Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Friday, March 15, 2013

OPS DAULAT..!!! MAYAT PENGGANAS POMPUAN PAKAI "LEGGING" KETATTT..!!!

Perghhh..!!! Ada jugak pengganas pompuan yang Kiram III hantar ke Lahad Datu untuk jadi "lauk"? Apa raaa... Hantar pompuan? Dayus betul laaa... Kiram III dok syok relaks kat Manila, pompuan tu pulak yang dia hantar menceroboh negara orang!

Kurang asam betul la Kiram III ni kan? Anyway, pengganas pompuan tu dah arwah pun dalam satu pertempuran. Ngeri jugak la tengok mayat pompuan tu. Siap pakai "legging" ketattt..!!! Kasut Adidas woooo..!!! 

Aku tak sure la pengganas pompuan ni pakai tangkal ke tidak. Mungkin dia tercicir kertas tangkal tu masa kena kejar dengan wira-wira negara kita kot? Cuba tengok sendiri mayat pengganas pompuan tu kat bawah...

PANASSS..!!! BILA BEKAS KOMANDO DAN PERAJURIT DIHINA SEBAGAI PONDAN..!!!

IMG-20130309-WA005.jpg-768573

Saya tidak pasti siapa editor laman Suara Pakatan Rakyat yang semakin “ganas” menjaja propaganda Pakatan Haram setiap hari khususnya menjelang PRU ke-13 yang bakal menjelang tidak lama lagi. Tapi, laman itu semakin melampau..!

Terkini, laman keji itu mengutuk bekas-bekas perajurit yang mengecam Naib Presiden PKR, Tian Chua, yang menuduh insiden berdarah di Lahad Datu, Sabah, sebagai “sandiwara” yang didalangi UMNO.

Menurut penulisnya, Tian Chua semakin mendapat sokongan rakyat berhubung kenyataannya yang menghina nyawa-nyawa wira negara yang terkorban di Lahad Datu menentang pengganas yang dihantar “sultan palsu”, Jamalul Kiram III.

OPS DAULAT..!!! SIAPA MAT BOM NI..? PAKAR BUAT BOM KE..?

Antara pengganas yang menyamar dan telah diberkas...
Sapa Mat Bom ni? Dia ni pakar bom ke? Tapi rakyat Lahad Datu, khususnya yang tinggal di kampung-kampung sekitar Gugusan Felda Sahabat memang dah lama perhatikan gerak geri Mat Bom ni...

Siapa Mat Bom sebenarnya?

Sila teruskan baca perihal Mat Bom di bawah...

GEMPARRR..!!! PARLIMEN BUBAR PETANG NI..???

Aku tak pasti sama ada berita yang aku terima ni benar atau tidak. Namun sumber yang memberitahu aku pasal perkara ni memang selalunya tepat dan tidak pernah silap sebelum ini.

Yup! Pasal tarikh pembubaran Parlimen dan PRU ke-13 laaa.. apa lagi?

Sumber aku kata, hari ni ada meeting besar dan berkemungkinan besar Najib akan umumkan sesuatu selepas meeting tu selesai pada petang atau malam ni...tapi ada lagi ceritanya...

TERKINI OPS DAULAT..!!! KISAH MEMBER AKU BERJUANG DENGAN MATA PENA..!!!

Bro...hang naik yang ni lagi ka? Waaaa..!!! Jelesnya akuuuu..!!!
Kesian member aku. Dia baru je touch down...baru sangat sampai di KL. Tiba-tiba datang pulak arahan untuk kembali ke Lahad Datu, Sabah, untuk membuat liputan...

Adehhh.. Tapi mungkin disebabkan darah patriotik yang mengalir dalam tubuh dia tu sama macam darah aku...darah tak kenal penat demi Islam, Bangsa dan Negara, member aku ni selamba patah balik ke Lahad Datu...heh!

Biarpun aku dan member aku tak reti nak berjuang dengan senjata, namun kami akan terus berjuang dengan cara kami melalui mata pena dan rakaman gambar sebagai bukti perjuangan kami demi Islam, Bangsa dan Tanahair...

SERANG..!!! SERANG..!!! SERANG..!!! ALLAHU AKBAR..!!! SELAMATKAN #FELDA SAHABAT..!!!

Nampaknya puak-puak pengganas yang cuba mencemar kedaulatan tanahair kita semakin cuak! Mungkin muka depa semua dah jadi biru pucat! Bayangkan, lebih kurang 48 jam dari sekarang mereka akan digempur habis-habisan oleh ATM dan PDRM di bumi Sabah!

