Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Friday, March 8, 2013

GEMPARRR..!!! SURAT PANAS SKANDAL ZURAIDAH - AZMIN TERBONGKARRR..???


PTDC0016PTDC0019 (1)

Sepucuk surat bertulisan tangan yang menggunakan nama MOHD FAREEZ KAMAL INTIDZAM yang turut disertai nombor kad pengenalannya sekali 890625-10-5273 serta jawatannya selaku SETIAUSAHA POLITIK ZURAIDAH KAMARUDDIN telah tersiar di beberapa buah blog.

Antara lain isi kandungan surat tersebut adalah memujuk Presiden PAS, Abdul Hadi Awang agar memujuk Wan Azizah mengundurkan diri dan menyerahkan jawatan Presiden PKR kepada Azmin Ali yang dikatakannya sangat berkeupayaan serta lebih cekap.

Bagaimanapun perkara paling menarik dalam surat berkenaan ialah pengakuan si penulisnya, bahawa dia SANGAT RAPAT dengan Anwar Ibrahim dan hal tersebut sangat dicemburui oleh Wan Azizah dan anak Anwar Ibrahim sendiri, Nurul Izzah.

Umum mengetahui, Azmin Ali dan Zuraidah Kamaruddin merupakan ‘PASANGAN BEREGU’ dalam PKR yang amat ditakuti oleh para pemimpin PKR yang lain. Pasangan yang sama-sama berkongsi KOD 71 dalam kad pengenalan masing-masing, mempunyai cengkaman yang cukup hebat dan sangat berpengaruh serta mempunyai pengaruh yang cukup besar kepada Anwar Ibrahim.

Bahkan dikatakan juga kebanyakan daripada keputusan Anwar Ibrahim sebenarnya datang daripada pasangan beregu ini.

Cerita tentang Wan Azizah cemburukan lelaki-lelaki muda yang rapat dengan Anwar Ibrahim, bukanlah cerita baru. Antara nama-nama yang pernah menjadi bahan cemburunya Wan Azizah, termasuklah Saiful Bukhari Azlan dan Rashid.

Kegilaan dan keghairahan Anwar Ibrahim terhadap lelaki-lelaki muda yang berwajah jambu, juga bukan cerita baru. Justeru pengakuan  MOHD KAMAL FAREEZ INTIDZAM juga tidak mengejutkan sekiranya, dia juga merupakan salah seorang daripada lelaki jambu yang rapat dengan Anwar Ibrahim dan kemudian dicemburui oleh Wan Azizah dan Nurul Izzah.

Wan Azizah juga diketahui mencemburui Azmin Ali yang sangat rapat dengan Anwar Ibrahim dan pernah dikaitkan dengan skandal seks yang amat memalukan terutama sekali membabitkan isterinya, Shamsidar Taharin.

Pertentangan kuasa antara Azmin Ali dan Wan Azizah Wan Ismail juga sangat besar. Azmin Ali mempunyai kemnya sendiri dalam Parti Keadilan Rakyat. Manakala Wan Azizah mempunyai kem yang turut dianggotai oleh anak perempuannya, Nurul Izzah. Pun begitu, dalam banyak keadaan, kem Azmin Ali lebih mendominasi terutama sekali dalam perebutan kuasa dan jawatan.

Surat bertulisan tangan tersebut, sebenarnya mengandungi tiga makna. Pertama, Anwar Ibrahim masih tidak lagi menghentikan kegiatan tidak bermoralnya iaitu meliwat jantan-jantan jambu. Kedua, Zuraidah Kamaruddin cuba menjadi pencatur yang hebat dengan meletakkan Azmin Ali di kemuncak kuasa, sekaligus memberikan lebih banyak faedah kepadanya. 

 Apatah lagi hubungan Zuraidah dengan beberapa konco Wan Azizah termasuklah SETPOL Menteri Besar Selangor, Faekah Hussin tidak begitu baik dan dingin. Ketiga, surat tersebut sengat ditulis tangan bagi memudahkan penafian dibuat kononnya, surat tersebut adalah PALSU. - Sumber

PANASSS..!!! ORANG SULUK MAHU TIAN CHUA DIHERET KE MAHKAMAH..!!!

Etnik Suluk di Sabah mengutuk tindakan kumpulan militan yang menceroboh negara dan berkubu di Kampung Tanduo, Felda Sahabat 17, kira-kira 130 kilometer dari sini sejak 12 Februari lepas.
Mereka membantah pencerobohan itu sambil melafazkan ikrar taat setia kepada kerajaan persekutuan dan negeri.

Mereka juga berikrar tidak akan membantu penceroboh militan itu yang datang dari selatan Filipina.
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, pada sidang akhbar selepas meninjau dan mendengar taklimat Op Daulat, berkata ikrar itu terkandung dalam memorandum yang diserah kepadanya oleh pemimpin Masyarakat Etnik Suluk Sabah, pemimpin Badan Bukan Kerajaan (NGO) Suluk Sabah dan pemimpin akar umbi Suluk Sabah di Tawau, hari ini.

Dalam memorandum yang diserah wakil kumpulan pemimpin itu, Datuk Abdul Rahman Ismail, mereka juga melafazkan taat setia kepada Yang di-Pertuan Agong dan Yang Dipertua Negeri Sabah serta menjunjung tinggi perlembagaan Malaysia dan perlembagaan Sabah.

GEMPARRR..!!! BOSS MNLF "TAMPAR" NUR MISUARI..!!!

Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF) mengutuk keras keganasan yang dilakukan pengganas Sulu di Lahad Datu dan Semporna di Sabah, kata pengerusinya Muslimin Sema.

Muslimin, yang dilantik sebagai pengerusi badan pembuat keputusan tertinggi pertubuhan itu, Jawatankuasa Pusat MNLF, pada 2008, berkata Nur Misuari hanya seorang anggota biasa jawatankuasa itu dan tidak mempunyai pengaruh dalam MNLF.

MNLF, katanya, menganggap rakyat Sabah dan Malaysia sebagai saudara mereka.

LAHAD DATU: WARGA #FELDA MARAH TIAN CHUA ENGGAN MOHON MAAF..!!!

Tien Chua

Saya diberitahu oleh seorang rakan media yang hadir di sidang akhbar Naib Presiden PKR, Tian Chua, berhubung insiden pencerobohan di Lahad Datu yang beliau katakan sebagai “konspirasi terancang UMNO” di ibupejabat parti itu tengahari tadi.

Menurut Tian Chua, dia amat marah terhadap para pemimpin BN dan blogger-blogger pro-kerajaan yang menyerangnya bertalu-talu termasuk melalui kiriman SMS di telefon bimbitnya. Dia turut menafikan pernah menghina pasukan keselamatan yang sedang bertugas di Lahad Datu.

