Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, April 13, 2013

AMARAN KERAS PADA PIHAK YANG CUBA SABOTAJ BN PADA #PRU13 DI KEDAH..!!!


Aku tertarik dengan nukilan rakan blogger, Merbok Times, yang memberi amaran keras terhadap mana-mana pihak dalam UMNO yang cuba melakukan sabotaj terhadap UMNO pada PRU ke-13 kali ni. Syabas bro...

Setahu aku sebagai antara blogger terawal di Kedah, Merbok Times sering menimbulkan cerita-cerita panas yang mengkritik beberapa pemimpin UMNO sebelum ini.Tapi tulisannya itu menurut kaca mata pemilik blog itu laaa..

Tapi kali ni aku puji sikap Merbok Times. Undi demi parti, bukan calon. Kalau nak fikir soal calon, kita tunggu selepas PRU ke-13 sebab lepas tu ada pemilihan agung UMNO, kan? 

PLEASE..!!! TOLONG PADAM SEMUA VIDEO MIRIP PEMIMPIN PAS TUUU... (Aku hampir muntah!)

Cukuplah dengan Anwar...jangan dedahkan dia pula...
Aku mengutuk sekeras-kerasnya pihak yang menyiarkan rakaman mirip pemimpin PAS yang dikatakan terlampau tu. Aku tahu video tu dah tersebar luas. Tapi aku tak suka laaaa video tu disiarkan...

Mungkin la video tu mirip pemimpin PAS tu.. Tapi hanya "mirip"... Lagipun, belum tentu dia tu pemimpin PAS tu...mungkin lepas ni dia boleh cakap "perut saya tak seboroi itu", atau "perut saya lebih boroi dari dalam video tu"...

Aku tetap dengan pendapat aku, UMNO tak perlukan isu moral buruk pembangkang untuk dijadikan isu pada PRU ke-13 ni. Tak payah dedah pun salah laku seks puak pembangkang ni. Depa semua maksummmm....

PANASSS..!!! KENYATAAN TERKINI MUSTAPA ALI BERKENAAN VCD "TERSEBUT"...

Berikut adalah kenyataan terkini Datuk Mustapa Ali berhubung isu "pemimpin terlampau" tu...
Saya tidak akan menjawab sebarang petanyaan mengenai isu yang diperkatakan. Semuanya saya telah serahkan kepada peguam saya melalui Awi & Co untuk uruskan. - Mustapa Ali
Maknanya, kes tu dia tak mau jawab lagi dah. Dia tak mau layan. Faham ke tidak. Aku bukannya nak masuk belah Cikgu Pa. Tapi dah jadi kes mahkamah ni, maka faham-faham je laaa...

Pada aku...

PANASSS..!!! KIT SIANG SURUH PAS "KOWTOW" DEPAN DIA..!!!???

Memang PAS muka tak malu. Kena herdik dengan DAP pun depa masih terhegeh-hegeh sondol muka. Tebal sangat ke muka PAS? Atau memang PAS bermuka tembok?

Terbaru, "Maharaja" Kit Siang bertitah supaya seluruh pemimpin Pakatan Haram tutup mulut dan jangan bantah keputusan Pakatan Haram yang dia putuskan. Dia dah dapat jadi calon Parlimen Gelang Patah, apa korang sebok?

PAS perlu tahu diri. Kalau Kit Siang suruh diam, maka diam la. Kalau PKR pun boleh "dibisukan" Kit Siang di Johor, takkan la PAS nak cakap banyak lagi kot? Nak kena pancung dengan sida-sida "Dinasti Lim"?

GEMPARRR..!!! SAHABAT BAIK ANWAR DEDAH RAHSIA GELAP ANWAR..!!!

Siapa boleh nafikan kajian Professor ini? Beliau bersama Anwar selama lebih 30 tahun. Ketika ramai penyokong tegar Anwar, termasuk Dr. Chandra Muzaffar, Ezam Mohd Noor, Zulkifli Noordin dan Nalakaruppan meninggalkan Anwar, Prof ini masih tegar bersama Anwar!

3 tahun beliau buat kajian. 3 tahun! Bukan calang-calang kajian! Tapi ternyata, kajian Professor Dr. Sidek Baba itu lebih jauh cenderung pada hasil negatif, tidak sebagaimana yang beliau harapkan. Maklumlah, Anwar yang membawanya ke UIA dan memperkembangkan ilmunya di situ...

Dr. Sidek harap kajian itu menunjukkan Anwar bersih, tapi ternyata pemimpin "Bershit" itu kotor-sekotornya..!!! Cuba dengar pencerahan Dr. Sidek Baba di bawah... Itu pun PAS masih lagi sokong Anwar? Memang memalukan...

LAWAK PAGI NI.. SADIS..!!! KIT SIANG TAMPAR GUAN ENG..!!!


