Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, March 30, 2013

OPS LAHAD DATU..!!! GAMBAR-GAMBAR YANG BUAT AKU MARAH..!!!

Memang kurang ajar. Datang buat kacau kat negara orang dan susahkan rakyat kat situ. Memang kurang ajar la Kiram ni.. Dah tua pun tak mampos-mampos lagi... Cissss..!!!

Pengganas Kiram tu dah musnahkan hampir seluruh kampung kat Tanjung Batu di Lahad Datu tu. Sapa yang tak sedih dan marah bila tengok rumah depa dimusnahkan secara sengaja? Memang celaka la puak-puak Kiram ni...

Kat bawah ni ada gambar-gambar panas keadaan kampung dan rumah-rumah penduduk yang dimusnahkan penyangak-penyangak tajaan "peliwat" tu. Errr.. siapa "peliwat" tu agaknya? 

PEDASSS..!!! KEADILAN DAILY MEMANG NAK KENA TERAJANG..!!!

Untitled5

Memang teruk Anwar kena bahan dek kerana ungkapannya “You Ulang, I Saman” yang terbit dari lidah bercabangnya terhadap seorang wartawan Agenda Daily dalam satu sidang akhbarnya baru-baru ini.

Bukan saja di pejabat, malah Anwar dan ungkapannya itu turut menjadi bahan lawak jenaka pelajar-pelajar sekolah, khususnya bila mereka disoal guru di dalam kelas dan tidak tahu untuk memberikan jawapan bagi soalan yang dikemukakan.

Seorang pelajar misalnya hampir dibaling dengan buku oleh seorang guru sebelum guru itu sendiri ketawa berdekah-dekah mengenangkan sikap Anwar yang tidak pernah menjawab soalan-soalan “cepumas” yang diajukan media.

GEMPARRR..!!! LAGI SAHABAT BAIK ANWAR TINGGALKANNYA..!!!

Kira-kira 30 tahun dulu, Profesor Datuk Dr. Sidek Baba begitu mengagumi Anwar Ibrahim. 
 
Sebut saja nama Anwar, saya yakin beliau akan mempertahankan suami Wan Azizah itu. Sayang sungguh Dr. Sidek pada Anwar…

Menjejak langkah Anwar, Dr. Sidek pernah menyertai ABIM dan dilantik menjadi Naib Presiden ABIM sebelum kemudiannya dilantik menjadi Timbalan Rektor di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM).

Siapa yang tidak kenal dengan Dr. Sidek Baba di UIAM ketika Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri. Dialah pelobi Anwar nombor wahid. Siaplah siapa yang mengganggu –gugat Anwar ketika itu…

GEMPARRR..!!! HUTAN DI SARAWAK TINGGAL 5%..???!!!

Baru-baru ini, sebuah video yang sememangnya dirancang rapi untuk menjatuhkan Ketua Menteri Sarawak, Pehin Sri Taib Mahmud mula menjadi hangat di Youtube.

Ia muncul secara tiba-tiba ketika pilihan raya umum sudah begitu hampir.

Kandungannya cuba menzahirkan bagaimana hutan di Sarawak telah habis dikerjakan oleh keluarga Taib.

Menurut Global Witness, hanya tinggal 5 peratus hutan sarawak yang tidak terjejas dengan pembalakan.

LAWAK PAGI INI... ANWAR BERGADUH DENGAN KAK WAN LAGI...!!!


Adehhh.. memang pedihhhh Kak Wan balun Anwar Berahim...

Pagi-pagi lagi dah kena belasah dengan bini nihhhh...

Apa beza antara "DALANG" dengan "JALANG"?

Anwar nak tahu siapa "DALANG" yang sebarkan rahsianya...

Tapi Kak Wan pulak nak tahu siapa "JALANG" dalam rahsia "gelap" suaminya tu...heh!

Padan pun merah muka Anwar...muahahahahaaa..!!!

Friday, March 29, 2013

PANASSS..!!! AKU YAKIN BEBUDAK PAS TAK TAHU CERITA NI...

Aku betul-betul yakin ramai bebudak hingusan PAS yang tak tahu pasal isu Memali yang sebenarnya. Ramai budak-budak PAS ni belum lahir pun masa peristiwa berdarah ni berlaku kat Baling pada tahun 1985.