Memutar belitkan kenyataannya sebelum ini, Tian Chua menjelaskan bahawa dakwaan Anwar menghantarnya ke Manila untuk berunding dengan MNLF pimpinan Nur Misuari dan tuduhan penglibatan “boss”nya di dalam insiden Lahad Datu adalah satu “sandiwara” yang dimaksudkan.

LAWAK PAGI NI... PEMIMPIN PAKATAN HARAM SELANGOR AJAK IBU TUNGGAL PEGI KARAOKE?


Tak padan dengan GAGAP...!!!

Ada hati nak mengorat ibu tunggal...???

Penampar nak?

Dah la tak kasi elaun bulanan kat depa...

Dia ingat dengan bawak pegi shopping tu boleh "beli jiwa" ibu tunggal?

Memang nak makan menampar si GAGAP nihhh...

Lepas kena penampar boleh hilang GAGAP ke..?

Thursday, March 7, 2013

BILA TIAN CHUA NAK MENGAKU SALAH NIHH..???

BOLEH dikatakan hampir seluruh rakyat Malaysia yang waras dan rasional marahkan Naib Presiden PKR, Tian Chua bermulut celupar yang menghina wira-wira yang terkorban dalam mempertahankan kedaulatan bumi Malaysia di Lahad Datu, Sabah.

Jangankan rakyat dan pemimpin BN yang berjiwa patriotik saja yang mengecam Tian Chua, malah ramai juga pemimpin Pakatan Haram, khususnya PAS yang mengutuk Naib Presiden PKR itu.
Tapi hanya berani kutuk di belakang sajalah.

Sebenarnya Tian Chua sedar dirinya tersilap percaturan. Keceluparan mulutnya yang cuba mempolitikkan keadaan yang kononnya insiden pencerobohan di Lahad Datu itu “sandiwara UMNO” jelas memakan diri. 

TERKINI DARI LAHAD DATU..!!! PM SURUH KIRAM III LETAK SENJATA TANPA SYARAT..!!! ATAU...HEH!

Dalam kenyataan akhbar PM sebentar tadi, beliau menolak bulat-bulat cadangan gencatan senjata yang dikemukakan pengganas terbaru Asia Tenggara, Jamalul Kiram III. 

Ia disebabkan puak-puak pengganas yang mencemar kedaulatan Malaysia itu masih lagi berperang dengan pasukan keselamatan negara.

Malah dalam kenyataannya itu, DS Najib menegaskan bahawa puak-puak yang dihantar Kiram III itu perlu meletak senjata tanpa sebarang syarat..!!!

Bila Suara Pakatan Haram Samakan Pejuang Negara Dengan Babi..!!!



Dasar BANGSAT!!!! Itulah perkataan pertama yang terungkap apabila melihat watak karikatur yang dipaparkan di dalam salah sebuah portal pembangkang. Ia mengambarkan watak anggota keselamatan seperti seekor babi sedang menembak kearah seorang lelaki yang memegang tasbih. 

Signifikasi yang difahami melalui watak-watak di dalam karikatur tersebut ialah, kononnya para anggota keselamatan negara sedang berperang dengan warga Filipina berketurunun Sulu yang lemah, tanpa sebarang kelengkapan senjata.

Walaupun dari satu sudut, ia mempunyai kebenaran kerana memang tidak dinafikan pasukan keselamatan memang dilengkapi dengan senjata dan peralatan yang canggih. 

Cuba tengok bukti karikatur kat bawah nihh..!!!

GEMPARRR..!!! VIDEO CINA PENDANG "BELASAH" MELAYU..!!!

Bukan yang ni...tuuuu...kat bawah tu... best siooottt..!!!
Memang "taiko" Cina Pendang ni. Selamba je dia belasah orang Melayu. Bukan setakat Melayu je yang kena, orang Cina pun dia "kung fu"kan sekali..!!! Salute la bro...!!!

Walaupun dia Cina, dia lebih sayangkan Melayu dan Islam di negara ni. Dia lebih memahami dan bersyukur hidup di Malaysia. Dia pukul bukan kerana benci...tapi sayang!

Paling best...dia berani..!!! Dia berani kata DAP PALING JAHAT...PALING TERUK..!!! Memang selamba...heh! Aku rasa, puak-puak PAS pun tak berani macam Cina Pendang ni...heh!

Korang tengok video kat bawah ni sampai habis...memang best..!!! Aku bagi 10 bintang!

TERKINI: GAMBAR - 13 MAYAT PENGGANAS KIRAM DITEMUI..!!!

Tiga belas mayat pengganas bersenjata ditemui di Kampung Tanduo dalam operasi susulan dan penggeledahan hari ini selepas gerakan ofensif dilancar pasukan keselamatan negara terhadap kubu kumpulan penceroboh di kampung itu semalam.

Satu daripada mayat itu adalah pengganas yang ditembak mati dalam kejadian berbalas tembak dengan pasukan keselamatan pada pukul 6.45 pagi ini, kata Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Bercakap pada sidang akhbar bersama Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein pada pukul 4 petang ini, Ahmad Zahid berkata sembilan daripada mayat itu ditemui dalam sebuah liang kubur yang ditutup dengan kepingan papan.

Beberapa keping gambar Op Daulat yang dirakam pasukan keselamatan diedar kepada media, antaranya mayat pengganas yang di dalam sebuah kubur.

Ops Daulat: 13 Mayat Penceroboh Berjaya Ditemui

Serentak itu, Ahmad Zahid membidas sikap media sosial yang memperlekehkan barisan hadapan pasukan keselamatan kononnya ia adalah sandiwara.

“Gambar-gambar ini menunjukkan pasukan keselamatan kita mempunyai kebolehan yang tinggi dalam menjalankan operasi ini. Ia bukan sandiwara,” katanya.

Sementara itu, Hishammuddin berkata, berlaku dua pertempuran di sekitar kampung berkenaan ketika anggota tentera dan polis menjalankan operasi susulan dan penggeledahan.

“Pada 6.45 pagi tadi pasukan kita telah bertempur dengan pasukan penceroboh dan pasukan keselamatan kita menembak mati seorang anggota kumpulan penceroboh itu.

“Pada 1.45 tengah hari pasukan forensik kita diserang kumpulan penceroboh ketika menjalankan siasatan di kawasan kubur di mana mayat anggota mereka ditanam di kawasan kampung itu,” katanya yang mengesahkan tiada anggota pasukan keselamatan yang cedera.

Beliau berkata operasi bersama polis dan tentera itu turut menemui pelbagai senjata api milik kumpulan pengganas rakyat asing itu. ialah gambar anggota forensik diserang penceroboh ketika memeriksa sebuah kubur di kampung itu dan senjata yang dirampas pasukan keselamatan.

jumpa 1 jumpa2 jumpa3

Semalam, pasukan keselamatan melancarkan serangan udara menggunakan jet pejuang F18 dan Hawk sebagai gerakan pertama ke arah menamatkan pencerobohan pengganas Sulu sejak 12 Feb lepas.

