Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, March 21, 2013

PANAS DI LAHAD DATU..!!! HERO RAKYAT BUNUH PENGGANAS BAKAL DAPAT PENGIKTIRAFAN..!!!

Korang ingat lagi tak pasal cerita penduduk kampung Sri Jaya di Siminul, Semporna, telah memukul seorang pengganas lengkap bersenjata sampai mati. Korang berani tak buat macam penduduk kampung tu?

Aku rasa, tak semua yang berani macam tu, kan? 

Bagi menghargai keberanian penduduk tu, aku rasa tak salah kalau pihak kerajaan memberikan pengiktirafan sewajarnya kepada para penduduk kampung yang berjaya membunuh pengganas tu. Salute la bro..!!!
  

BAWAK MAI LA TAKTIK "GORILLA" SEKALI PUN, KAMI TAK GENTAR..!!!

GorillaGroup

“Kecut perut” saya apabila Jamalul Kiram yang sudah uzur sakit buah pinggang di Filipina mengisytiharkan perang gerila terhadap Malaysia setelah pencerobohan pengikut-pengikutnya di Sabah berjaya dipatahkan oleh pasukan keselamatan negara.

Tak padan dengan keuzurannya mendapatkan rawatan Hemodialysis secara subsidi dari Kerajaan Filipina rentetan kemiskinannya di sana, ada hati si tua kutuk itu nak menyerang Malaysia dengan taktik gerila?

Apakah Kiram fikir Malaysia tidak tahu, tak pernah dengar dan baru belajar tentang taktik gerila? Dan dia fikir para pengikutnya yang sering buat kacau di Filipina saja yang tahu tentang taktik tersebut?

CERITA TERKINI DARI MEMBER AKU DI LAHAD DATU...

Brader UTK yang selalu teman member aku masuk kampung! Thanks bro..
Alhamdulillah, sehingga sekarang member aku yang ke Lahad Datu tu masih selamat di bawah peliharaan Allah SWT. Takde cedera sikit pun. Maklum la, dia berjuang guna mata pena, bukan mata parang atau muncung senapang! Heh!

Cerita punya cerita, rupanya member aku di selalu ditemani oleh seorang anggota UTK. Perghhh..!!! Ganas gila..Heh! Macam tu member aku ni memang pandai bawak diri... 

Jom aku cerita pasal brade UTK nih...

TERKINI LAHAD DATU..!!! ANWAR JEJAK KAKI DI KG TANDUO..!!!

Setelah puas kena kutuk sebab tak pernah jejak kaki ke Lahad Datu selepas kawasan tersebut diserang pengganas, akhirnya Anwar muncul di Kampung Tanduo di sana...

Memang mengejutkan. Tetiba saja Anwar muncul. Tak tahu la dia naik jet peribadi ke apa ke. Tapi memang sahih dan benar, Anwar memang berada di Lahad Datu...

Aku agak kecewa dengan kemunculan Anwar. Tapi memang dia dah ke sana, nak buat camana? Terpaksa la aku akui dia adalah Anwar. Tak caya cuba baca laporan terkini dari Lahad Datu di bawah...

LAWAK PAGI NI... BLOG AKU NI PUN ANWAR NAK SAMAN JUGAK?


You tanya je soalan kat I, I saman you...

You tanya, I saman...

I saman, you tanya...

Sampai Wan Azizah pun dia nak saman ke?

Aku tak kira...aku tanya jugak...

Errr...Jam tangan Omega tu dah jumpa blom? Heh!

Wednesday, March 20, 2013

LAHAD DATU..!!! CERITA PANAS DARI KG SIMUNUL, SEMPORNA...

DSC01346
DUA puluh hari berlalu.

Kampung Simunul yang terletak di Semporna, Sabah terus diingati sebagai lokasi yang menyaksikan enam pegawai dan anggota polis kita terbunuh setelah diserang hendap sekumpulan pengganas militan Sulu yang tidak berhati perut itu.