Perghhh..!!! Memang ganas Kit Siang nihhhh...

Percuma je Guan Eng kena penampar jepun..!!!

Ehhhh..!!! Penampar Cina....heh!

Sia-sia dulu Kit Siang ajar Guan Eng kira guna "sempoa"...

Tapi sampai besar pun Guan Eng tak reti kira...

Mula-mula salah kira undi...teruk DAP kena balun dengan ahli-ahlinya...

Sekarang ni salah kira harga projek pulak...!!! 

Guan Eng kata salah taip harga...

Ingat Kit Siang bodoh sangat nak percaya alasan Guan Eng tu?

Free je kena tamparrrr... heh!

Friday, April 12, 2013

PLEASE..!!! TOLONGLAH JANGAN EDARKAN VCD TERLAMPAU PEMIMPIN PAS TUUUU....

Berita terkini yang aku tahu, vcd yang dikatakan mengandungi kelakuan lucah terlampau seorang pemimpin PAS telah berada di tangan pihak berkuasa. Khabarnya, 16 keping jumlah vcd yang telah dirampas pihak PDRM...

Semua vcd tu ditemui di hadapan pintu pagar di kawasan perumahan  dekat Lorong Sekolah dan Lorong Hidayat, Kampung Alor Lintang, di Besut, Terengganu. Khabarnya wanita dalam vcd tu bukan warga tempatan...

PANASSS..!!! GAMBAR-GAMBAR EKSKLUSIF YANG "RARE" INSIDEN LAHAD DATU..!!!

SALUTE..!!! Korang ada gambar-gambar eksklusif wira-wira negara kita yang berjuang mempertahankan kedaulatan negara di Lahad Datu tak? Dah tengok belum?

Kat bawah ni ada rakaman gambar-gambar eksklusif yang "rare" dan sempat dirakam member aku masa di Lahad Datu. Memang terbaik broooo..!!! Gambar-gambar pertempuran, bombing mission dan operasi-operasi khas wira-wira Lahad Datu...

Korang tengok sendiri macamana kereta perisai Adnan bertempur, usung mayat pengganas, pesawat fighter dan banyak lagi. Memang champion! Saksikan di bawahhh...Tapi ingat, semua ni hanyalah "sandiwara" kata Tian Chua...

GEMPARRR..!!! BONGKAR PRESTASI SEBENAR KULIM HI-TECH..!!! #PRU13 #SaveKedah @MukhrizMahathir @BerusGigi

Korang pernah dengar nama Kulim Hi-Tech tak? Kalau hangpa orang Kedah, aku rasa ramai yang tahu pasal kehebatan Kulim Hi-Tech ni... Kawasan perindustrian berteknologi tinggi di Kedah yang ditubuhkan Kerajaan BN Kedah dulu...

Baru-baru ni, PAS Kedah dok "gebang besaq" dalam buku "Sayangi Kedah Menipu Rakyat" dengan mengatakan Kulim Hi-Tech tu untung besar dan ramai pelabur masuk DISEBABKAN KEPIMPINAN PAS YANG "HEBAT"...heh!

Nak tahu cerita sebenar di sebalik "kehebatan" PAS Kedah tu? Meh sini aku cerita....

PENGUMUMAN..!!! NANTIKAN PEMBONGKARAN PUKUL 4.30 PETANG NI...

Pada kira-kira jam 4.30 petang ni...aku akan bongkarkan sesuatu yang sengaja di selindung oleh PAS Kedah. Satu pembongkaran yang kononnya tak dapat dikesan oleh seluruh rakyat Kedah..!!!

Nak tahu apa benda? Tunggu jam 4.30 petang ni. PAS Kedah ingat depa boleh "lepas" macam tu saja? Heh! Silap laaa...

GEMPARRR..!!! BN HANYA MAMPU MENANG 7 KERUSI PARLIMEN SAJA..!!! #PRU13 #TukarKedah #SaveKedah @MukhrizMahathir

Perghhhh..!!! Siapa cakap Khalid "gagap" tak hebat? Memang hebat mamat nihhh..!!! Rugi la Azmin cari gaduh dengan dia. Memang "terer" gila lah mamat yang nama Khalid "gagap" ni. Seumur hidup aku, aku belum pernah jumpa dengan pemimpin politik hebat macam dia...

Kenapa aku cakap macam tu? Aku ada sebabnya... cuba baca kat bawah ni...heh!

GEMPARRR..!!! NAK TAHU CERITA BENDERA PAS HITAM DI KEDAH? MEH SINI AKU CERITAKAN...

Aku yakin, ramai rakyat Kedah dah tengok benda ni. Bersepah-sepah kat merata-rata cerok di seluruh Kedah. Bendera hitam PAS...dah tengok kan? Kat tepi jalan ada... kat UPU depa pun ada... kat tokong Cina dan kuil Hindu pun adaaaa...heh!