Kalau depa tahu cerita pun, semuanya diceritakan oleh puak-puak PAS yang mereka-reka cerita versi tipu untuk lindung kejijikan dalaman parti tu. Tak betul tu. Pemimpin PAS yang baru-baru pun tak tahu cerita sebenar. Mungkin depa dok belajar kat oversea terima tajaan Kerajaan BN time tu...

Cuba dapatkan cerita dari orang yang betul-betul rasional dan atas pagar, aku yakin depa tak tipu dan ceritanya tepat sebagaimana yang dilaporkan kerajaan sebelum ni...

Masa tu, aku dah ada kat Kedah. Arwah ayah aku siap bawak aku pegi Memali, tengok apa yang berlaku. Tapi kami pegi lepas tragedi tu berlaku la... Nak mati ke pegi situ time diorang tengah berperang... Maklum la..arwah ayah aku memang PAS tulen.. Bukan macam PAS sekarang ni...

Aku masih ingat lagi time tu.. kami pegi Memali naik kereta berempat. Penuh satu kereta ikut sekali konvoi Arwah Ustaz Fadhil Noor... Meh sini aku cerita...

GEMPARRR PRU13..!!! JANGAN TERKEJUT JIKA...

Aku tidak mengatakan bahawa yang dibawah ini semuanya benar. Namun aku yakin kemungkinan untuk Anwar melakukan perkara-perkara di bawah adalah sangat besar.

Jadi, aku siarkan dulu kemungkinan-kemungkinan yang kenal pasti berpotensi untuk Anwar gunakan pada PRU ke-13 nanti supaya RAKYAT JANGAN TERKEJUT.

Aku yakin korang dah tengok perkara-perkara kat atas tu. Tapi korang dah tengok ke yang kat bawah ni? Heh! Tak serik-serik lagi kena tipu dengan Anwar..?

Wednesday, March 27, 2013

LENANGAN AIRMATA ANAK ALLAHYARHAM SARJAN SALAM MEMBUAT HATI AKU MENANGIS...


Gambar di atas adalah gambar adik Sazreen Salam, anak lelaki Allahyarham Sarjan Salam yang terkorban dibunuh pengganas Sulu di Lahad Datu... 

Gambar tersebut sempat dirakam oleh jurugambar NST, Aizuddin Saad, pada sambutan Hari Polis dua hari lepas.

Terus terang aku katakan, linangan airmata dari adik Sazreen ni benar-benar buat hati aku tersentuh. Cuba bayangkan jika kita berada di tempatnya. Bayangkan jika Sazreen itu adik kita, anak kita atau sanak saudara terdekat kita.. apa kita rasa?

OPS DAULAT..!!! JACEL TIRAM TIPU STATUS AGBIMUDDIN...???!!!

Semalam kita dikejutkan dengan kenyataan "puteri palsu", Jacel Kiram, yang mengatakan abangnya, Agbimuddin masih lagi berada di Sabah. Kononnya dia baru cakap telefon dengan abangnya yang berumur 72 tahun tu...

Kenyataannya itu bercanggah dengan kenyataan pihak PDRM yang sebelum ini mengatakan bahawa anak lelaki Jamalul Kiram tu dah melarikan diri dengan pengikutnya dari bumi Sabah...

Mana satu yang betul? Teruskan membaca kat bawah...

OPS DAULAT...!!! "OSTAT TUALA" PKR GELAR WIRA PEMBELA #FELDA SAHABAT SEBAGAI "ANJING"..!!!

Korang kenal dengan Badrulamin tu, kan? Dulu dia ni jual CD zikir munajat, sebut nama Allah berkali-kali... Kali ni terbit zikir "hanjing menghanjing" pulak...

Sebelum ni Tian Chua...kali ni Badrulamin pulak cari pasal... Dua-dua dari PKR... dua-dua orang Anwar Berahim....

Kalau korang nak tahu, Badrulamin bin Bahron ni lahir di Indonesia. Dipungut Anwar untuk disimpan di UIAM masa jadi TPM dulu. Sekarang ni dia fulltime jadi "ostat" PKR... kira boleh keluar fatwa la tuuu...

Aku cuma nak tanya korang satu soalan kat bawah ni...

TERKINI LAHAD DATU..!!! TANGAN KANAN INSPEKTOR ANAK KEDAH HAMPIR PUTUS DITETAK PENGGANAS KIRAM..!!!