Tidak cukup dengan ditembak, ada di antara pahlawan kita yang gugur itu diseksa, ditetak kepalanya, dirodok perutnya hingga terburai malah ada di antara mereka yang dipenggal kepalanya.

Yang cedera pula ada yang ditetak tangannya hingga hampir putus.

HANGAT DARI LAHAD DATU..!!! CERITA NGERI KETUA KAMPUNG KUTIP MAYAT PENGGANAS..!!!

EKSKLUSIF: Cerita Ngeri Ketua Kampung Kutip Mayat Pengganas Sulu
PERISTIWA enam pegawai dan anggota Polis Diraja Malaysia dibunuh dan diseksa di Kampung Simunul, Semporna, Sabah pada 2 Mac lalu tidak mungkin dapat dilupakan oleh seluruh rakyat di negara ini.

Dalam kejadian itu, tiga pengganas militan Sulu juga berjaya ditembak mati.

Namun, disebabkan faktor keselamatan, tiga mayat pengganas tersebut tidak dapat dikeluarkan dalam insiden tersebut.

PEDASSS..!!! DULU ELAUN KHAS, SEKARANG "TABUNG KHAS" PULAKKK..!!!

rodziah tipu

Nampaknya Pakatan Haram di Selangor masih belum serik-serik menerima amukan dari warga ibu tunggal di negeri itu yang mengamuk sakan baru-baru ini menuntut elaun sara hidup bulanan yang dijanjikan pada PRU ke-12 yang lalu.

Pakatan Haram Selangor sebelum ini menjanjikan elaun khas untuk golongan ibu tunggal di negeri itu sekiranya mereka berjaya menjajah negeri termaju itu pada PRU yang lalu. Namun setelah berkuasa, janji tersebut diputar belit bagaikan Abdullah bin Ubai layaknya.

Namun setelah hampir 5 tahun menjajah Selangor, jangankan elaun khas bulanan, tambang LRT bulanan pun tidak mampu diberikan kepada golongan ibu tunggal di negeri itu.

GEMPARRR..!!! "MAK LAMPIR" KATA MANIFESTO PAKATAN HARAM TAK LENGKAP..??? CISSS...!

manifesto

Sebagaimana maklum, seluruh rakyat Malaysia sedang berdebar-debar menantikan pengumuman dari Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengenai tarikh pembubaran parlimen dan seterusnya tarikh PRU ke-13.

Khabarnya sudah dekat sangat dan mungkin kerana itulah Pakatan Haram cepat-cepat menyuruh jawatankuasa khas mereka bermesyuarat siang malam untuk menyediakan Manifesto Pakatan Haram untuk PRU kali ini…

Setelah berhempas pulas, maka siaplah manifesto tersebut dan dengan bangganya ia telah dibentangkan pada Februari lalu di Shah Alam Convention Centre oleh pimpinan tertinggi Pakatan Haram…

Bentang punya bentang, dengan puji-pujian melangit Anwar Ibrahim, Hadi Awang dan Karpal Singh pada manifesto itu, tiba-tiba Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin meluahkan rasa geram dan terkilannya terhadap kandungan manifesti tersebut.

Geramnya “Mak Lampir” itu sehingga sanggup membuat sidang akhbar kemudiannya. Zuraida meluahkan rasa kecewanya apabila tidak banyak memberikan tumpuan terhadap kaum wanita di negara ini.

Zuraida dalam kenyataannya itu menegaskan bahawa dia akan mengadakan Konvensyen Wanita Pakatan Haram dalam masa terdekat sebelum PRU ke-13 bagi memantapkan lagi manifesto pihak pembangkang itu.

Selain itu, muncul pula kenyataan-kenyataan dari pemimpin pembangkang dari kaum India yang tidak berpuas hati dengan manifesto Pakatan Haram itu yang kurang memberikan penekanan atau fokus kepada kepentingan kaum mereka.

Menurut mereka, manifesto Pakatan Haram itu jelas melupakan kepentingan kaum India dan tidak menyebelahi mereka sebagaimana yang diharapkan. Mereka mahu manifesto yang lebih menyeluruh dan mendengar desakan serta permintaan mereka sebelum ini.