Aku yakin, bilangan puak-puak pengganas Kiram III tu dah tinggal kurang dari 50 orang. Menurut maklumat dari member aku, sekarang ni hanya tinggal 2-3 kumpulan pengganas kecil yang masih bacul bersembunyi di sekitar Lahad Datu.

Bayangkan dengan jumlah itu, mereka dikesan dengan pelbagai peralatan canggih dan bakal diserang dari udara, laut dan darat! Bukan setakat beratus-ratus komando, malah kereta kebal, jet-jet pejuang, helikopter penggempur dikhabarkan dalam perjalanan ke Sabah..!!!

LAWAK PAGI NI... DIN PUDURAYA NAK BERTANDING DI DUN PUDURAYA...HEH..!


Aku jarang usik Salahuddin Ayub ni...

Dia selama ni dok jadi Ahli Parlimen jer...

Tapi pasal nak jadi MB punya pasal...

Khabarnya dia nak dicalonkan di salah satu DUN di Johor..!!! 

Heh! Betul ke Din?

Din ni hanya satu DUN je yang dia kompom boleh menang...

DUN Puduraya...heh!

DUN Puduraya dengan DIN Puduraya kan tak jauh bunyinyaaa...! Heh!

Thursday, March 14, 2013

PANASSS..!!! AKU RESPECT KAT ORANG SULU NIHHH..!!! CAYA LAAHHH..!!!

Aku memang respek kat orang Sulu ni. Aku tahu korang ramai yang "suspek" orang Sulu. Tapi kat Mahmood Mallang ni memang aku respect! Memang terbaik dan layak jadi ketua masyarakat Sulu di Lahad Datu...

Mahmood khabarnya dah berhijrah ke Malaysia sejak umurnya 18 tahun lagi. Sekarang ni umurnya dah 72 tahun. Layak la dia jadi PR kat Malaysia ni dan jadi Ketua Kampung Tanjung Labian...
 
Ikuti cerita dan sebab-sebab aku respect kat Mahmood ni kat bawah.. Caya la Tok Ketua!

PANASSS..!!! APA KATA ASKAR KITA BILA DAPAT TAHU PENGGANAS KIRAM "KEBAL"?

Member baik aku sekarang ni ada kat Lahad Datu, Sabah. Semalam dia ada cerita pasal puak-puak pengganas Sulu yang dikatakan "kena tembak tak lut, mayat bau kemenyan, boleh jalan celah kelapa sawit tanpa pijak tanah"..!!!

Cerita tu makin kuat tersebar di Lahad Datu. Kononnya hebat bebenor ler puak-puak yang dihantar Kiram tu...heh!

Nak tahu apa askar-askar kita jawab kat member aku ni? Heh! 
 
Kata perwira-perwira kita...

NAMPAK MACAM BENDA KECIK JER... TAPI...

Inilah sifat yang aku kagum kat PM kita ni. Setiap kali tiba jenazah wira negara di airport, beliau akan segera masuk dalam perut kapal terbang dan berdoa. 

Menariknya, dia sama sekali tak akan tunggu hingga jenazah dikeluarkan.

Mungkin kita nampak benda ni kecik jer...kan? Tapi.... 

KESIAN WAN AZIZAH... TERUS DITEKAN "ANAK IKAN" ANWAR...?

SIDANG MEDIA IPD DANG WANGI

Sehingga kini, tiada sebarang komen dari Datin Seri Wan Azizah berhubung dakwaan Setiausaha Politik Ahli Parlimen Ampang, Mohd. Fareez Kamal Intidzam, yang mendedahkan perasaan cemburu Presiden PKR itu padanya.

Fareez mendakwa Wan Azizah cemburu melihat keintimannya dengan Anwar Ibrahim, suami Presiden PKR itu. Fareez menuduh bahawa ada pihak dari kem Wan Azizah yang mengugut mahu menyerangnya sehingga dia terpaksa membuat satu laporan polis.

Hanya Ahli Parlimen Ampang, Zuraida “Mak Lampir” Kamaruddin saja yang menjawab dan mengatakan bahawa Fareez hanyalah pembantu urusannya di Parlimen pada tahun 2011 dan kemudian berhenti untuk membantu perniagaan bapanya.

UWWEKKK..!!! ANAK PEREMPUAN KIRAM BUKAK TWITTER MENGAKU "PUTERI"..!!!

Memang aku ketawa besar semalam bila dapat tahu Jacel, anak pompuan Kiram tu bukak akaun twitter baru-baru ni dan letak nama dia sebagai PUTERI aka PRINCESS..!!!

Tengok gaya dia promote diri dan cuba nak tuntut Sabah dari Malaysia, nampak gayanya macam sah minah ni Jacel yang sebenar...