Ramai yang tanya aku tentang makna bendera hitam ni. Aku senyum jer. Bukan apa... saja nak tengok rentak puak-puak pencacai PAS yang "confident" sangat nak menang sekali agi kat Kedah ni..heh! 

Nak tahu erti bendera hitam PAS tu? Meh sini aku ceritakan...

LAWAK PAGI NI... NAK STOK? ADA BERKARUNG-KARUNG LAGI LAAA...


Siapa kata dah habis? Belum lagi laaaa....

Ada berkarung-karung lagi....

Cuma tunggu masa nak dedah saja...

Korang nak satu copy ke?

Pegi mintak kat Nallakaruppan... dia ada master copy...

Jangan sampai "cicir" sudah laaa...

Bukan apa..takut dapat kat orang Jepun lagi...

Kalau dapat kat depa, dah tentu depa publish kat laman web tak senonoh depa...

Buat malu Malaysia saja la mamat nihhhh... cissss..!

Thursday, April 11, 2013

PEDASSS..!!! UMNO KALAH DI KEDAH? PENCACAI PAS KEDAH PERCAYA? KAH! KAH! KAHHHH!!!

Gelak sakan aku bila dapat tau puak pencacai PAS Kedah beriya-iya bercerita dalam blog, kononnya ada 6 parlimen bermasalah bagi UMNO/BN. Kononnya maklumat dari orang kuat UMNO...aktivis katanyaaa...heh!

Kesimpulannya, pencacai itu sepakat dengan "memba"nya tu mengatakan UMNO/BN akan terus jadi pembangkang kat Kedah ni lepas PRU ke-13.. Aku gelak guling-guling depan laptop aku yang baru repair ni...hahahahahahaaaa..!!!

Macam budak kecik la. Biasa la...kalau dengar cerita dari orang PAS, maka depa akan mati-mati kata PAS akan kekal kuasa di Kedah. Kalau tanya orang UMNO pulak, depa akan kata UMNO akan rampas balik Kedah dari PAS...heh! Yang tu jawapan standard...

PANASSS..!!! SUARA TERBUKA RINTIHAN PENJAWAT AWAM SELURUH MALAYSIA..!!!

Aku tahu penjawat awam terikat dengan polisi tidak boleh bersuara lantang. Tak boleh buat sesuka hati. Tak boleh maki orang. Tak boleh kutuk balik bila dikutuk. Setiap jabatan ada polisi masing-masing...

Tapi setiap hari penjawat awam berdepan dengan orang ramai. Depa dimaki, dihamun, kena marah depan orang ramai. Siapa yang dengar rintihan depa selama ni? Siapa yang jaga kebajikan depa selama ni?

Ramai yang kata untung jadi penjawat awam. Dapat pencen dan pelbagai imbuhan dari kerajaan. Maknanya, kerajaan yang jaga kebajikan depa, kan? Tapi macam aku kata laaa... depa boleh dikatakan tiap-tiap hari dimaki hamun orang ramai..! Tu yang tak tahan tu...

Mungkin depa takdak suara. Mungkin depa terikat dengan polisi yag depa tandatangan masa depa mula-mula kerja dulu.

Tapi video kat bawah ni mewakili rintihan hati depa...tonton dan fahamilah masalah depa.. cuba letakkan diri di tempat depa...apa hangpa rasa bila Tipah Koyak buat macam tu kat korang semua? 

USTAZ AZIZAN..TOLONGLAH MAKAN UBAT TUUU..!!! #TukarKedah @AzizanRazak @MukhrizMahathir

Ustaz Azizan...terdesak sangat ke ni? Terdesak sangat nak pertahankan kuasa sampai salah diri sendiri pun nak salahkan UMNO jugak? Mungkin Ustaz tak makan ubat kot masa keluarkan statement kat media baru ni?

Ustaz...

1,000 pelajar KUIN kat kampus Kuala Ketil yang Ustaz banggakan sangat tu dipindah keluar dari "kediaman" kampus tu bukan salah UMNO. Salah Ustaz dan Rektor kesayangan Ustaz tu laaa.. Kenapa nak alihkan kat UMNO pulak?

Ustaz...

PEDASSS..!!! BEZA ANTARA TUN M DAN ANWAR...!!!

Bila korang tengok gambar kat atas ni, apa padangan korang? Memang betul, kan? Mulanya dulu bapaknya saja yang jadi ahli politik. Tapi lepas tu bini dia pulak join politik dan kemudian anak sulungnya menyusul...

Terkini, aku dengar anaknya Nuha pun dia nak suruh bertanding. Bila orang kata dia amalkan kronisme dan nepotisme, dia marahhhh... U ulang, I samannnn..! Heh!

