Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Friday, November 22, 2013

Muktamar PAS: Apakah PAS akan kembali ke pangkal jalan?

Allahu Akbar.. Allahu Akbar.. Allahu Akbar... walillahilhamdu. Alhamdulillah, selesai sudah menunaikan ibadah rukun Islam yang ke-5 dan kini saya kembali ke tanahair. Kembali sebagai imam dan khalifah bagi diri saya dan keluarga...

Rasa rindu sekali untuk menulis di blog ni. Namun ketika di tanah suci, saya lebih memilih untuk menumpukan diri sepenuhnya kepada Azza Wa Jalla... Saya redha atas segalanya dan menyerahkan diri padaNya yang mencipta saya serta sekelian alam...

Hari ni saya berkesempatan dan meluangkan sedikit masa untuk menulis di blog. InsyaAllah, gaya penulisan dan pemikiran saya tetap kritis seperti sebelumnya. Namun yang paling penting, segalanya akan dirujuk dulu pada Islam dalam apa jua perkara sekali pun..insyaAllah. 

Pun begitu, kalau saya agak terpesong, tolong-tolonglah ingatkan saya dengan teguran yang membina..saya juga manusia biasa yang tidak terlepas dari kekhilafan...bukan?

Pertamanya, saya ucapkan tahniah pada Saudara Suhaizan Kayat kerana berjaya meletakkan diri sebagai Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) baru-baru ini. Juga pada Timbalannya, Ust Mohd Khalil Abdul Hadi, yang juga anak lelaki kepada Presiden PAS, Ayah Chik...

Harapan saya supaya DPPM tidak lagi jadi Dewan "buih Pepsi Cola". Lawan DAP dan PKR habis-habisan yang hampir meranapkan identiti dan jatidiri PAS sebelum ni. Itupun kalau DPPM sayangkan perjuangan PAS laaa...kan? Heh!

Cuma, saya ingin berpesan pada Saudara Zulhazmi Sharif, calon Timbalan DPPM dari Kedah yang tewas dengan 7 undi supaya jangan kecewa. Cuba lagi next time.. biasalah.. adat menang kalah dalam bertanding...

Tapi kalau tak puas hati, boleh la jugak mintak Jawatankuasa Pemilihan PAS semak balik keputusan tu. Pelik gak dapat 7 undi ja.. setahu saya, DPPM di Kedah ni ada lebih dari 7 kawasan... takkan la DPPM kat Kedah ni tak support calon dari Kedah kot..?

Anyway, saya lebih suka untuk menumpukan perhatian pada pertandingan Timbalan Presiden PAS dan Naib-Naibnya kali ni.. Apakah para perwakilan PAS nak simpan lagi Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden? Takkan masih tak kenal siapa sebenarnya Mat Sabu? Hmmmm...

Camana pulak dengan Naib-Naib? Saya berpandangan, wajar dikekalkan Salehuddin Ayyub. Walaupun bukan dari golongan ulama, tapi dia cukup menghormati dan akur pada keputusan golongan ulama.. camana?

Masih nak kekalkan Mahfuz Omar? "Penglipur lara" a.k.a "tukang karut" PAS dalam setiap ceramah dengan jenaka-jenaka yang tidak berfaedah dan syubhah? Entahlah... 

Untuk dua lagi seat Naib, saya serahkan pada para perwakilan.. PRU ke-13 hari tu, PAS dah kena "penangan perit". PAS digula-gula dan berkali-kali dikuda-kudakan DAP dan PKR. PAS rugi besar dan ramai orang PAS sendiri yang marah-marah...

Apa resipi untuk kembalikan jati diri dalam PAS? Sendiri fikir la brooo... takkan itu pun saya nak ajar kot? kan? kan? kan? heh!

3 comments:

Anonymous said...

PAS bukan individu, dah jauh terlanjur, sukar nak kembali.

Anonymous said...

Mana PAS pegi selalu jumpa " U-Turn"..tapi sekarang dah masuk round about dan tak jumpa jalan keluar..
Kalau dah jumpa jalan tetap salah UMNO tak letak signboard..
Itulah tahap politik PAS..heh..heh..

usin said...

nak kembali ke pangkal jalan camane bro. lama dah tinggal pangkal. jenuh sesat tak jumpa pangkal. begitulah adanya sampai sudah...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!