PUTERI? Muahahahahahahaaaaa..!!! Kah! Kahhh!!! Kahhhh..!!!

GEMPARRR..!!! RAKAMAN VIDEO "JENERAL MUSA" SEBELUM TERBUNUHHH..!!!

Korang dah tengok video ni? Video ni dipercayai dirakam sebelum "Jeneral Musa" terbunuh dalam satu pertempuran dengan pasukan keselamatan negara kita. Sekarang ni "Jeneral Musa" ni dah disahkan terbunuh...

Cuma, yang musykilnya ialah "talibarut" yang dikatakan jadi "informer" untuk pasukan pengganas "sultan palsu" dari Filipina tu... Statusnya belum dapat dipastikan. Sama ada dia sudah arwah atau belum, ia masih lagi menjadi tanda tanya...

Tengok betul-betul wajah "talibarut" kat dalam rakaman video kat bawah ni. Hati-hati kalau jumpa dia. Kalau terjumpa...cepat-cepat report kat PDRM atau ATM. Biar ditembak kasi mati terus dari dibiarkan menjadi petualang negara!

TERKINI..!!! KIRAM CUBA HANTAR 35 PENGIKUT KE SABAH..!!!

Nampaknya Kiram Tiram nak cari pasal lagi. Dia hantar lagi pengikutnya nak buat kacau kat negara kita. Kali ni, dia cuba hantar lagi 35 orang pengikutnya ke Sabah untuk huru-harakan keamanan negara kita...

Takkan 35 orang je? Banyak tu saja ke "rakyat" Kiram yang iktiraf dia sebagai "sultan Sulu". Aku rasa, semua yang sokong dia tu mungkin semuanya sedara mara sepupu sepapat dia sendiri je. Masyarakat Sulu yang sebenar takde sikap bodoh macam Kiram ni...

Try la datang. Belum lepas sempadan Filipina dah "kantoi". Tangkal tak menjadi ke? Tu belum masuk sempadan Malaysia lagi tu. Kalau nak masuk liang lahad cepat, cubalah! Kami akan pertahankan Malaysia hingga ke titisan darah yang terakhir..!!!

LAWAK PAGI NI... POK NIK PUN MACAM HAIWAN JUGAK LAAA....


Pok Nik kata sapa terima BR1M tu serupo "haiwan"....

Tapi dia tak sedar dirinya jugak lebih kurang "haiwan"...

Dia kutuk BR1M dan rakyat yang menerimanya...

Dia terima wang ihsan tu boleh pulak?

Memang muka tak malu betul la "haiwan" nihhhh...

Wednesday, March 13, 2013

OPS DAULAT: IKTIBAR UNTUK MUSUH-MUSUH NEGARA DI DALAM DAN DI LUAR NEGARA...

pencerobohan-lahad-datu-terkini

Alhamdulillah, setelah negara digemparkan dengan insiden pencerobohan pengganas dari Filipina yang mengaku dari “kesultanan Sulu”, akhirnya pihak berkuasa mengumumkan Sabah sebagai kawasan selamat sejak diceroboh.

Jutaan terima kasih dan tahniah kepada pasukan PDRM dan ATM yang siang malam bersabung nyawa mempertahankan kedaulatan negara dengan penuh semangat kenegaraan yang tinggi. Semoga Allah SWT saja yang dapat membalas jasa dan bakti yang dicurahkan kalian.

Selain itu, ribuan terima kasih juga wajar diucapkan kepada Felda atas kemudahan dan persediaan logistik bagi wira-wira negara di sana, termasuk kepada wartawan dan pemimpin yang hadir memantau keadaan di sana.

BLOG INI HAMPIR GENAP USIANYA 6 TAHUN BERJUANG DEMI ISLAM, BANGSA DAN NEGARA...

Alhamdulillah, kurang sebulan dari sekarang maka genaplah selama 6 tahun aku jadi blogger. Dan kenyataan itu menyebabkan aku termenung panjang baru-baru ni. Hampir nak mengalir air mata aku mengenangkan suka duka sebagai seorang blogger politik.

Banyak suka duka yang aku lalui. Tapi, tak payah la aku cerita. Bukannya ada sesiapa nak hargai pun. Tapi banyak duka dari sukanya. Setakat dihina dan dimaki tu dah jadi asam garam, walaupun aku tak maki depa. Sabar je la...

Ada jugak yang hina aku sebagai blogger. Katanya blogger-blogger ni semuanya hina dan takde masa depan. Pernah aku berhenti kejap menulis. Tapi pasal aku ni minat menulis dan ramai kawan-kawan yang datang pujuk minta aku menulis semula, maka aku gagahkan juga...

