Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, November 23, 2013

Sampai bila PAS akan terus dipermain lelaki ini...?

Anwar-Election-352x199
Hari ini terpampang di dada akhbar tentang kritikan-kritikan dan gesaan terhadap Anwar Ibrahim. Ada yang mahu dia letak jawatan, ada yang mahu dia saman Keadilan Daily, ada yang menghentam dan mencabar kreadibiliti Ketua Pembangkang itu. Semuanya gara-gara dakwaan Anwar yang kononnya BN mengimport 40,000 pengundi Bangla pada PRU-13 yang lalu untuk mengundi BN…

Saya rasa segala kritikan dan gesaan itu tidak berbekas bagi Anwar. Bukan sekali dua dia didesak dan didedahkan segala kelicikan permainan dosanya, tapi dia tetap tidak berubah. Malah lebih menjadi-jadi pula dia. Peliknya, masih ada lagi rakyat di negara ini yang terpengaruh dengan pidato bohongnya itu. Mungkin memang itu kepakaran Anwar yang Allah berikan padanya…

Meskipun Anwar menafikan dirinya bertanggungjawab mengeluarkan kenyataan itu, namun rasanya satu Malaysia tahu dan setuju bahawa bapa Nurul Izzah itu pernah melemparkan fitnah itu sebelum PRU ke-13 tempohari, bukan? Bukan apa, memang terbukti pun Anwar pernah mengeluarkan tuduhan begitu di Keadilan Daily. Bukti kenyataan pun ada, kan?

Dalam menafikan kezaliman fitnahnya terhadap BN itu, masih lagi dia cuba nak cetus kontroversi? Kononnya BN rancang untuk mendaftar seramai 500,000 pengundi dari Bangla dengan bantuan Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR)? Tak habis-habis lagi? Masih belum serik dengan dosa fitnah dan syubhah?

Saya tertanya-tanya, bila lagi Anwar nak berhenti dan bersara dari semua ini?

Sudah-sudahlah, Pak Syiekh. Kalau tak malu pada isteri, anak dan cucu sekali pun, malulah pada Allah SWT. Dia tahu segala pembohongan dan permainan fitnah dari Pak Syiekh itu. Tak takutkah nanti nak bertemu denganNya di akhirat kelak? Atau Anwar lebih redha untuk bersama iblis laknatullah ketika itu?

Berbalik pada dakwaan 40,000 Bangla yang kononnya dibawa masuk di Malaysia untuk mengundi BN tempohari, saya mengesyorkan pada Anwar supaya menjejak kembali mengenai idea tersebut. Dari manakah terbitnya idea fitnah itu? Dari dirinya atau dari syaitan? Atau dari rakan-rakan di sekelilingnya?

keadilan daily 40k bangla

Sila tanya Sidiqin Omar, wartawan Keadilan Daily yang bertanggungjawab menulis laporan tersebut di lidah rasmi PKR itu pada 3 Mei 2013 lalu. Tanya editorial Keadilan Daily mengenai siaran laporan berkenaan. Bukan apa, ramai yang dapat “print screen” laporan itu dengan jelas. Semua faham kandungan laporan itu kecuali mereka yang tak faham Bahasa Melayu.

Bukan apa, idea itu memang dari awal tidak masuk dek akal dan sangat mudah dipatahkan. Sebulan lebih fitnah itu dijaja ke serata negara, tapi dapat dipatahkan dengan begitu mudah sehingga ramai yang jelak dan malas nak dengar dakwaan tersebut. Ramai yang tidak percaya dan geleng kepala. Ingat senang nak bawa 40,000 orang Bangla masuk Malaysia dan jadi pengundi? Mustahil..!

Beginilah. Kalau dah terbukti “kantoi”, mengaku sajalah. Kemudian mohon maaf secara terbuka dan tak perlulah nak berdolak-dalik. Malulah pada Allah SWT. Bukankah malu itu sebahagian dari iman? Kalau Allah angkat dan buang rasa malu itu dari hambaNya, maka samalah hambaNya itu dengan haiwan yang tiada rasa malu..kan?

Pesan saya pada para penyokong Pak Syiekh, saya tidak meminta anda semua meninggalkan dia. Jauh sekali memutuskan silaturrahim dengannya. Cuma, selamatkanlah dia dari terus hanyut bertuhankan politik. Dan jika dia enggan dan berdegil, tolonglah jauhkan diri darinya dan mohonlah supaya dia diberi hidayah serta kembali ke jalan yang benar.

Persoalannya, beranikah Wan Azizah, Nurul Izzah, Rafizi, Zuraida dan rakan-rakan Islam Anwar di dalam PKR memulakan gerakan menyelamatkan Anwar? Entahlah. Silap-silap, nak buka mulut pun tak berani, apatah lagi nak bersuara. Wallahu’alam…

Sumber: Mykmu.net

1 comment:

Anonymous said...

Salam. Tapikan, kalau tengok balik berita tu, memang dia tak kata pengundi bangla, dia kata pengundi diragui. Kalau dia nak lepas diri, phrasa ni yang dia akan putar belit.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!