Berbeza dengan bekas "mentor"nya, Tun M. Tun Siti Hasmah tak pernah campur tangan pun dalam politik. Tapi Bonda Siti Hasmah memang insan yang sentiasa berada di belakang Tun M sebagai sumber sokongan peribadi yang terbaik! Itu memang tugas seorang isteri, kan?

PANASSS..!!! ULAMA-ULAMA YANG BAKAL DIKECAM, DIKAFIRKAN PAS PIS PUSSS..!!! #PRU13 @MukhrizMahathir #SaveKedah #TukarKedah

sidang ulama pondok

Apa PAS nak kata apabila himpunan jumhur ulama-ulama seluruh Malaysia bersama Tok-Tok Guru Pondok yang bersidang di Gurun, Kedah baru-baru ini memutuskan fatwa mengharamkan undi untuk PAS dan PKR yang bertanding menentang UMNO pada PRU ke-13 kali ini.

Deklarasi tersebut disimpulkan pada hari ketiga di dalam acara penutupan majlis ijmaq ulama-ulama tersohor itu berdasarkan isu kalimah “Allah” yang dibenarkan penggunaannya oleh Pakatan Haram dan jelas merugikan aqidah umat Islam di negara ini.

Selain itu, Tok-Tok Guru Agama yang mempunyai ratusan ribu pelajar di seluruh negara itu juga membantah dasar Pakatan Haram yang jelas menyokong agenda fahaman Pluralisme yang selama ini didokong oleh Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.

GEMPARRR..!!! TIAN CHUA LARI DARI BATU, NAK TANDING DI LAHAD DATU..??!!!



Dah puas tengok gambar-gambar kat atas ni? Tolong sikit yer... tu semua bukan gambar-gambar ceramah UMNO atau mana-mana parti komponen BN... Yang kata atas tu semuanya gambar ceramah Tian Chua kat Parlimen Batu, parlimen yang dia wakili...

Siapa yang tak kenal Tian Chua? Pakar gigit telinga polis, langgar orang, serang polis, cetus kekecohan dan paling hebat yang dia pernah buat ialah menuduh insiden di Lahad Datu sebagai satu "sandiwara" BN..!!!

LAWAK PAGI INI... PKR SIASAT PASANGAN SKANDAL ANWAR...!!!


Pergggghhhh..!!! Stress giler Anwar macam niiiii...!!! Adehhhhh....

Ingatkan lepas salahkan UMNO, dia boleh selamat...?

Rupanya penyokong sendiri yang selongkar siasat "kisah-kisah gelap"nya....

Aku dengar, "pasangan" Anwar pun sedang dicari sampai ke lubang cacing..! Heh!

Camana ni Anwar? Dikau berdusta atau berdustakah dikauuuuu..!!! Awwww..!!! Heh!

Wednesday, April 10, 2013

GEMPARRR..!!! ABANG MAZLAN ALIMAN SURUH PULANG KE PANGKAL JALAN..!!!!




Mazlan Aliman pernah 'bengang' dengan Felda kerana dalam majalah 'ICT Jelas' keluaran Felda Bil : 4/2010, ada mengeluarkan satu wawancara bersama Abd Rahim bin Aliman, iaitu abang kepada Mazlan Aliman.

Wawancara tersebut sungguh menarik sekali. Di hati kecil Keris berkata, 'patutlah Mazlan marah sangat dengan Felda'. Keris tidak mahu menulis panjang lebar berkenaan artikel tersebut tetapi cukuplah dengan menulis semua yang di 'hitam'kan di majalah:

1) Saya adalah anak peneroka. 6 orang adik beradik saya yang lain juga adalah peneroka.

2) Dari segi pendidikan pula, sejak darjah 5, anak-anak peneroka ini dijaga oleh Felda sampailah mereka memasuki universiti.

3) Jangan percaya kepada orang luar yang ada niat politik datang ke tempat kita kononnya nak membantu.

4) Nasihat saya kepada peneroka... Marilah kita bersama Felda. Ikutlah program tanam semula bersama Felda. Kita semakin tua. Kalau kita berduit pun, kita tidak mempunyai tenaga untuk menguruskan ladang 10 ekar.

5) Akhir sekali saya juga selaku abang kepada saudara mazlan Aliman, ingin menyeru kepada peneroka-peneroka yang terlibat bersama beliau, PULANGLAH KE PANGKAL JALAN.

Tuesday, April 9, 2013

KENAPA KORANG MARAH SANGAT KAT MAT SABU NI? APA SALAH DIA..???

Aku heran... Awat yang hangpa semua marah sangat kat Mat Sabu? Apa salah dia? Dia buat apa kat hangpa semua sampai hangpa marah sangat kat dia? Dia ada luku kepala hangpa ka?

Mat Sabu hanyalah seorang lelaki yang budiman. Salahkah dia kahwin dengan bini kawan baik dia? Salahkah dia buat "phonesex" dengan isteri kawan baik dia? Alaaaa...lepas tu dia kahwin jugak dengan bini kawan dia tu...apa korang sebok?