Jelaslah di sini bahawa Pakatan Haram sebenarnya tidak mementingkan kepentingan wanita dan kaum India di negara ini. Jika tidak, takkanlah mereka “sengaja” cicirkan dua golongan tersebut dari fokus PRU ke-13 nanti, bukan?

Apa maksud Zuraida yang mahu mengadakan konvensyen khas untuk wanita Pakatan Haram dan mahu manifesto yang lebih mantap untuk kaum hawa di negara ini? Apakah dia mahu tokok-tambah manifesto yang dibentangkan Ketua Pembangkang?

Ini membuktikan bahawa manifesto Pakatan Haram itu banyak cacat celanya dan sama sekali penuh dengan pelbagai kelemahan yang jelas boleh dilihat. Kalau pemimpin pembangkang sendiri nampak cacat celanya, apatah lagi rakyat!

Pada saya, manifesto yang Pakatan Haram lancarkan itu merupakan ringkasan kepada “kitab suci” pihak pembangkang, “Buku JingGay”, dengan mengambil serba sedikit kandungannya mengikut keutamaan DAP dan PKR.

Boleh dikatakan tiada langsung dasar manifesto itu yang diceduk dari perjuangan PAS. Biasalah. Mungkin PAS hanya “pak pacak” di dalam Pakatan Haram dan dasar-dasar mereka sememangnya tak laku lari awal penggabungan parti-parti pembangkang itu.

Kasihan PAS. Namun apakan daya. PAS hanya dilihat seolah-olah bagaikan “keldai” yang boleh “dibalacikan” saja oleh DAP dan PKR. Di awal gabungan saja kita dapat lihat dua dasar perjuangan PAS dimansuhkan begitu saja, apatah lagi dasar-dasar kecil yang lain. Langsung tak masuk buku!

Mungkin itulah balasan dari Allah SWT terhadap satu pihak yang melawan perintahNya. Allah SWT larang berkawan dengan “syaitan”, tapi PAS degil dan mahu juga bersahabat “sekatil” dengan “syaitan-syaitan” itu. Maka terimalah akibatnya…kan?

Sumber: Mykmu.net

LAHAD DATU DAN GUGUSAN FELDA SAHABAT KEMBALI SELAMAT..!!!

IMG-20130317-WA007

Tidak ramai yang tahu bahawa Lahad Datu merupakan antara pelabuhan paling penting di Sabah di mana ia menjadi tumpuan kapal-kapal dagang, khususnya bagi operasi bekalan minyak sawit dari Gugusan Felda Sahabat di Sabah.

Pun begitu, kita semua tahu bahawa insiden pencerobohan bersenjata para pengikut Jamalul Kiram III sejak awal bulan Mac sedikit sebanyak telah menjejaskan aktiviti di pelabuhan tersebut.

Dek kerana onar yang dipercayai mendapat suntikan dari seorang pengkhianat negara, aktiviti bekalan dan urusniaga Felda di pelabuhan itu pasti terjejas sekiranya kapal-kapal dagang tersebut enggan berlabuh di situ.

TERKINI DARI LAHAD DATU..!!! PENGALAMAN MEMBER AKU DI LOKASI 6 WIRA DIBUNUH KEJAM..!!!

Malam semalam, member aku memberanikan diri ke Kampung Simunul yang terletak di Semporna, Sabah. Kalau korang nak tau, dia ke sana sebab "teringin" sangat nak ke lokasi yang menyaksikan 6 orang wira negara kita terkorban...

Setelah bersusah payah dan kuatkan semangat, dia berjaya jugak ke rumah yang menjadi saksi pembunuhan kejam tu...

Bayangkan...malam-malam dia ke rumah di mana 6 orang anggota PDRM ditembak, dibunuh dan dicincang dengan barong. Katanya, dia sengaja ke sana malam-malam sebab nak rasa apa perasaan 6 orang syuhada yang terkorban di situ...