Sesudah itu, gerakan susulan dan penggeledahan dilakukan rumah ke rumah bertumpu di sekitar kawasan empat kilometer persegi di kampung itu bagi memburu kumpulan pengganas itu.
Sejak isu pencerobohan sekumpulan lelaki berpakaian ala tentera dan bersenjata di Lahad Datu 12 Feb lepas, lapan orang anggota polis terkorban dan 32 penceroboh terbunuh.

Dua anggota komando polis VAT 69 terkorban Jumaat lepas dalam serangan di Kampung Tanduo manakala enam lagi anggota polis terkorban dalam serang hendap di Kampung Simunul, Semporna pada Sabtu malam.

Hishammuddin berkata operasi susulan dan penggeledahan Op Daulat, yang masuk hari kedua hari ini, perlu dilakukan secara berhati-hati bagi memastikan keselamatan pasukan keselamatan dan berikutan faktor bentuk muka bumi di kawasan Kampung Tanduo, kira-kira 130 kilometer dari sini.

Hishammuddin dan Ahmad Zahid meminta semua pihak memberi ruang kepada pasukan keselamatan menjalankan tugas mereka bagi memastikan kedaulatan dan keamanan di pantai timur Sabah terjamin. — BERNAMA

Wednesday, March 6, 2013

GEMPARRR..!!! RAKAMAN VIDEO ANWAR HINA KHALID "GAGAP"..!!!



Sejak bila Anwar Berahim pandai kutuk Khalid "Gagap" ni? Sampai hati Anwar... Aku tau la Khalid tu "gagap"... tapi jangan la hina dia depan wartawan...kesian la kat Khalid "Gagap" tu...

Bukan senang nak dapat MB "Gagap" macam Khalid tu. Dah la "gagap", khabarnya asyik ke sabotaj dengan Assmin Alley jer.. kesian kat dia...ishhhh..!!!

GEMPARRR..!!! KHALID "GAGAP" RESIGN MB SEBAB NAK JADI PAKAR AIR..???

Sungguh meloyakan anak tekak apabila Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid “Gagap” yang tidak sedar diri meminta supaya Bernama memperbetulkan fakta dalam laporannya bertajuk “Air Selangor Dalam Keadaan Kucar-kacir” baru-baru ini.

Khalid marah Bernama kerana memetik seorang pensyarah, Dr. Zaharuddin Ahmad Sabri yang merumuskan bahawa pengurusan dan insfrastruktur air di Selangor dalam keadaan kucar-kacir.

Menteri Besar itu mendakwa bahawa Dr. Zaharuddin bukan seorang pakar industri air dan tidak pernah menerbitkan sebarang penulisan berdasarkan kajian secara khusus mengenai pengurusan industri air.

KECOH DI LAHAD DATU, BONTOT ANWAR PULAK YANG PANASSS..!!!???

lahad-datu

Insiden pencerobohan Lahad Datu di Sabah masih lagi hangat diperkatakan di kalangan rakyat Malaysia, sama ada di kepulauan Borneo itu mahu pun di Semenanjung Malaysia. Insiden berdarah itu mencetus pelbagai emosi dan tanggapan.

Rata-ratanya rakyat Malaysia kini bersatu dalam satu suara mengatakan bahawa kedaulatan negara perlu diutamakan dan penceroboh dari Filipina itu perlu dihalau secepat mungkin.

Bagaimanapun, beberapa pemimpin politik pembangkang begitu menjijikkan apabila cuba mempolitikkan isu tersebut. Tak mengapalah, Tian Chua bakal berdepan dengan tindakan undang-undang, tunggu saja surat saman dari Ku Nan.

LEPAS TIAN CHUA, ZUNAR PULAK KURANG AJAR..!!!

Tian Chua sebelum ini buat kenyataan kejadian di Lahad Datu adalah konspirasi UMNO.

Hotak dia…!!!

Kalau kita waras, kita tidak mungkin dapat menerima apa yang Tian Chua cakap itu, terutama apabila ia dicakap hanya bersandarkan andaian dan tanpa bukti.

Ok…sekarang kita tengok kartun yang dilukis Zunar…

ISU LAHAD DATU: MAZLAN ALIMAN BERANI "SOUND" ANWAR TAK..?

__Sahabat

Sebagaimana maklum, lokasi pertama yang menjadi pusat penceroboh durjana dari Filipina berkumpul sejak tiba di Sabah ialah di Felda Sabahat 17, Kampung Tanduo yang terletak di gugusan Felda Lahad Datu.

Mungkin mereka suka memilih Felda Sahabat 17 memandangkan keadaan geografinya yang agak tersembunyi dan mudah untuk menjadi markas untuk mengatur gerakan mereka. Dalam banyak-banyak tempat, tanah rancang Felda juga yang menjadi pilihan mereka…

Media terkemuka antarabangsa, Reuters dan media Filipina menjelaskan bahawa sumber risikan tentera negara itu memberitahu tentang penglibatan seorang pemimpin pembangkang yang bersekongkol dengan gerakan yang mencemar kedaulatan negara tersebut.

GEMPAR..!!! SELURUH MASYARAKAT TAUSUG BENCI KIRAM..!!!


Aku percaya, sebelum ni ramai yang tak pernah dengar nama Kiram. Apatah lagi Jamalul Kiram ni, kan? Nak tahu sapa dia? Rupa-rupanya mamat ni dan keturunannya memang tidak disukai oleh keluarga Tausug, sebuah masyarakat Islam yang menubuhkan kesultanan Sulu yang asli.
Kiram ni Tausug jugak. Tapi dia ni Tausug yang zalim! Keturunan dia sanggup bersekongkol dengan US untuk membunuh rakyat sendiri! Patut pun dia dibenci oleh seluruh masyarakatnya..!!! Anwar Berahim dan US suka la Kiram ni...heh!
Berikut adalah penjelasan sebenar tentang siapa Kiram yang sebenarnya. Penjelasan yang agak lengkap dan ilmiah. Bagus untuk rujukan, terutama untuk puak-puak yang menyokong Pakatan Haram...heh! Baca sampai habis baru tahu siapa tua kutuk tak sedar diri nih..!

PULUHAN RIBU NAK SERANG SABAH? PROPAGANDA INI PALSU, JANGAN PERCAYA!

Betul ke puluhan ribu penyokong Kiram datang nak jajah Sabah? Heh! Ni satu lagi propaganda jahat media yang bersifat macam Malaysiakini. Cuma media ni bukan Malaysiakini, tapi mungkin sedara sepupu sepapat dia dari Filipina, Philippine Daily Inquirer (PDI).