Apa salah Mat Sabu kat korang ni? Yang kena tangkap kat bilik hotel tu dia dengan bini kawan dia tu. Bukan korang yang kena tangkap pun. Apa salahnya kalau dia dok dalam bilik hotel berdua-dua duaan dengan bini orang? Ada dia kacau korang ka?

PEDASSS..!!! SURAT TERBUKA DARI GENERASI KE-3 PENEROKA FELDA..!!!

Salam, Saya merupakan warisan atau generasi ke 3 peneroka Felda dan amat bersyukur kerana datuk dan nenek saya terpilih menjadi peneroka Felda.. Sehingga kini, saya telah meniti pelbagai kejayaan kerana berkat hasil jualan getah dari ladang nenek saya. 
 
Malah selama 20 tahun saya membesar di Felda, banyak perkara yang telah menyedarkan saya betapa beruntungya mereka-mereka yang terpilih menjadi penghuni kepada tanah rancangan tersebut.

Percayalah, Felda merupakan satu-satunya institusi yang telah berjaya menyelamatkan ekonomi Melayu Islam,biar pun di kawasan Felda saya juga terdapat bukan melayu (India dan Cina - walaupun tidak ramai). 
 

GEMPARRR..!!! PAS DIDAKWA PECAH AMANAH GUNA TABUNG LAHAD DATU..? #PRU13 @MukhrizMahathir

pas tipu lahad datu

Tindakan mengutip derma untuk atas nama anggota keselamatan yang terkorban di Lahad Datu menggunakan akaun parti politik merupakan satu tindakan pecah amanah yang serius. Ini kerana adalah mustahil untuk sesebuah parti atau pertubuhan mengetahui yang mana satu derma untuk pertubuhan mereka yang mana satu derma untuk perajurit.

Tindakan Parti Islam se-Malaysia mengutip derma untuk perajurit yang terkorban di Lahad Datu menggunakan akaun parti sendiri merupakan satu kesalahan serius. Malahan tidak mustahil sumbangan dan derma tersebut telah pun disalahgunakan.

Apakah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia akan mendiamkan diri dengan perbuatan sebegini?

PEDASSS..!!! PUAK PAS KEDAH ADA HATI NAK CAKAP PASAL CALON BN..??? #TukarKedah #SaveKedah @MukhrizMahathir #PRU13


Kadang-kadang, nak tergelak jugak aku bila ramai sangat yang nak bercakap pasal calon BN pada PRU ke-13 ni. Macam la depa tu Najib yang ada kuasa buat kata putus menentukan siapa yang bertanding atau tidak bertanding...heh!

Paling best bila baca tulisan puak-puak pencacai Penerangan PAS Kedah yang menulis. Hahahhaha..!!! Lagak tulisan depa tu macam depa tu orang UMNO..! Pelik betoi.. Depa macam lebih UMNO dari orang UMNO yang sebenar...heh!

Kononnya dipilih begitu, dan dipilih begini. Heh! Alaaaa...macam la orang tak tahu semua tu adalah usaha PAS Kedah untuk pecah belahkan pemimpin UMNO... Taktik tu dah lapok laaa... PAS Kedah dulu buat macam tu laaa... Taktik tu kami dah tahuuuu...heh!

AMARAN..!!! VIDEO INI MEMBAHAYAKAN KESELAMATAN PERUT ANDA..!!!

Memang pecah perut aku tengok video ni...Kah! Kah! Kahhh..!!! Tak payah Pok Nik Ajis doa pecah perut pun, dah gerenti pecah korang punya perut ketawa..! Muahahahaha...

Tiba-tiba je dia ubah topik..!!! Kih! Kih! Kihhh..!!! Memang bertepek kena kat dahi puak-puak Pakatan Haram... Aku dok sembang dengan puak PAS dan PKR, macam tu la lebih kurang bila depa kalahhhh... Muahahahahahaaaa...

Ubah topik wweiiiiii..!!! Cuba tengok kat bawah...Kah! Kahhh..!! Kahhhhhh..!!! Tak abih lagi aku gelakkk... Wakakakakakakaaaaaa...!!! Merah muka puak blogger PAS Kedah..!!!

GEMPARRR..!!! PEMUDA INI SERIK BERSAMA PAS LAGI..!!! #TukarKedah #PRU13 #MukhrizMahathir #SaveKedah

Dulu masa PRU tahun 2008, Abang Di merupakan penyokong tegar PAS di Sg Pau, Sik. Dia antara jentera PAS yang dok gantung bendera, berkempen dan sebagainya. Banyak jasa dia kat PAS masa tu...

Abng Di dilahirkan dalam keluarga PAS, macam aku. Dia berjawatan Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Kampung Sg. Pau. Penyokong PAS tegar time tu... Sapa yang marah kat PAS, dialah yang akan bela dan marah balik...heh!