Inspektor Hasnal terpaksa tahan tangan kanannya hampir putus ditetak selepas ditembak pengganas Sulu. Wira negara tu terpaksa tahan sakit sehingga 21 jam sebelum diselamatkan.. Korang mampu jadi macam dia?

Lagi satu, aku nak tanya, apakah semua ini satu "sandiwara" macam yang dikatakan Tian Chua tu?

Dan apakah Inspektor Hasnal ni layak digelar "anjing" macam yang dikatakan "Ostat" Badrulamin tu?

Membanggakan, Inspektor Hasnal ni anak Kedah..!!! Korang baca sendiri kisah benar dari Inspektor Hasnal ni...

LAWAK PAGI NI... KAYA LA BAPAK SAIFUL BUKHARI...!!! HEH..!


Saiful Bukhari dibayar untuk kenakan Anwar? 

Kaya raya ke hidup Saiful sekarang?

Setahu aku, bapak Saiful yang banyak masalah kewangan...

Dah berkali-kali dia pujuk Saiful, suruh terima "offer" dari "pihak tuuuut"...

Aku yakin, kalau lepas ni "tukang offer" tu tak larat nak tanggung bapak Saiful...

Dah tentu bapak Saiful buat u-turn balik cari sponsor baru...

Teruk betul laaa bapak Saiful ni...

Errr...agak-agak siapa yang jadi "tukang offer" bapak Saiful tu..? Heh!

Tuesday, March 26, 2013

CERITA SEBENAR KOMANDO69 LAHAD DATU..!!! KENA TEMBAK KEPALA..BARU PENGGANAS MATI..!!!

Korang dengar banyak versi cerita pasal pertempuran pada 1 Mac yang mengorbankan wira-wira negara kita hari tu, kan? Betul ke versi korang tu? Atau ada yang dah ditokok tambah? Tulen atau palsu?

Entah la. Macam-macam cerita yang sampai kat aku. Tapi aku hanya akan siarkan yang betul dan tepat saja. Itupun selepas aku tanya banyak sumber, khususnya member-member aku yang turun ke Lahad Datu tu...

Anyway, betul ke kita kena tembak kepala pengganas tu untuk matikan ilmu kebal depa? Cerita kat bawah ni ada kebenarannnya....

GEMPAR TERKINI..!!! DALANG HANTAR DUIT PADA PENGGANAS TELAH DIKENAL PASTI..!!!

Siapa yang hantar duit kat pengganas Sulu di Filipina? Nampak gayanya tindakan individu yang khianat pada negara itu dah dapat dikenal pasti oleh pihak PDRM..!!! Siapa? Siapa yang makan cili, dah tentu dia yang rasa pedas, kan?

Aku percaya, sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh jugak ditembak Komando 69. Siap la. Nama-nama korang yang khianat tu dah ada dalam tangan pihak PDRM...jangan harap boleh terlepas...

Kalau tak, takkan la PDRM keluar statement macam kat bawah ni, kan? Heh! Siap laaa..!!!

PEDASSS..!!! NIZAR LARI LINTANG PUKANG DARI RAKYAT SENDIRI...!!!???

RASA nak ketawa ada, rasa nak tepuk kepala orang pun ada. Itulah yang terlintas di fikiran saya apabila menerima maklumat mengenai perebutan dan pertikaian kerusi calon bagi DUN Changkat Jering di antara PAS dan PKR di negeri Perak.

Pesuruhjaya PAS Perak, Abu Bakar Hussain baru-baru ini mengumumkan nama bekas Menteri Besar Perak yang juga ADUN Pasir Panjang, Datuk Seri Nizar Jamaluddin, sebagai calon bagi DUN Changkat Jering.

Pengumuman tersebut dilakukan Abu Bakar ketika dalam satu ceramah politik di Air Kuning dan mendapat reaksi negatif dari ramai pihak, khususnya PKR.

GEMPARRR..!!! ADA PIHAK NAK BUNUH TUN M..???!!!

Perghhh..!!! Memang betul sesat jalan. Dan memang betul la ganas. Tapi mujur la dia dah bertaubat dan sedar kesilapan diri...

Aku rasa, ramai budak-budak zaman sekarang yang tak tau hal sebenar yang berlaku di Baling dulu. Kalau depa dengar cerita pun, ia tidak lebih dari cerita dongeng PAS yang menipu budak-budak hingusan dan malas membaca atau mencari kebenaran tu...