Pejam celik, pejam celik, dah dekat 6 tahun dah.... 

Aku mula berblog dulu pada tahun 2008.

TERKINI..!!! SUDAH 10 ORANG WIRA KITA GUGUR DI LAHAD DATU, SABAH..!!!

Dah 10 orang dah jumlah anggota pasukan keselamatan kita yang terkorban disebabkan insiden pencerobohan pengganas dari Filipina ni. Semuanya disebabkan Kiram! 

Kiram dok seronok kat rumah dia di Filipina. Dia hantar pengikut dia saja, termasuk Jeneral "Musa" yang disahkan berjaya ditembak mati semalam oleh pasukan keselamatan. Kiram tak berani turun Sabah ke?

Kat bawah ni ada gambar Jeneral "Musa" tu dengan sorang talibarut pengkhianat di Lahad Datu. Korang tengok sendiri...

OPS DAULAT: GAMBAR PANAS SEKITAR KEJADIAN SEMALAM...

Berikut aku siarkan beberapa keping gambar dari Lahad Datu semalam. Paling menyayat hati ialah tragedi terkorbannya seorang anggota ATM di Sg Nyamuk, Lahad Datu...Al-Fatihah...

Saksikan sendiri di bawah...

AL-FATIHAH.. GAMBAR ANGGOTA ATM YANG TERKORBAN DI SG NYAMUK, SABAH...

Al-Fatihah... Seorang lagi anggota pasukan keselamatan kita terkorban semalam dalam satu pertempuran di Sungai Nyamuk, di Tanjung Batu, setelah 48 jam keadaan di sana tenang tanpa sebarang kejadian tembak menembak.

Arwah merupakan anggota ATM pertama yang gugur syahid mempertahankan kedaulatan negara.

Ingatlah, biarpun mereka dihina dan disifat bagaikan "anjing yang mati katak" oleh segelintir bajingan dari kem Pakatan Haram, pengorbanan mereka sangat bermakna bagi kita semua rakyat Malaysia...

Di bawah adalah gambar anggota keselamatan berkenaan...tengok sendiri dan bayangkan jika perkara ini berlaku pada ayah, abang, adik atau saudara mara kita...apa kita rasa?

LAWAK PAGI NI... LAHAD DATU: ANWAR TUMPANG SEMANGKUK..!!!


Aku tahu la isu pencerobohan di Lahad Datu tu tengah panas sekarang ni...

Tapi kalau terdesak sekali pun...tak payah la nak tunjuk hero kat sini...

Apa sumbangan Anwar kat Lahad Datu?

Ada dia melawat daerah tu?

Setahu aku, dia melawat Nur Misuari ada laaa...

Tu yang lekat cakap tagalog tuuu...heh!

Tuesday, March 12, 2013

GEMPARRR..!!! GAMBAR TANGKAL PENGIKUT KIRAM DI IKAT DI "ANU"NYA UNTUK KEBAL..!!!

Korang pernah tengok tangkal ilmu hitam tak? Kalau korang nak tahu, pengganas yang dihantar "sultan Sulu palsu" tu pakai ilmu hitam brooo..!!! Siap ikat tangkal tu kat "anu"nya..!!! Perghhh..!!!

Paling menjijikkan, tangkal tu ada tertulis nama "Allah" secara terbalik! Memang itu kaedah ilmu hitam. Depa ingat pakai ilmu hitam tu depa boleh jadi kebal, kot? Heh! Sorry la brooo... ajal tu di tangan Allah...

Cuba korang tengok gambar mayat pengganas kat bawah ni...teruk betul! Dia ikat kat "anu"? Dan aku siarkan sekali gambar tangkal tu... (bukan gambar "anu" tau...nak buat apa siar gambar "anu"nya? Nak buat aku muntah?)...

CERITA MENYENTUH HATI DARI LAHAD DATU... MESTI BACA..!!!

Siapa yang tahu sejarah mengenai Jabidah Massacre atau penyembelihan Jabidah yang juga adakalanya disebut sebagai Corregidor Massacre.

Ada banyak versi mengenai kejadian itu termasuk usaha kerajaan Filipina untuk menafikan kejadiannya, tetapi tidak berjaya.

Serba sedikit yang penulis tahu melalui pembacaan ialah ia adalah pembunuhan sekumpulan tentera Filipina beragama Islam oleh Armed Forces of the Philippines (AFP) atau tentera negara itu.

OPS DAULAT: GAMBAR KIRAM III YANG MENGEJUTKAN UMAT ISLAM..!!!