Tapi semua tu dulu laaaa... Paling latest masa aku jumpa dia kat Sik baru-baru ni, dia adalah di antara pemuda yang sanggup turun sampai pukul 2-3 pagi semata-mata untuk berjuang pacak bendera di Kampung Sg. Pau. Heh! Bendera BN pulak tuuuu..!!!

LAWAK PAGI NI... KAK WAN "MUNTAH-MUNTAH" WALAU DAH MONOPAUSE?

Apahal ni Kak Wan? Dah monopause pun masih nak "muntah-muntah" ke?

Dah berapa bulan ni "muntah-muntah"?

Sejak tengok "video" lakonan Anwar tu?

Alaaa... Abang Anwar tu mana ada taste...

Dia main sebat je selagi boleh....

Kalau tiang letrik tu "jambu", tiang letrik tu pun dia sanggup "balun" depan belakang! Heh!

Monday, April 8, 2013

GEMPARRR..!!! TOKOH SYI'AH BERTANDING DI PARLIMEN PENDANG..?! #PRU13 #SaveKedah #TukarKedah #MukhrizMahathir

mat-sabu-syiah

Memang panas perdebatan di antara Pak Mat Kapak dengan Sudin Peknga di Pekan Pendang semalam. Hampir nak terbalik meja dibuatnya. Dan kalau tak kerana terpaksa hantar susu anak, mungkin “terbakar” kedai kopi yang terletak berhadapan stesen minyak itu.

Topik panas yang menjadi punca pertengkaran mereka ialah “Mat Sabu nak bertanding di Parlimen Pendang”. Pak Mat Kapak tak suka manakala Sudin Peknga pula menyokong tindakan “pemimpin Syiah” itu untuk “cari makan” di Pendang.

Khabarnya Mat Sabu sudah berpindah ke Pendang. Tak tahulah sama ada dia membeli atau menyewa rumah di situ, tapi baru-baru ini Timbalan Presiden PAS itu ada menjemput orang ramai datang ke rumahnya untuk meraikan kenduri doa selamat sempena dia “masuk rumah”.

#PRU13: DAP dan PAS Kedah Mengamuk Sakan Pada Anwar? #TukarKedah #SelamatkanKedah @MukhrizMahathir

LGA DAP KEdah

Makin hampir dengan hari penamaan calon, makin hangat pergaduhan di antara PAS, PKR dan DAP dalam perebutan kerusi DUN dan Parlimen di negeri Kedah. Masing-masing tidak lagi “tidur sebantal” dan tidak segan-segan “mencantas” sesama mereka.

Baru-baru ini Anwar Ibrahim ke Kedah dan mengumumkan dihadapan rakyat bahawa Ketua Biro Undang-Undang PKR Kedah,  Gooi Hsiao Loong, bakal dicalonkan di Parlimen Alor Setar pada PRU ke-13 kali ini.

Selain itu, Anwar juga sudah merestui salah seorang pegawainya, Eekmal Ahmad, yang dikatakan bakal bertanding di DUN Bakar Bata. Maklumat dan bukti yang saya perolehi memberitahu bahawa Eekmal sudah pun mencetak beribu helai baju-T yang memaparkan dirinya sebagai calon di situ.

KUIN PINJAM RM2 JUTA DARI SYARIKAT SWASTA PULAKKKK..???

Aku dihubungi seseorang baru-baru ni yang memberitahu bahawa KUIN sekarang sudah pandai cari "Ah Long" untuk pinjam duit! Bukan sikit yang Dr. Jamil suruh KUIN pinjam. Sebanyak RM2 juta pulak tuuuu..!!!

Persoalannya, dari syarikat mana yang KUIN pinjam tu? Siapa yang baik sangat sampai sanggup pinjamkan duit sebanyak RM2 juta pada KUIN? KUIN dah takdak duit sangat ke sampai kena meminjam dari syarikat swasta?

Begini cerita sumber aku tu...

PANASSS..!!! JAWAPAN FITNAH PAS KEDAH TERHADAP #ManifestoBN ..!!! #PRU13 #TukarKedah

najibrazak540px_14


Tidak sampai 24 jam selepas dilancarkan Manifesto Barisan Nasional telah mendapat reaksi yang begitu besar sekali. Mungkin inilah kali pertama sejak beberapa dekad lalu, satu manifesto pilihan raya umum di negara ini menjadi topik perbualan utama rakyat Malaysia.

Seperti yang dijangka oleh mykmu.net sebelum ini, Barisan Nasional telah memperkenal 17  perkara yang merangkumi keseluruhan aspek kehidupan rakyat. Paling utama, manifesto kali ini memberi perincian terhadap apa yang akan BN akan lakukan dalam masa lima tahun akan datang.  