Korang baca sendiri.. siapa yang beriya-ya sangat nak bunuh Tun M ni?

PERGINYA SEORANG TOKOH ULAMA ISLAM SEBENAR... AL-FATIHAH...

Muhammad1

Semasa hidupnya, beliau mungkin tidak pernah mendapat pendidikan formal dari Timur Tengah atau Universiti Al-Azhar yang tersohor di Mesir, namun tidak mungkin ada sesiapa pun dapat menafikan ketinggian ilmu dan segala jasa serta pengorbanannya di dalam bidang dakwah di rantau ini.

Beliau yang saya maksudkan ialah Dr. Muhammad Uthman El-Muhammady, seorang ilmuan atau ulama terkenal negara yang meninggalkan kita buat selama-lamanya. Beliau meninggal dunia di kediamannya di Taman Duta, petang tadi, Al-Fatihah.

Allahyarham mesra disapa dengan panggilan Ustaz sahaja. Kezuhudan dan akhlak anak kelahiran  Kampong Telok, Panji, Kota Bharu, Kelantan itu membuatkan beliau sangat dihormati dan disegani oleh seluruh umat Islam di rantau Asian Tenggara.

PANASSS..!!! PAS BENGANG GUAN ENG MAKAN SORANG..???

guan-eng

Mungkin terlalu terdesak untuk mempertahankan kerajaan DAP di Pulau Pinang, Ketua Menterinya merangkap Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng baru-baru ini mengumumkan cadangan pembinaan sebuah terowong dasar laut di negeri itu.

Kononnya dia nak bina terowong itu bagi menghubungkan Bagan Ajam dengan Gurney Drive di pulau tersebut. Dianggarkan bahawa Guan Eng dijangka menghabiskan sebanyak RM8 bilion wang rakyat Pulau Pinang bagi tujuan tersebut.

Di sebalik kisah pembinaan terowong itu, desas-desus di kalangan para penyokong PAS dan PKR mula kedengaran. Mereka membantah keras pembinaan terowong itu khabarnya. Tapi bantahan mereka bukan kerana pembaziran wang rakyat…

GAMBAR PANASSS..!!! SEKITAR SAMBUTAN HARI POLIS PALING BEST ABAD INI..!!!


Komando 69 sentiasa di belakang PM...bukan Anwar..!!!
Sangat merugikan pada saya untuk tidak berada di ibu negara pagi ini bagi menyambut majlis sambutan Hari Polis dan menyaksikan perbarisan para anggota keselamatan negara yang segak berpakaian seragam lengkap.

Boleh dikatakan selama 4 tahun berturut-turut saya mengikuti majlis sambutan sama ada Hari Polis atau Hari Tentera Darat di ibu negara sebelum ini, namun sambutan kali ini benar-benar mengecewakan apabila saya tidak dapat berada di sana untuk membuat liputan seperti biasa.

Hari polis kali ini lebih istimewa. Dalam suasana patriotik, semangat kebangsaan dan rasa sayangkan tanahair yang menebal menghadapi musuh-musuh pengganas di Lahad Datu, Hari Polis pada tahun ini menyaksikan penampilan khas wira-wira Komando 69 dari medan tempur di Sabah!

LAWAK PAGI NI.. RAYUAN ANWAR YANG TERAKHIR...

Please..!!! Tolong la percaya...!!!

Dia nak sangat jadi PM tu... ini last chance dia nak jadi PM...

Ni bukan sandiwara... pleaseeee..!!! Tolong la caya...

16 September dulu tu pun bukan sandiwara...please...!!!

Lelaki Y tu bukan aku...Sepol yang letak air mani aku dalam bontot dia...please...

Aku hanya beli telur ayam Omega...Jam tangan Omega tu bukan aku punya...please...

Ni semua bukan sandiwara...cuma aku auta jer...heh!

Monday, March 25, 2013

PANASSS LAHAD DATU..!!! KUPU-KUPU MALAM NI TAK TAKUT KENA TEMBAK KE..???

photo
Aku ingatkan member aku yang turun cover insiden di Lahad Datu tu hanya cover pasal serangan pengganas saja. Tapi ternyata, dia memang hebat dan berpengalaman... Bukan saja cerita pasal wilayah konflik, cerita sosial pun dia cover jugak?