Malam tu  memang sunyi katanya. Gelap dan agak menyeramkan bulu romanya....

LAWAK PAGI NI... PAKCIK PAS DIKETAWAKAN KERANA ANWAR...


Perghhh..!!! Confident je pakcik PAS ni cakap...

Sandiwara? Hahahahhhhaaaa... Sandiwara siapa tu?

Bila ditanya sumber dari mana...dia kata Anwar...

Lagi teruk dia kena bahan...!!! Heh!

Kesiannn... Tak laku lagi ke kenyataan Anwar?

Errr...ada sesapa yang percaya Anwar lagi? Heh!

Tuesday, March 19, 2013

PANAS DARI LAHAD DATU..!!! HANYA AL-QURAN DAN SOLAT MAMPU TENANGKAN GELORA...

hamza 3

Sebelum ini tidak ramai yang kenal dengan individu yang bernama Datuk Hamza Taib. Malah bagi mereka yang tidak pernah membuat liputan yang berkait dengan berita kepolisan, rasanya namanya pun tidak pernah didengar.

Namun kini boleh dikatakan setiap hari kita menanti beliau di kaca televisyen. Kenyataannya sememangnya dinanti-nantikan bagi mengetahui perkembangan Ops Daulat di Lahad Datu, Sabah, yang diserang pengganas yang menceroboh kedaulatan negara.

Beliau kelihatannya bengis, garang, dan tegas ketika sidang media. Datuk Hamza juga dikatakan “cepat melatah” sekiranya diaju soalan-soalan provokatif khususnya dari media Filipina, GMA 7, yang bersifat “ala-Malaysiakini”.

TERKINI OPS DAULAT..!!! "ADNAN" TURUN KASI BERSEPAI KEPALA PENGIKUT KIRAM..!!!

Aku difahamkan bahawa PDRM dan ATM akan sama-sama mengeledah Kampung Tanjung Batu di Lahad Datu hari ni. Kalau ada pengganas ditemui, aku percaya tiada ruang bagi mereka untuk melarikan diri lagi...

Paling best, kali ni kereta perisai berantai model "Adnan" akan turut digunakan untuk menggempur pengikut-pengikut Kiram yang kurang ajar tu. Perghhh..!!! Berkecai la tengkorak kepala korang lepas ni...heh!

Aku masih ternanti-nanti maklumat terkini dari member aku yang sedang membuat liputan di Lahad Datu. Khabarnya dia turut serta dalam operasi kali ni. Tak tahu la sebagai apa, mungkin dia jadi tukang catat macam aku jugak...heh! Line tenet takde kat sana masa operasi dijalankan..?

Kita layan dulu cerita terkini dari Lahad Datu di bawah ni...

OPS DAULAT..!!! 4 PERTEMPURAN SEMALAM, 3 DITAHAN SUSPEK PENGGANAS..!!!

Mungkin sedang kita tengah tidur diulit mimpi semalam, tanpa kita sedari wira-wira negara sedang bersabung nyawa bertempur dengan pengganas yang dihantar Kiram III di Lahad Datu, Sabah.

Dan mungkin juga sedang wira-wira itu bertarung peluru bersimpang siur, ramai pemimpin dan balaci-balaci Pakatan Haram sedang mencaci-cerca pasukan keselamatan negara di wilayah konflik di sana.

Berikut adalah laporan dari KP Sabah, Datuk Hamza Taib mengenai 4 pertempuran yang berlaku semalam...

GEMPAR LAHAD DATU..!!! SELUAR DALAM SAPA NIHHH..???!!!

Puak-puak Kiram aniaya mayat wira-wira negara. Tapi ternyata Allah SWT malukan para pengikutnya yang mengamalkan ilmu hitam itu dengan keadaan yang lebih memalukan!

Tak baik malukan mayat. Tapi maruah para pengikut Kiram ni dimalukan dengan lebih hina apabila seluar dalam mereka dipamerkan di seluruh dunia..!!!

Harap seluar dalam saja yang putih. Tapi hati tu hitam pekat macam setan gondol! Cuba tengok kat bawah ni...