Membawa tema “Menepati Janji, Membawa Harapan” memfokuskan kepada 17 perkara berikut:

GEMPARRR..!!! PEJABAT MB CARI GADUH DENGAN KAUM INDIA DI KEDAH..???

PAS Kedah berani tipu macha ni..?
Baru-baru ni aku dengar PAS Kedah kononnya dapat "sokongan" besar dari kaum India. PAS Kedah cuba "rasuah" PIBG sekolah-sekolah aliran Tamil di Kedah ni. Depa panggil ke Sri Mentalon untuk terima duit dari MB Kedah, Ustaz Azizan...

Duit "rasuah" tu diberikan dalam bentuk cek. Maknanya, bukan secara tunai. Azizan yang ditemani Exconya, Manikumar, dengan hidung kembang kempis, dengan bangga menyerahkan cek tersebut kepada wakil-wakil PIBG sekolah Tamil tu...

Maklum laaa...PAS Kedah kan banyak duit lepas kebas balak kat seluruh Kedah ni lima tahun berturut-turut... 

PANASSS..!!! LAGI PEMBOHONGAN MAZLAN ALIMAN PADA WARGA #FELDA..!!!

Mazlan Aliman kantoilah lagi...rakyat FELDA sekarang ini semakin hari semakin menyampah dengan kerenah Mazlan Aliman...dimaklumkan sekarang ini, segelintir masyarakat FELDA yang dahulunya penyokong totok PAS kini sudah menjadi pengundi kategori atas pagar atau kelabu...

Ini perkembangan yang amat menarik...dulu yang tak mahu terlibat langsung gotong-royong memacak bendera BN sekarang golongan totok ini sudah mula tunjuk diri ketika sahabat-sahabat jiran tetangga bergotong royong memacak bendera BN...

Hendak tolong mungkin mereka rasa segan..yang pentingnya ini adalah satu perubahan yang amat baik...perasaan benci kepada PAS sudah ada itu udah cukup..sayang kepada BN boleh disemai sedikit demi sedikit..yang penting pangkang BN...

Bukan untuk menghina golongan yang boleh digelar totok PAS...tapi ini adalah signal penting buat Mazlan dan cacai-cacainya yang lain...penyokong PAS dulu sudah mula sangsi dengan perjuangan Mazlan Aliman...aku minggu lepas berjumpa rakan di Pengerang..alangkah terperajatnya bila masuk kawasan Felda Air Tawar ni...

Reputasi BN di sini memang tidak boleh dinafikan lagi...komfem menanglah siapa yang bertanding...cabaran dari Pakatan?

Ada...bukan tak ada...kita tak perlu tanya pun boleh tahu...lihat jer batang-batang bendera yang dipacak..hasil perkiraan aku secara rawak...jika bendera BN 200 batang..bendera pakatan adalah dala 2-3 batang..tu oklahkan daripada tak de langsung..
 
 
Baru-baru ini pembangkang seperti biasa menjalankan rutin harian mereka dengan menabur racun di minda peneroka Felda dengan mendakwa kononnnya 400 juta unit atau 12% saham FGV dimiiki Genting BHD..bila mana sudah dikaitkan dengan genting maka...mereka pun merapulah hasil Felda adalah haram..maklumlah Gentingkan ada pusat perjudian...

Biasalah puak pembangkang..kalau tak buruk-burukkan tu bukan pembangkang...biasalah orang tengah GENTING memang akan lakukan apa sahaja...info tahu sedikit tapi merapu lebih-lebih.inilah akibatnya...fitnah dan rekayasa...

Fakta yang sebenarnya berlaku adalah :

1) Semasa proses pra-IPO telah membuktikan yang tiada saham diperuntukkan kepada Genting BHD ..
2) Apabila saham diperdagangkan di pasaran terbuka, sesiapa pun yang layak boleh memilikinya..jika berlaku jual beli, itu adalah antara penjual dan pembeli, tidak melibatkan FGV pun..jika MAZLAN ingin membeli saham ketika itu pun boleh...
3) 400 juta unit itu sama dengan 12% saham FGV. Bursa Malaysia telah menetapkan mana-mana pemilik saham baru melebihi 5% kena umum di laman Pengumuman Bursa Malaysia.
4) Sekiranya Genting memiliki 12%, ia kena hantar notis kepada FGV dan FGV akan buat pengumuman. Sehingga sekarang tiada notis difailkan oleh Genting kepada FGV..bagaimana pula puak-puak haram ini boleh mengatakan hasil FELDA haram sedangkan GENTING tak ada pun hantar notis...
5) Sebetulnya, pembangkang iri hati dengan prestasi saham FGV menjadi rebutan di pasaran kerana ia membuktikan keyakinan pelabur kepada FGV, Felda dan Kerajaan....

AKU MUNGKIN TIADA DI KEDAH PADA #PRU13 KALI NI...