Pelik aku. Lahad Datu tu ada bunyi tembakan mortar, machine gun, rifel separa auto dan macam-macam lagi. Tapi "kupu-kupu malam" masih berani keluar cari duit? Memang gila...!

Ikut pengalaman member aku kat bawah ni...

GEMPARRR..!!! HADI AWANG "TAMPAR" PHAHROLRAZI ZAWAWI..!!!

Nampaknya berita ini benar-benar membuat puak-puak PAS meroyan sakan, khususnya yang Phahrolrazi, Dr. Ismail, Nasir Mustapha, Mahfuz "Bean" Omar dan Mat Sabun. Marah nampaknya depa ni...heh!

Apa tidaknya bila Presiden PAS masuk menyebelahi Azizan dalam banyak perkara. Terbaru ni pun, Hadi Awang tegaskan sekali lagi Ustaz Azizan tu boss paling besar PAS di Kedah...Jadi, jangan harap la hangpa semua boleh jatuhkan Azizan dalam PAS.

Phahrolrazi boleh hantar Nasir Mustapha, Dr. Ismail atau sesiapa saja jumpa Cikgu Pa di ibupejabat PAS di Jalan Raja Laut kat KL nunnn.. Hangpa boleh terus berkomplot dengan Mat Sabun di KL untuk jatuhkan Azizan Razak...

PANASSS..!!! ANTARA NAJIB DAN ANWAR, SIAPA PILIHAN TUN DAIM..?

Aku ingat lagi dulu masa Tun Daim beri amaran beberapa negeri di Semenanjung akan berjaya dijajah Pakatan Haram pada PRU ke-12. Masa tu ramai yang melatah tak percaya dan memperlekeh kenyataannya.

Kali ni dia bersuara sekali lagi. Apa katanya? Antara Najib dan Anwar, siapa pilihannya? Dan apakah ini bererti Kedah dan negeri-negeri lain jajahan Pakatan Haram akan dapat dirampas kembali dari rejim zionis Pakatan Haram?

Ikuti dan baca sendiri kenyataan Tun Daim kat bawah...

PANASSS..!!! BEKAS PENGASAS PKR KATA AZMIN DAYUS..!!!

assmin
Saya tidak hairan apabila salah seorang bekas pengasas PKR, Ng Lum Yong memberitahu media bahawa Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali, merupakan seorang yang dayus dan sedang berada dalam kepanasan berhubung isu pendedahan Mohd Fareez Kamal Intidzam.

Dalam kenyataan media Lum Yong semalam, dia berkata…

TERKINI OPS DAULAT..!!! 2 KANAK-KANAK TERBUNUH KERANA KIRAM..!!!

Nampaknya Kiram III memang betul-betul kejam. Sanggup dia pergunakan kanak-kanak yang tak tahu berfikir sebagai pengganas kerahan untuk buat kacau di negara orang? Memang cilakak la lu Kiram weiii..!!!

(UPDATE) SEGERA: Empat Mayat Termasuk Dua Kanak-Kanak Ditemui Dalam Kejadian Berbalas Tembak

Empat mayat dipercayai rakyat asing ditemui di dalam sebuah rumah di Kampung Tanjung Batu selepas pasukan keselamatan bertempur dengan pengganas militan semasa operasi penggeledahan di kampung itu, Ahad.
 
Pertempuran pada pukul 9.15 pagi itu turut menyebabkan seorang anggota tentera cedera di paha kanan akibat terkena tembakan musuh, kata Panglima Angkatan Tentera Jen Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin.

LAWAK PAGI NI.. KARPAL SOUND ANWAR BERAHIM..!!!

Teruk betul la Anwar Berahim ni...

Aku ingat anak je yang dia sapu...

Rupanya bapaknya sekali pun dia nak balun jugak? 

Mujur la Karpal ada...dia sudah sound sama itu Anwar Berahim...heh!

Anwar Berahim harus bertaubat..!!!

P/s: Sorry la tak dapat update blog dalam 2-3 hari ni. Laptop aku buat hal la pulak. Nak beli baru takde sen... terpaksa la pinjam kat orang rumah...adehhhh... (depa ingat jadi blogger ni kaya ka? Laptop rosak kalu...habih la blog tergendala.. adusss..!) - Perjuangan aku takkan dapat dibeli sesiapa...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!