Aku dapat tahu bahawa Kiram III yang hantar penceroboh ke Sabah baru-baru ni beragama Islam. Siap pakai songkok! Kononnya "alim" la tuuuu...

Cuba korang tengok gambar kat bawah ni... cuba tengok macamana cara Kiram III tu "berdoa"... Gambar ni bukan superimpose tauuuu... heh!

Korang tengok sendiri betapa "Islamik"nya geng "Tian Chua" ni...heh!

GAMBAR MENARIK OPS DAULAT: TEKA MANA SATU AWEK DALAM GENG KOMANDO NI..?

Cuba korang teka...mana satu awek dalam gambar kat atas ni? Memang aku tabik spring kat awek nih! Roses among the thorns... dan aku pasti, awek ni bukan satu-satunya awek yang turun tembak pengganas kat Lahad Datu...heh!

Apa pun, aku pandang tinggi kat dia. Korang (termasuk aku la tu..) jantan. Tapi berani ke pegang senjata turun macam awek tu? Tahu menembak ke? Kalau menembak pakai pistol air tu tak payah la broooo..!!! Heh!

OPS DAULAT: SURAT MENARIK SEORANG MURID SEKOLAH...

Salah seorang member baik aku dihantar di Lahad Datu, Sabah, untuk cover insiden pencerobohan pengganas Kiram III di sana. Member aku ni memang terbaik kalau bab cover-cover insiden macam ni..dia memang pakar...

Dia pernah banyak cover event penting macam insiden gempa bumi di Pulau Nias, Tsunami di Aceh, militan di Mindanao dan dia pernah jumpa Chin Peng di Thailand secara "one by one". Abu Bakar Bashir kat Indon tu pun dia pernah jumpa...heh!

Dia ada forward sekeping surat ni kat aku semalam. Surat tu bukan dia yang tulis. Tapi ditulis oleh seorang murid di Lahad Datu...Korang baca sendiri surat tu...ada pengajaran berguna untuk kita renung bersama...

LAWAK PAGI INI... BEZA RUMAH MB KELANTAN DENGAN RUMAH POK NIK AJISSS...


Kesian betul aku tengok rumah MB Kelantan ni...

Dhaif sungguh... kesian dia...hidup dalam zuhud...

Korang kesian tak kat MB Kelantan ni...?

Patutnya MB Kelantan ni ada rumah macam Nik Aziz...

Nik Aziz ni jiran MB Kelantan...

Errr...err...korang tengok la sendiri...

Tak reti aku nak gambarkan dengan kata-kata...

Nik Aziz ni "zuhud" sungguhhhh..!!!

Kalah MB Kelantan..!!!

Monday, March 11, 2013

GEMPARRR..!!! "MELAYU MACAM AWAK SEMUA BODOH..!!!"

Tu diaaa..!!! Tak tahan dengan soalan wartawan, bapa Saiful Bukhari, Azlan Mohd Lazim dibawa lari Saifuddin Nasution dari sidang akhbar..!!! Lari? Penakut..!!! Bacul..!!! Mujur aku tak dak kat PC tu...kalau tidak lagi teruk aku tanya...heh!

Lepas tu nak maki-maki pulak? Siapa bodoh? Lu nak kena tanam hidup-hidup ke?

Kalau takut dan tak mau jawab soalan, baik jangan buat sidang akhbar! Buang karan jer... Tu nak cari publisiti murahan la tu..heh! Kalau tonyok tu maka tonyok la jugakkk...kan? Heh!

Cuba baca kat bawah ni...

TERKINI..!!! PARLIMEN BUBAR HARI RABU NI..???

Sebenarnya aku nervous untuk hadapi PRU 13 kali ni. Bukan apa, aku punya target tersendiri pada PRU kali ni. Target aku ialah supaya Anwar dibersarakan terus dari politik Malaysia. Aku nak tengok dia jadi "cikgu" sampai bila-bila...

Anwar dah kata dia akan bersara dari politik kalau gagal jadi PM pada PRU 13 ni. Sebelum ni dah banyak kali dia cuba promote diri nak jadi PM. Tapi semuanya gagal. Mungkin dia "kotor" dan mungkin sebab tu Allah tak izinkan dia jadi PM kita...

PRU kali ni pun aku target untuk bantu BN take over Kedah balik. Aku tak rela tengok bumi Kedah dirosakkan terus oleh puak-puak PAS yang lebih teruk mentadbir. Aku akui BN dulu ada kelemahan, tapi PAS lagi terukkkk...serius beb! Bukan dibuat-buat...

Aku dengar, Parlimen mungkin akan dibubar pada hari...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!