Media Filipina tu pakai petik je apa yang orang cakap. Tak ada bukti pun! Jangankan bukti bergambar, takde sebarang asas pun diorang nak buktikan propaganda murahan untuk takut-takutkan Malaysia...heh!
Lagipun, diorang fikir Kerajaan Filipina tu bodoh sangat ke nak cari pasal dengan Malaysia? aku yakin, Najib dan Aquino tahu semua ni kerja siapa..kan? Tapi takkan la nak dedahkan maklumat risikan tentera kat public..kan? Heh!

Cuba baca kat bawah ni... Apa benda nih?

GEMPARRR..!!! ANWAR TAK TERLIBAT LAHAD DATU..? BOLEH CAYA KE..???



lahad-datu

Insiden pencerobohan Lahad Datu di Sabah masih lagi hangat diperkatakan di kalangan rakyat Malaysia, sama ada di kepulauan Borneo itu mahu pun di Semenanjung Malaysia. Insiden berdarah itu mencetus pelbagai emosi dan tanggapan.

Rata-ratanya rakyat Malaysia kini bersatu dalam satu suara mengatakan bahawa kedaulatan negara perlu diutamakan dan penceroboh dari Filipina itu perlu dihalau secepat mungkin.

Bagaimanapun, beberapa pemimpin politik pembangkang begitu menjijikkan apabila cuba mempolitikkan isu tersebut. Tak mengapalah, Tian Chua bakal berdepan dengan tindakan undang-undang, tunggu saja surat saman dari Ku Nan.

LAWAK PAGI INI... HIKAYAT CICIT TOK KENALI MALUKAN KETURUNANNYA...


Atas pentas bukan main lagi dia cakap besar...

Orang lain semua salah...dia sorang je yang betul..!!!

Maklum laaa...cicit Tok Kenali...rasa diri tu maksum la kotttt...

Tapi bila suruh bertanding pun takut...

Bertanding la kalau berani... 

Setakat gebang macam orang tak betul tu buat apa? Heh!

Dasar badan je besar...coward..!!!

Tuesday, March 5, 2013

GAMBAR PANAS YANG BUAT BLOGGER PAKATAN HARAM TAK SENANG DUDUK..!!!


Aku faham la Anwar Ibrahim dikaitkan oleh media Filipina dengan insiden ceroboh Lahad Datu. Tapi agak-agak la kalau nak defend Anwar sekali pun.. Ni sampai dah teruk benar "kantoi", korang muka tak malu sangat ke buat cerita fitnah begini?

Apa ke teruk sangat otak puak-puak blogger Pakatan Haram ni. Tak abis-abis nak fitnah. Bila kita tegur, bukan nak dengar. Siap marah-marah dan tuduh kita pulak yang fitnah depa... Pui..!!! Macam tu ke Islam korang?

Tahu tak mana satu Jamalul Kiram ni? Kenal tak? Ni haaa... yang tua bangka pakai songkok ni haaa... Ni la Jamalul Kiram..!!! &Y#E&^@#E*@^E*&..!!! Punya la @&E@^RE&@^%(*&*@&..!!! Tak reti #@&^$)($#!(* ke..???

GEMPARRR..!!! INIKAH KONSPIRASI SEBENAR ISU CEROBOH #FELDA SAHABAT..??? MESTI BACA SAMPAI HABIS..!!!

Aku memang terkejut bila baca apa yang diceritakan ni. Artikel ni ditulis dalam bahasa Inggeris, tapi pada aku, korang wajib baca dan buka minda korang seluas-luasnya tentang insiden pencerobohan Lahad Datu...

Pada aku, penjelasan yang disampaikan punya kreadibiliti yang tersendiri. Dan aku yakin, penjelasan tu ditulis bukan oleh seorang, malah mungkin mewakili ramai pihak yang sama-sama menyiasat isu pencerobohan di Sabah tu...

Ada disebut pasal US Navy, ada disentuh tentang politician di Filipina. Ada pasal Kiram dan ada jugak pasal Tian Chua! Siap ada gambar dia pulak tuuuu..!!! Heh!

Korang baca sampai habis! Aku jamin, memang menarik fakta-fakta yang dikemukakan. Cuma, aku tak sure sama ada ia merupakan cerita sebenar atau persepsi. Tapi memang bernas dan berfakta. Sila baca sampai habis dan baru faham maksud aku tu...

PANASSS..!!! CERITA NI TAKKAN KELUAR KAT HARAKAHDAILY..!!!

Bila aku kata PAS Kedah tengah bergaduh teruk, puak-puak PAS tak mau mengaku. Kononnya aku fitnah depa. Padahal, sudah terang lagi bersuluh, PAS Kedah memang tengah "bertomoi" sakan..!!!

Siapa yang bergaduh? Heh! Siapa lagi kalau bukan Phahrolrazi dan Azizan Razak. Kesian Ustaz, dah la dia banyak masalah, Phahrolrazi lancar gerakan nak pejatuh dia pulak dahhhhh...

Sebenarnya, perkara ni dah jadi "open secret". Semua orang dah tahu, cuma depa saja yang sengaja nafikan. Biasa laaa...menipu ni "dihalalkan" dalam PAS. Tapi kalau orang lain tipu depa jatuh hukum harammmmm....

Begini cerita yang disampaikan kat aku...

WAJAH-WAJAH ANGGOTA PDRM YANG TERKORBAN...

Melihat wajah-wajah ini, maka akan terlintas "kospirasi". Konspirasi siapa? Ada yang terasa pedas ke? Al-Fatihah untuk mereka yang beragama Islam dan takziah untuk ASP Michael...

P/s: aku doakan abang-abang kita di Sabah selamat hingga selesai operasi di sana...InsyaAllah...

LAWAK PAGI NI... TAIK BINTANG JATUH PUN SALAH UMNO JUGAK KA..???


Aikkk..??? Sampai taik bintang jatuh kat Rusia pun salah UMNO jugak..???

Semua salah UMNO?

Abis tu bateri blackberry/Iphone5 korang kong pun salah UMNO jugak?

Teh tarik korang tak sedap pun salah UMNO jugak?

Korang bawak kereta masuk longkang depan rumah pun salah UMNO jugak?

Apasal tak cakap korang putus cinta pun salah UMNO jugak?

Tu la mentaliti takde kellassss pembangkang...!!! Heh!


KALAU NAMPAK MAMAT FILIPINA NI TOLONG HUBUNGI POLIS SEGERA..



Monday, March 4, 2013

KEJI..!!! BILA BOB LOKMAN HINA SUNNAH RASULULLAH SAW..!!!?

Sangat menarik bila seorang pelawak yang mengaku cicit Tok Kenali, Bok Lokman, menyifatkan program “Janji Ditepati” sebagai “Janji Iblis”. 

