilantik dah tengok dan go through report tentang portfolio masing-masing. Dah tentu depa dah tengok kedudukan dan keadaan bidang masing-masing lepas PAS tinggalkan "taik" depa pada 5 Mei lalu...

Dan kini, kerja BN pulak untuk "cuci" segala "kekotoran" yang PAS tinggalkan, termasuk hutang piutang dan prestasi buruk depa dulu. Kesian kat Ustaz Azizan...depa betul-betul busukkan nama dia. Exco PAS tak buat kerja, nama Ustaz jugak yang busuk... adehhh...

GEMPARRR..!!! RAKYAT SABAH MAHU ANWAR DITENDANG KELUAR DARI MALAYSIA..!!!

Aku ingat lagi, ada sekali tu Anwar dah "beli" seorang Timbalan Menteri BN dari Sabah sampai mamat tu letak jawatan dan balik berkampung di negerinya berkempen untuk PKR. 

Aku lupa nama mamat tu, aaahhh... malas la aku nak ingat nama pengkhianat bodoh nihhh...Nama apa ntah tu.. Bumburing...alaaa... yang macam "Boomerang" tuuuu... meluat aku nak sebut nama pengkhianat rakyat Sabah nih...

Khabarnya, Anwar tawarkan Sabah jadi "negara baru" dan "Boomerang" tu akan dilantik jadi "PM Sabah"... sama jawatan macam dia la jugak tuuu..!!! Tapi emel yang aku terima ni memang akan memanaskan bontot Anwar tuuuu...heh!

PANASSS..!!! "UST. SYI'AH" & BLOGGER TERSOHOR PAS KEDAH MAHU HADI LETAK JAWATAN..!!!?

Aku betul-betul terkejut apabila blogger PAS Kedah tergamak menyiarkan satu artikel dari seorang "ustaz" pro-Syi'ah baru-baru ni untuk membalun kepimpinan PAS Kedah sendiri..!!! 

Selamba je dia suruh Hadi Awang letak jawatan? Heh! Sebab apa? Sebab Hadi tu amal fahaman Sunnah wal Jama'ah? Sebab tu "ustaz" pro-Syi'ah ni suruh dia letak jawatan sebagai Presiden PAS? Heh! 

Cuba tengok bukti kat bawah ni...

PEDAS BERAPI..!!! SURAT TERBUKA BUAT CEO AIR ASIA X..!!! MESTI BACA..!!!

Perghhh..!!! Dasyat minah ni. Memang ganas bebbb..!!! Dia siap guna bahasa "komrad"! Heh! Meresap dalam hati woooo..!!! Bahasa macam ni memang pedihhhh...

Aku tak tahu la sama ada "budak botak" kat Air Asia yang berkawan baik dengan KJ tu dah baca ke belum. Tapi kalau dia dah baca surat terbuka ni, aku rasa keluar asap dari telinga dia bebbbb..!

Ni haaa... aku siarkan kat bawah ni. Cuba baca... memang terasa kepedasan tahap dewa. Cabai melaka pun kalah weiiiii..! Heh!

Sunday, May 19, 2013

GEMPARRR..!!! SATU LAGI RAHSIA TERDESAK ANWAR DIBONGKAR SAHABATNYA..!!!

Tu diaaa.. dua sahabat lama....mintak tolong sikit boleh? Heh! Pi pujuk Najib, boleh? Heh!
Hadoiii..!!! Terdesak sangat ke Anwar Berahim ni? Jeles kat PAS pulak dah? Ishhh... Anwar nak jeles apa kat PAS? Selama ni dia asyik dok pandang hina kat PAS, dia perkuda PAS siang dan malam.. Kawan-kawan PAS aku dah banyak kali beritahu cerita "kuchiwa" mereka...

Kita tahu UMNO sampai sekarang belum pernah menarik balik "salam" yang dihulur pada PAS untuk bersatu. Dalam usaha menyatukan umat Islam kat negara kita ni, UMNO sanggup ketepikan politik... 

Presiden PAS, Dewan Ulama dan Timbalan Mursyidul Amnya pada dasar dah bersetuju untuk bersyura dengan UMNO dan bersatu. Tapi kerana Mursyidul Am PAS yang dipercayai telah termakan "racun" dari agen rejim Zionis Yahudi Israel tu.. maka rancangan tu tergendala sebentar...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!