Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, September 2, 2013

HOT..!!! OTAK PAK LEBAI PAS KEDAH TAK TERFIKIR PUN NAK BUAT CAM NI... @MukhrizMahathir @SabrinaAzizan @Berusgigi

Geng PAS Kedah mesti jeles nihhhh.... adehhh..!
Aku tak tau la negeri lain macam mana. Tapi kami kat Kedah sekarang ni agak selesa dan "lebih sejahtera" sejak BN kembali merampas Kedah, khususnya bila Dato' Mukhriz dilantik menjadi MB di sini. Memang mantap bebbb..!!!

Baru-baru ni aku ada terbaca dalam media melaporkan tentang kenyataan MB Kedah bahawa bangunan-bangunan kerajaan negeri akan menjimatkan kos penggunaan elektrik dengan tenaga alternatif - Tenaga Solar.

Aku yakin, masa PAS jajah Kedah dulu, depa langsung tak terfikir pasal nak pakai sistem solar ni untuk jimat elektrik. Yang depa asyik dok fikir dan zikir tiap-tiap hari ialah macamana nak gulingkan Ustaz Azizan la kot..?


Jadi tak lama lagi, bangunan-bangunan kerajaan negeri mungkin semuanya akan dibantu dengan tenaga solar. Dan katanya, mungkin penggunaannya akan dipanjangkan sampai ke kampung-kampung yang sesuai...

Perkara ni mungkin kecik bagi korang. Tapi pada aku yang terpaksa bayar sekitar RM150-RM200 sebulan untuk bil letrik, ini adalah satu tindakan yang baik. Mana la tahu nanti rumah aku pun boleh pakai sistem solar ni...kan?

Rupanya Kedah ni dah jadi antara pengeluar panel solar yang terbesar di dunia. Panasonic baru je umum nak tambah pelaburan di KHTP.. usaha dari kerajaan BN la tuuu.. bukan PAS! Masa PAS dulu depa tarik pelaburan keluar ke negeri lain ada laaaa...heh!

Tahniah la pada Dato' Mukhriz. Dan aku rasa, Exco ICT dan Teknologi Tinggi, YB Sabrina akan realisasikan perancangan Kerajaan Negeri Kedah tu dengan baik. Tahniah juga untuk YB Sabrina yang diberi kepercayaan oleh Dato' Mukhriz... 

Aku yakin, kalau PAS memerintah...takdak la semua ni. Pelabur lari, nak maju pun susah. Rakyat jugak yang merana bila takdak pertumbuhan ekonomi macam ni... tu baru berapa bulan BN jadi Kerajaan? Dah macam-macam kebaikan untuk rakyat yang dibawa...Alhamdulillah...

1 comment:

Azahari Rahman said...

PAS x bleh harap..melalak jer lbh.ceramah...ceramah...ceramah x sudah2.pastu kutip derma...hahaha

Bila Kak Su Bersuara... Heh!