Tak tahulah lawak apa yang dia cuba buat, tapi memang lawaknya itu sememangnya memakan diri…

Dalam siri ceramah fitnahnya di Perak baru-baru ini, artis yang banyak memakan jasa kerajaan BN itu mendakwa bahawa program ilham Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak itu bagaikan kisah dongeng orang Arab untuk menyesatkan umat Nabi Adam ketika iblis dihalau keluar dari syurga.

PANASSS..!!! ANWAR NAK JADI PM, KIRAM NAK JADI SULTAN SABAH..!!!

Sultan-Sulu-Sultan-Jamalul-Kiram

Saya tidak mengenali Jamalul Kiram sebelum ini. Tapi sejak insiden pencerobohan “lanun-lanun” dari Filipina baru-baru ini, barulah saya tahu siapa Jamalul Kiram sebenarnya. Baik saya namakannya sebagai “Kiram” saja…

Kiram adalah waris pertama kesultanan Sulu. Tapi, bukan keluarga Kiram saja memegang status waris pertama. Ia turut dikongsi bersama keluarga Shakiraullah. Bezanya, Kiram pakai lambang keris dan Shakiraullah memakai lambang parang Sulu lebar.

Kiram menerima wang berjumlah USD5,000 setahun dari Kerajaan Malaysia sebagai “cession” atau simbolik “penyerahan” Sabah kepada negara ini sejak zaman British North Borneo Company. Dari itu, jelaslah Sabah diserahkan kepada pihak kerajaan Malaysia. Sabah tidak disewa!

PANASSS..!!! VIDEO DOKUMENTARI BIBLIOGRAFI KENALI ANWAR BERAHIM...!!!

Rata-rata rakyat Malaysia di zaman ini kurang kenal siapa Anwar. Mereka tahu Anwar, tapi belum benar-benar tahu tentang latar belakangnya. Kononnya, Anwar itulah "dewa" mereka...

Berikut aku siarkan rakaman video "bibliografi" Anwar Berahim. Mungkin la video ni tak sebut pasal makanan atau warna kegemaran Anwar, tapi ia benar-benar menceritakan perihal Anwar sejak menceburkan diri dalam dunia politik hingga sekarang...

Korang tengok la sendiri kat bawah ni. Ada 3 video berangkai semuanya. Dan beritahu aku apa pendapat rasional korang bila dapat tahu "siapa Anwar Berahim" sebenarnya... 

Analisis Lengkap: Pencerobohan Lahad Datu Oleh ‘Tentera DiRaja Kesultanan Sulu’

gempur
1. Siapakah Yang Menceroboh?
 
Kumpulan penceroboh yang dikenali sebagai ‘Tentera DiRaja Kesultanan Sulu’ (The Royal Sulu Sultanate Army)1 datang dari Selatan Filipina dan dianggarkan terdiri daripada kira-kira 200-400 orang, dengan 20-100 orang daripada mereka bersenjata 

Kumpulan ini diketuai oleh ‘Raja Muda’ Agbimuddin Kiram, adik kepada ‘mantan sultan’ Jamalul Kiram III dan ‘sultan’ Ismael Kiram II.3 4 Jamalul Kiram III pernah bertanding untuk jawatan senator dalam pilihanraya Filipina.

tenterasultan

2. Adakah Kumpulan Penceroboh Ini Mewakili Kesultanan Sulu?
 
Tidak.

Ini kerana kerajaan Filipina telah berhenti mengiktiraf Sultan Sulu sejak kemangkatan Sultan Mohd. Mahakuttah A. Kiram pada tahun 1986. Kini terdapat dua pihak utama yang mengaku sebagai Sultan Sulu:

Pertama, Muedzul Lail Tan Kiram, anak kepada Sultan Sulu terakhir yang diiktiraf kerajaan Filipina, Sultan Mohd. Mahakuttah A. Kiram. Beliau dilantik sebagai Raja Muda pada hari penabalan bapa beliau sebagai sultan.

Kedua, Ismael Kiram II, abang kepada ketua penceroboh, ‘Raja Muda’ Agbimuddin Kiram.

mahakuttah

Majlis penabalan Sultan Mohd. Mahakuttah A. Kiram sebagai Sultan Sulu pada 1974. Kelihatan sedang berjalan ialah anak beliau, Muedzul Lail Tan Kiram, yang ditabalkan sebagai Raja Muda. Kumpulan penceroboh ialah pengikut Ismael Kiram II, yang tidak pernah ditabalkan sebagai Sultan Sulu yang diiktiraf oleh kerajaan Filipina.

3. Apakah Tujuan Kumpulan Penceroboh?
 
‘Mantan sultan’ Jamalul Kiram III menyatakan bahawa kumpulan ini ingin menjadikan Sabah sebagai ‘rumah’ mereka:
“Mengapa kami harus meninggalkan rumah kami sendiri? Hakikatnya mereka (rakyat Malaysia) membayar sewa (kepada kami). Pengikut kami akan tinggal di Lahad Datu, Sabah. Tiada siapa akan dihantar pulang ke Filipina. Sabah ialah rumah kami”.2
4. Adakah Filipina Pernah Membuat Tuntutan Terhadap Sabah?
 
Ya.

Filipina membuat tuntutan terhadap Sabah kerana menganggap Kesultanan Sulu, yang pernah berpusat di Filipina, memiliki hak ke atas Sabah.

Setiausaha Kehakiman, Kementerian Luar dan Pejabat Presiden Filipina kini telah diarahkan untuk melakukan kajian mengenai tuntutan Kesultanan Sulu terhadap Sabah.5

5. Adakah Malaysia Boleh Membuat Tuntutan Terhadap Wilayah Milik Filipina Sekiranya Kesultanan Sulu Menjadikan Sabah Sebagai Pusat Pentadbiran?
 
Sabah tidak pernah menjadi pusat Kesultanan Sulu.

Malah, Sabah dianggap kurang penting oleh Kesultanan Sulu sehinggakan ia diserah kepada British North Borneo Company pada 22 Januari 1878.

Pusat Kesultanan Sulu terletak di Maimbung, Jolo.

maimbung
Istana Sultan di pusat pentadbirannya di Maimbung, Jolo. ‘Kesultanan Sulu’ tidak memiliki apa-apa kuasa politik di Jolo tetapi mahu menuntut kuasa politik di Sabah.