So sorry la aku tak dapat update blog sejak kebelakangan ni. Bukan apa, laptop aku masuk workshop. Terpaksa la aku berkejar ke cybercafe, pinjam laptop orang dan sebagainya bila gian nak menulis datang...

Tapi, masa terlalu terhad sekarang ni. Parlimen dah bubar. Mahu tak mahu, aku terpaksa desak member aku supaya repair cepat sikit laptop aku tu. Nak beli yang baru? Heh! Ingat aku ni blogger kaya raya kaaaa...? Heh!

Alhamdulillah, laptop aku dah "sihat" sekarang. Malam tadi dah settle. Tapi ada beberapa benda yang tak berapa lengkap kat lappy kesayangan aku ni. Tak mengapalah. Gunakan apa yang ada dulu. Ada rezeki nanti baru fikir cari yang baru...

LAWAK PAGI NI... KENAPA PAKATAN HARAM CUKUP TAKUT DENGAN LASTIK..?


Korang pernah main lastik tak masa kecik-kecik dulu?

DAP, PAS dan PKR memang cukup sensitif kalau tengok lastik...

Kalau korang pegang lastik, tolong la jangan lalu depan depa...bahaya weeiii...

Paling bahaya ialah PKR laaaa....

Kalau puak PKR nampak korang pegang lastik...

Silap-silap teruk korang kena "bolos" ikut belakang...nayaaaaa..!!! Heh!

Sunday, April 7, 2013

WEI MAZLAN ALIMAN..!!! NI APA CERITA NI? KO MENIPU KE?


Sudah lama aku tak cerita pasal Mazlan Aliman si pengkhianat nombor 1 FELDA selepas Syaitan dan Iblis yang ditugaskan menyesatkan anak-anak Adam di bumi Allah SWT ini...

Puak cacai makan dedak ini sememangnya terkenal dengan taktik meraih simpati dan mewujudkan suasana berkelahi sesama rakyat semata-mata untuk memecahkan tembok kepercayaan warga FELDA kepada FELDA yang banyak berjasa...

Mazlan seringkali menyatakan bahawa penyenaraian FGV dalam bursa saham adalah tidak bagus..malah Akta Tanah Berkelompok 1960 (GSA Act) juga turut menjadi mangsa untuk memenuhi hasrat nafsu serakah  menghuru-harakan masyarakat FELDA...

Apa itu Akta GSA?adakah ianya seperti penipuan-penipuan Mazlan Aliman ketika menyampaikan ceramah?

Meh sini aku nak kongsi!!!

Akta Tanah Berkelompok 1960 (GSA Act) adalah satu Akta yang digubal untuk memastikan wujudnya keselarasan dan keseragaman undang-undang serta dasar berkenaan usaha untuk membangunkan :

1) kawasan penempatan berkelompok
2) syarat pemberian hakmilik
3) penghunian tanah dikawasan itu
4) perkara yang berkaitan dengannya.
Akta ini memberi kuasa kepada Kerajaan Persekutuan melalui Felda untuk melaksanakan kerja-kerja pemugaran dan pembangunan tanah yang dikenalpasti oleh Kerajaan Negeri.

Pembangkang melalui ANAK sering mempersoalkan Akta ini dan ada yang mencadangkan supaya Akta ini di mansuhkan. Tahukah kita, apa yang akan berlaku sekiranya Akta ini di mansuhkan?

1) Felda akan hilang fungsi dan kuasanya secara undang-undang. Dalam erti kata lain, Felda boleh ditutup secara rasminya. Kakitangan Felda akan kehilangan pekerjaan mereka.

2) Peneroka bebas untuk menanam apa saja tanaman di tanah mereka. Oleh itu, fokus tanaman kelapa sawit dan getah akan berubah.

3) Kilang-kilang penapisan sawit dan getah akan tutup kerana fokus tanaman sudah berubah.

4) Peneroka akan kerugian dalam jangka masa panjang dan Koperasi Peneroka Felda (KPF) tidak akan dapat memberikan pulangan diveden yang sepatutnya malah akan menanggung kerugian pula.

5) Peneroka juga bebas menjual tanah milik mereka kepada orang luar. Perkara yang sama juga akan berlaku apabila Generasi Muda (mewarisi tanah ini) yang tidak berminat untuk mengusahakan tanah ini juga akan menjualkannya.

Sebenarnya, Akta ini memberikan perlindungan kepentingan untuk banyak pihak yang terlibat. Selain para peneroka, Akta ini merupakan pelindung kepada kepentingan kebajikan kakitangan Felda yang tugas utama mereka adalah untuk memastikan peneroka semua berjaya. 

Sekiranya terdapat cadangan penambahbaikan kepada Akta ini, melakukan pindaan serta perubahan kepada Akta ini adalah tindakan yang lebih wajar berbanding memansuhkannya.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!