OPS DAULAT: DENGARLAH RINTIHAN ETNIK SULUK DI LAHAD DATU, SABAH..!!!

Aku terbayang kalau masyarakat Melayu di Kemboja, Thailand, Indonesia, Filipina atau di merata dunia buat hal dan jadi pengganas yang menceroboh kedaulatan negara orang. Apakah Melayu di Malaysia yang tak terlibat juga akan dipersalahkan?

Dan kini, orang Suluk di Sabah pula dituduh segelintir pihak sebagai tidak taat pada negara. Ada pula yang tuduh mereka pengkhianat. Betulkah begitu?

Nah. Baca sendiri rintihan suara orang Suluk di Sabah. Ada beza antara etnik Suluk dengan orang Sulu sebenarnya. Apa bezanya..? Teruskan membaca di bawah...

GEMPARRR LAHAD DATU..!!! TOK BOMOH KEBAL MATI KENA TEMBAK..!!!

Hebat sangat ke ilmu hitam puak pengganas yang Kiram III hantar tu? Kebal sangat ke? Heh! Silap la bro... Lu langkah masuk pijak bumi Malaysia ni, habis tawar la lu punya ilmu setan tu...heh!

Lu mesti ingat, ilmu Allag SWT lebih tinggi dari ilmu lu... akhirnya, lu masuk kubur jugak la... kan?

TERKINI OPS DAULAT..!!! KERETA PERISAI DAH TIBA DI #FELDA SAHABAT, LAHAD DATU..!!!

Seperti mana yang dijanjikan sebelum ini, Angkatan Tentera Di Raja Malaysia (ATM) hari ini membawa masuk kereta perisai berantai untuk mempertingkatkan kawalan dan kekuatan gempuran di sekitar kawasan Lahad Datu, Sabah.

Menurut Bernama, sebanyak 12 kereta perisai berantai sudah tiba di Felda Sahabat 16 bagi memperkukuhkan lagi Op Daulat di sana.

Sebelum ini, pasukan keselamatan menyatakan akan menambah aset dan anggota untuk menggempur pengganas yang menceroboh negera di Kampung Tanjung Batu dan Sungai Nyamuk, 130 kilometer dari bandar Lahad Datu sejak 12 Februari lalu.

LAWAK PAGI NI... ANWAR NGAKU WARIS KESULTANAN SULU..!!!


Teruk jugak la Anwar diketawakan Guan Eng, Karpal dan Kit Siang...

Pok Nik dan Hadi sampai dah reti camana nak "cover" Anwar...

Ada ke patut dia ngaku dia tu keturunan Kesultanan Sulu..!!! Heh!

Patut pun kena gelak sakannnn..!!! 

Sampai sekarang aku ketawakan Anwar...heh!

Monday, March 18, 2013

PANASSS..!!! SEKITAR LAWATAN TUN M KE #FELDA SAHABAT, LAHAD DATU..!!!

Jam menunjukkan pukul 3.30 petang.

Suhu di sekitar Felda Sahabat agak panas…anggota keselamatan kita yang lengkap dengan jaket kalis mula resah. Peluh menitis satu persatu.

Namun ia tidak langsung menghalang mereka untuk setia menunggu kehadiran seseorang yang cukup istimewa semalam.

Berita bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad ke Lahad Datu dan seterusnya ‘terbang’ ke kawasan konflik ini tersebar cukup pantas.

PANASSS LAHAD DATU..!!! ANJING TERKAM ANJING KIRAM..!!!

Tidak jauh dari Felda Sahabat Residence, sebuah rumah peranginan yang terletak berhampiran kawasan konflik pencerobohan pengganas militan Sulu, tidak ramai yang menyedari ada sebuah ‘rumah kecil’ yang agak tersorok. 

Namun penghuni ‘rumah kecil’ itu bukan sebarangan, ia menempatkan enam ekor anjing dari baka German Shepherd, antara 10 jenis anjing yang diiktiraf paling bahaya dalam dunia.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!