6. Adakah Pihak Di Malaysia Yang Menyokong Tuntutan Kesultanan Sulu Ke Atas Sabah?
 
Wakil The Manila Times di Mindanao, Al Jacinto, melaporkan bahawa pencerobohan ‘Tentera DiRaja Kesultanan Sulu’ berlaku ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim, ketua Pakatan Rakyat, mencadangkan agar Sabah diberikan kuasa autonomi.

manila
The Manila Times melaporkan bahawa pencerobohan ‘Tentera DiRaja Kesultanan Sulu’ berlaku ketika Dato’ Seri Anwar Ibrahim mencadangkan agar Sabah diberikan kuasa autonomi.
ABS-CBN News melaporkan bahawa kumpulan penceroboh tersebut telah dijemput oleh seorang ahli politik pembangkang:
A Philippine military officer interviewed by Reuters also said the men were followers of the heirs of the Sultan of Sulu – an island group off the southern Philippines – who had been invited to Sabah by a Malaysian opposition politician to discuss land issues.
(Seorang pegawai tentera Filipina yang ditemuramah Reuters juga berkata bahawa kumpulan tersebut merupakan pengikut kepada waris Sultan Sulu – sebuah kepulauan di selatan Filipina – yang diundang ke Sabah oleh seorang ahli politik pembangkang Malaysia untuk membincangkan isu tanah.)
abs
ABS-CBN News melaporkan seorang pegawai tentera Filipina memberitahu Reuters bahawa kumpulan penceroboh telah diundang seorang ahli politik pembangkang.
The Star melaporkan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim, ketika ditanya samada laporan yang mengatakan bahawa pihak pembangkang menjemput kumpulan penceroboh tersebut ke Sabah adalah benar, menjawab:
Who is the one who gave it?
(Siapa yang beri?)

7. Benarkah Malaysia Membayar Sewa Kepada Filipina Untuk Sabah?
Tidak.

Malaysia membayar ‘cession money‘ sebanyak USD5,000 setiap tahun kepada waris Sultan Sulu.

Cession money‘ ialah bayaran penyerahan, dan bukan bayaran sewa. Selain Sabah, terdapat wilayah-wilayah lain di dunia yang diserahkan (ceded) dengan bayaran, contohnya:

1. Louisiana, diserah oleh Perancis kepada Amerika Syarikat dengan bayaran berjumlah USD15 juta, atau kurang USD0.03 seekar.

2. Alaska, diserah oleh Russia kepada Amerika Syarikat dengan bayaran USD7.2 juta, atau USD0.02 seekar.

cession

8. Apakah Wilayah Yang Menjadi Hak Kesultanan Sulu?
 
Royal House of Sulu, laman web rasmi Muedzul Lail Tan Kiram, mendakwa bahawa wilayah-wilayah yang menjadi hak Kesultanan Sulu termasuklah Jolo, Palawan, Semenanjung Zamboanga, Basilan dan Tawi-Tawi di Filipina, selain Sabah dan Pulau Balambangan di Malaysia. Kepulauan Spratly juga didakwa di bawah hak Kesultanan Sulu.

Jolo, Basilan dan Tawi-Tawi sekarang berada di dalam wilayah pentadbiran Filipina yang dinamakan ARMM (Autonomous Region in Muslim Mindanao – Wilayah Autonomi Muslim Mindanao). ARMM dicadang untuk digantikan dengan wilayah autonomi baru yang dikenali sebagai Bangsamoro.

9. Adakah Filipina Mengiktiraf Kesultanan Sulu?
 
Tidak.

Kali terakhir kerajaan Filipina mengiktiraf Sultan Sulu ialah pada 24 Mei 1974 apabila Presiden Filipina ketika itu, Ferdinand Marcos, mengeluarkan Memorandum Order No. 427 yang menabalkan Mohd. Mahakuttah A. Kiram sebagai sultan.

Sejak kemangkatan Sultan Mohd. Mahakuttah A. Kiram, kerajaan Filipina tidak pernah lagi mengiktiraf mana-mana individu sebagai Sultan Sulu.

427
Memorandum Order No. 427 ialah bukti terakhir kerajaan Filipina mengiktiraf Kesultanan Sulu. Tiada sebarang memorandum dikeluarkan untuk mana-mana individu yang mengaku ‘sultan’ selepas itu. Filipina tidak mengiktiraf Kesultanan Sulu tetapi pernah menuntut wilayah yang kononnya masih menjadi hak Kesultanan Sulu.

10. Adakah Ini Bermakna Filipina Memanipulasi Kesultanan Sulu Untuk Menuntut Sabah?

Filipina dilaporkan pernah memulakan ‘Operation Merdeka‘ pada 1967, satu operasi ketenteraan untuk melatih pasukan komando daripada etnik Tausug dan Sama yang beragama Islam bagi menimbulkan ketidakstabilan dan kacau-bilau di Sabah.

Namun, sebaik sahaja mengetahui matlamat sebenar operasi ini ialah untuk memerangi kerajaan yang dipimpin oleh orang Islam, pelatih-pelatih etnik Tausug dan Sama ini telah menuntut agar dihantar pulang. Walau bagaimanapun, Pasukan Bersenjata Filipina (AFP – Armed Forces of the Philippines) dikatakan telah menembak mati para pelatih ini. Dilaporkan seramai 11-64 orang telah mati ditembak. Kejadian ini dikenali sebagai Jabidah Massacre (Pembunuhan Jabidah) atau Corregidor Massacre (Pembunuhan Corregidor).

William Larousse10, Michael Leifer11, Andrew T. H. Tan12 dan Alfred W. McCoy13 adalah antara para penulis yang telah melaporkan kejadian ini.

11. Apakah Peluang Filipina Untuk Menuntut Sabah Sekiranya Kes Ini Dibawa Ke Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ)?

Tipis.

Pertama, kerana waris Sultan Sulu telah menerima ‘cession money‘ sehingga ke hari ini. Ini bermakna waris Sultan Sulu mengakui bahawa Sabah telah diserah (ceded), dan bukannya dipajak (leased), kepada British North Borneo Company.

Kedua, kerana Kerajaan Filipina telah berhenti mengiktiraf Sultan Sulu sejak kemangkatan Sultan Mohd. Mahakuttah A. Kiram pada tahun 1986.

Geran yang dijadikan sumber konflik telah ditandatangani oleh Sultan Sulu, Sultan Jamalul A’lam dengan Gustavus Baron de Overbeck serta Alfred Dent, yang mewakili British North Borneo Company, pada 22 Januari 1878.

Ketiga, geran yang ditandatangani antara British North Borneo Company dan Kesultanan Sulu itu telah diatasi oleh Protokol Madrid 1885.

Sepanyol, yang menguasai wilayah-wilayah Kesultanan Sulu ketika itu, telah menandatangani perjanjian dengan Jerman dan Great Britain pada 7 Mac 1885 untuk melepaskan segala tuntutan terhadap kedaulatan Sabah:

Article 3
The Spanish Government relinquishes as far as regards the British Government, all claim of sovereignty over the territories of the continent of Borneo which belong, or which have belonged in the past, to the Sultan of Sulu (Jolo), including therein the neighboring islands of Balambangan, Banguey and Malawali, as well as all those islands lying within a zone of three marine leagues along the coasts and which form part of the territories administered by the Company styled the ‘British North Borneo Company’.
(Kerajaan Sepanyol melepaskan kepada Kerajaan British, semua tuntutan kedaulatan ke atas wilayah-wilayah benua Borneo yang dimiliki, atau yang telah dimiliki pada masa lampau, oleh Sultan Sulu (Jolo), termasuk pulau-pulau Balambangan, Banguey dan Malawali yang berhampiran, dan semua pulau-pulau yang berada di dalam zon tiga liga marin di sepanjang pesisir pantai dan membentuk sebahagian wilayah yang ditadbir oleh Syarikat yang digelar ‘British North Borneo Company‘.)
Keempat, Kesultanan Sulu dianggap telah tamat sebaik sahaja Sultan Jamalul Kiram II menandatangani Perjanjian Carpenter pada 22 Mac 1915, yang menyerahkan segala kuasa politik beliau kepada Amerika Syarikat.

Kelima, kerajaan Malaysia telah mengambil tanggungjawab untuk membangunkan prasarana bagi kemudahan para penduduk Sabah sejak 1963 tanpa bantahan Kesultanan Sulu mahupun kerajaan Filipina. Ini membuktikan pemilikan dan pentadbiran yang aman secara berterusan oleh kerajaan Malaysia ke atas Sabah. Mengikut dasar effectivites yang diambil kira oleh Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ – International Court of Justice), Malaysia boleh dianugerahkan hak ke atas Sabah, sepertimana yang pernah diberikan kepada kerajaan Malaysia dalam kes Ligitan-Sipadan.

Keenam, laporan Suruhanjaya Cobbold yang dikeluarkan pada 1 Ogos 1962 mendapati bahawa 1/3 penduduk Sabah dan Sarawak menyokong kuat pembentukan Malaysia, 1/3 lagi menyokong projek Malaysia dengan syarat hak mereka dilindungi, manakala kumpulan 1/3 yang terakhir terbahagi antara mereka yang mahukan kemerdekaan dan mereka yang mahukan pentadbiran British diteruskan.

Ketujuh, Setiausaha Agung PBB, U Thant, telah melaporkan pada 1963 bahawa penduduk Sabah “ingin menamatkan status kebergantungan mereka dan merealisasikan kemerdekaan mereka melalui penyekutuan yang dipilih secara bebas dengan bangsa lain dalam rantau mereka” (“wish to bring their dependent status to an end and to realize their independence through freely chosen association with other peoples in their region”).

Kelapan, jika Kesultanan Sulu mendakwa bahawa Sabah adalah milik mereka, maka adalah konsisten bagi Kesultanan Sulu untuk tidak sahaja membuat tuntutan terhadap Sabah semata-mata, malah juga menuntut dan menguasai pusat pentadbiran mereka sendiri di Jolo, selain wilayah Palawan, Semenanjung Zamboanga, Basilan dan Tawi-Tawi di Filipina yang juga mereka dakwa merupakan milik mereka.

Walau bagaimanapun, Kesultanan Sulu tidak memiliki apa-apa kuasa politik terhadap wilayah-wilayah yang terletak di Filipina ini. - Andak Jauhar

Rujukan:
1. “Sulu sultan’s army stakes Sabah claim,” philstar.com, 16 Februari, 2013, http://www.philstar.com/headlines/2013/02/16/909400/sulu-sultans-army-stakes-sabah-claim
2. “Pengikut Sultan Sulu Tidak Akan Tinggalkan Lahad Datu,” mStar Online, 18 Februari, 2013, http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2013/2/18/mstar_berita/20130218160807&sec=mstar_berita
3. “Salasilah Hubungan Kesultanan Brunei-Suluk,” SMJ-Site, http://www.freewebs.com/julabbi_cairo12/familytree.htm
4. “The true Sultan of Sulu,” http://www.fakesulusultans.com/
5. “Gov’t to assess Sabah claim,” BusinessWorld Online, 21 Februari, 2013, http://www.bworldonline.com/content.php?section=Nation&title=Gov%E2%80%99t-to-assess-Sabah-claim&id=66237
6. “Our Sultan of Sulu and Sabah,” The Manila Times Online, 16 Februari, 2013, http://www.manilatimes.net/index.php/opinion/editorials/41591-our-sultan-of-sulu-and-sabah
7. “‘Royal Sulu Army’ in Malaysia stand-off,” ABS-CBNnews.com, 15 Februari, 2013, http://www.abs-cbnnews.com/nation/02/14/13/royal-sulu-army-malaysia-stand
8. “We did not invite Sulu gunmen, says Anwar,” The Star Online, 22 Februari, 2013, http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2013/2/22/nation/12745258&sec=nation
9. “Sultan of Sulu,” Sultaniyyah Sin Lupah Sughttp://www.royalsultanateofsulu.org/#!sultan-of-sulu
10. William Larousse, A Local Church Living For Dialogue: Muslim-Christian Relations in Mindanao-Sulu (Philippines), Editrice Pontificia Universita Gregoriana, 2001.
11. Michael Leifer, Michael Leifer: selected works on Southeast Asia, Institute of Southeast Asian Studies, 2005.
12. Andrew T. H. Tan, A Handbook of Terrorism and Insurgency in Southeast Asia, Edward Elgar Publishing Limited, 2007.
13. Alfred W. McCoy, Policing America’s Empire: The United States, The Philippines, and the Rise of the Surveillance State, The University of Wisconsin Press, 2009.
14. “Case Concerning Sovereignty Over Pulau Ligitan And Pulau Sipadan,” International Court of Justice, 17 Disember, 2002, http://www.icj-cij.org/docket/files/102/7714.pdf
15. “Case Concerning Sovereignty Over Pulau Ligitan And Pulau Sipadan,” World Court Digest, 23 Oktober, 2001, http://www.mpil.de/ww/en/pub/research/details/publications/institute/wcd.cfm?fuseaction_wcd=aktdat&aktdat=201010200400.cfm

SENARAI NAMA ANGGOTA PDRM YANG TERKORBAN DI BUNUH PENCEROBOH LAHAD DATU, SABAH... AL-FATIHAH

Ketua Polis Negara dan isteri serta seluruh warga Polis Diraja Malaysia mengucapkan salam takziah kepada keluarga  pegawai dan anggota PDRM yang terkorban dalam satu serang hendap sekumpulan lelaki bersenjata di Semporna. Mereka yang terkorban adalah:

1. Supt Ibrahim bin Lebar, Caw Khas, Bukit Aman.
2. ASP Micheal Padel, Caw Khas, IPD Semporna
3. Sjn/D Baharin bin Hamit, Caw Khas, IPK Sabah
4. Sjn Aziz bin Sarikun, BN 14 PGA Tawau
5. Kpl/S Salam bin Togiran, IPD Tawau
6. L/Kpl Mohd Azrul bin Tukiran, BN 14 PGA Tawau

sembahyang jenazah

Al-fatihah…Semoga roh wira-wira negara ini ditempatkan di kalangan orang beriman dan dicucuri rahmat.

Kepada ahli keluarga mendiang, diharap bersabar menerima kehilangan ini dan sesungguhnya seluruh pasukan turut menangisi pemergian beliau. - Mynewshub.my

PEDASSS..!!! POK NIK SEDAR TAK APA DIA KATA NIHHH..???

DAP Komunis

Sudah tak ada modalkah dalam kepala otak Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat untuk menyerang UMNO? Sudah tak ada isu sangatkah sampai Nik Aziz terlalu terdesak menyamakan UMNO dengan komunis?

Nampaknya Husam Musa tidak menasihati atau menyediakan idea pada Nik Aziz dalam ucapannya di Konvensyen Pakatan Haram baru-baru ini tiba-tiba menuduh UMNO sebagai komunis.

Dia mendakwa kononnya UMNO tidak dapat mengamalkan syiar Islam secara menyeluruh kerana kekangan masyarakat majmuk dan berbilang agama di negara ini. Katanya, UMNO tahu membina masjid, tapi tidak tahu menegakkan syiar Islam…

PANASSS..!!! GAMBAR PENCEROBOH YANG DIBELASAH SAMPAI MATI WARGA #FELDA..!!!???

Memang ngeri siot bila tengok gambar penceroboh yang dah jadi mayat ni! Dia fikir badan dia besar rakyat Sabah takut kat dia? Sorry la bebbb..!!! Macam aku kata, no mercy...kalau jumpa je terus kasi hantam pijakkkk..!!!

Sampai mati mamat ni dikerjakan rakyat. Padan muka lu. Lu jangan cari pasal dengan rakyat Malaysia, mati lu nanti. Lu silap besar la bila lu dan geng-geng lu buat kacau kat sini... memang maut la menanti lu...

Khabarnya, lebih kurang 20 orang yang belasah mamat ni sampai mampos. Cuba tengok gambar kat bawah ni..ngeri siottt..!!! Begini cerita dari seorang penduduk pada seorang wartawan yang kebetulan berada di lokasi...

LAWAK PAGI INI... ANWAR MEMANG PHOBIA DENGAN KAMERA...!!! HEH..!


Patut pun beriya-iya benar Anwar tak sokong AES...

Rupanya dia ada udang di sebalik meggi...

Anwar takde masalah nak bayar saman AES...

Maklum laa...dia memang kaya sebab dapat berbilion ringgit dari Yahudi...

Tapi dia suruh Khalid "Gagap" tutup kamera AES kat Selangor..

Kenapa?

Rupanya dia takut "kantoi" lokasi rahsia kondo skandalnya...heh!

Anwar memang "phobia" sikit bila bab kamera ni...kan? Heh!

Sunday, March 3, 2013

VIDEO LUAHAN ANAK ARWAH INSPEKTOR ZULKIFLI MAMAT... AL-FATIHAH..!

Aku tak tahu nak cakap apa bila tengok video rakaman anak Allahyarham Inspektor Zulkifli Mamat yang terkorban ketika cuba mempertahankan kedaulatan bumi Malaysia di Lahad Datu, Sabah. 

Budak tu tak tahu apa-apa. Tapi bila tengok dan dengar apa yang dia kata, aku sendiri kelu. Aku tak dapat bayangkan apa yang anak-anak Allahyarham rasa bila depa besar dan mengerti tentang kehidupan nanti...

Kenapa bapa mereka terkorban? Demi apa? Dibunuh oleh siapa? Pengganas yang dibawa masuk oleh pemimpin politik pembangkang yang mana? Cuba tengok dan dengar sendiri luaha anak Allahywarham Zulkifli kat bawah ni...

KENYATAAN TERKINI DALANG PENCEROBOHAN LAHAD DATU, SABAH..!!!


Jamalul Kiram III mendakwa pihaknya menahan empat pegawai polis Malaysia semasa pertempuran di Semporna yang turut menyebabkan kematian lima anggota polis, semalam. 

Jamalul Kiram membuat dakwaan itu ketika sidang media yang diadakan di Kota Taguig, di mana mereka turut menafikan mengarah pengikut membuat serangan balas terhadap polis Malaysia, lapor wartawan Divine Caraecle untuk Radio dzBB. 

Selain itu, "Sultan Sulu" itu mendakwa turut tidak menyuruh pengikutnya untuk menahan tebusan-tebusan tersebut. 

GEMPARRR..!!! CHUA JUI MENG KHIANAT ANWAR DI JOHOR..???


Memang panassss..!!! Kalau la Anwar ada kat depan, aku rasa jangka hayat Chua Jui Meng dalam PKR dah tak lama. Dia mungkin dipecat tanpa diberi sebarang peluang membela diri..! Heh!

Baru-baru ni Chua Jui Meng dilaporkan berkata...
"Di Parlimen Muar, orang India diharap bersama pengundi Cina untuk mengundi Barisan Nasional" - Chua Jui Meng, Johor, 2 Mac 2013.

TERKINI..!!! PERKEMBANGAN DI LAHAD DATU, SABAH..!!!


Sidang Media oleh YDH Ketua Polis Negara 3 Mac 2013 (Ahad), menyatakan bahawa dalam OPS SULU ini terdapat 3 kejadian iaitu yang pertama kejadian di Kampung Tanduo, Lahad Datu di mana keadaan terkawal dan penceroboh berada dalam kepungan pihak keselamatan kita, PDRM dan ATM berkerjasama untuk menamatkan konflik ini. 

Setakat ini polis telah berjaya menangkap 3 penceroboh yang cuba melepaskan diri dari kepungan polis di Kampung Tanduo. 

Kejadian kedua ialah yang berlaku di daerah Kunak di mana maklumat diterima terdapat satu pendaratan penceroboh di antara Kg. Lormalong dan Kg. Dasar Lama. 

GEMPARRR..!!! SALLEH YAAKOB TEKAD TERUS BUKTIKAN KEJIJIKAN ANWAR BERAHIM..???

salleh yaakob

Saya benar-benar terkejut dengan artis serba boleh, Salleh Yaakob, yang mengumumkan persaraannya dari industri seni tanahair ekoran tidak dapat menahan tekanan yang dihadapi akibat lakonannya di dalam siri Youtube, Bangkang Dari Longkang.

Lakonannya memberikan “janji-janji bulan dan bintang’ yang diadaptasi dari “buku JingGay” serta sebagai penyokong “ceramah ramadhan” benar-benar berkesan dan sinikal membuatkan ramai yang tidak kering gusi ketawa. Begitu menghiburkan dan menarik!

Namun bagi mereka-mereka yang tidak rasional dan tidak dapat menerima kebenaran di dalam siri-siri Youtube itu, saya pasti merekalah penyebab utama industri hiburan negara kehilangan seorang penghibur yang diminati ramai itu.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!