Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

  • - PETALING JAYA – Datuk Seri Mohamad Norza Zakaria kini secara rasmin menyandang jawatan Presiden Persatuan Badminton Malaysia (BAM) selepas dipilih sebulat ...
    51 minutes ago

Sunday, August 4, 2013

UMNO DITUDUH MAIN ISU SYIAH UNTUK PECAH BELAH PAS..? HEH!

Jangan terkejut kalau "batu hikmat" ni ada dalam poket orang PAS...
Aku dengar, ada orang kata UMNO sengaja main isu Syiah untuk pecah belahkan PAS dari dalam. Kononnya isu ni sengaja dimainkan dan wujudkan spekulasi terhadap PAS. Kononnya PAS tu "suci" dari Syiah laaa...heh!

Pelik betul aku bila "orang bijak pandai" ni boleh kata isu Syiah ni mainan UMNO untuk pecah belahkan PAS... Errrr... kalau berfikir tu boleh tak tolak ketepi pasal politik sekejap? Tak habis-habis laaa...heh!

Cam ni la brooo...


Bab isu Syiah ni bukan soal PAS, UMNO, PKR, DAP mahu pun parti Likud kat Israel nuuunnn.. Ini soal aqidah bro... AQIDAH... faham tak apa benda aqidah tu? Kalau tak tahu, pergi tanya Mufti... jangan tanya Mursyidul Am PAS pulak... nanti dia politikkan pulak jawapannya...

Boleh tak kalau tak politikkan isu Syiah ni? UMNO bukan tuduh PAS tu Syiah. Tapi statement Ayah Chik dulu tu jadi bukti PAS terima puak Syiah jadi ahli, kan? Jadi, dah jelas la dalam PAS tu ada yang berfahaman Syiah...

Mungkin bro tak boleh nak tuduh mana satu jemaah PAS yang Syiah. Maklumlah, depa bertaqiyyah. Tapi kalau tanya orang-orang lama dalam PAS, dah tentu punya depa akan angguk kepala, setuju dalam PAS tu ada golongan Syiah...

Bro... dulu masa seorang orang kuat PAS meninggal dunia, dia ada tinggalkan wasiat supaya kebumikan dia dengan cara Syiah. Keluarga dia tergamam bila orang Syiah tuntut mayat orang kuat PAS tu untuk di"simpan" cara Syiah... 

Cerita tu cerita betul bro. Mungkin aku tak mampu buktikan. Tapi perkara ni orang PAS sendiri yang cerita brooo.. 

Aku tak kata dalam UMNO takde Syiah. Aku tak cakap UMNO "clean". Tapi aku tak pernah dengar pulak Syiah ada dalam UMNO nih..PAS bersepah la yang Syiahnya.... Cuba try siasat tengok....

UMNO ni tegur PAS saja. Bukan tuduh pun. UMNO selalu anggap PAS ni sahabat, walaupun PAS selalu anggap UMNO tu sebagai musuh. UMNO nak PAS banteras Syiah dalam partinya...

Bukan apa.. kalau Syiah tu boleh menular dalam PAS, tak mustahil nanti pengaruh Syiah tu akan mempengaruhi umat Islam lain, kan? Hang tak sayang aqidah saudara seagama ke bro?

Aku dengar bro ni belajar tinggi-tinggi. Dulu sekolah 64 tingkat kot? Aku tak belajar tinggi bro, sekolah aku dulu paling tinggi pun 4 tingkat jer. Tu pun jenuh cikgu komplen tinggi sangat! Heh! Tapi cuba la belajar bezakan antara isu politik dan isu aqidah, boleh? 

P/s: Belajaq tinggi pun tak reti guna akal, tak guna jugak broooo....


2 comments:

Anonymous said...

Bro aku nak tanya. Orang Syiah tu apa agama dia ? Adakah mereka islam ? Aku minta jangan anda jawab " ya mereka islam tapi sesat ". Kalau betul sesat jangan panggil mereka islam lagi. Berani lah berkata " mereka Syiah bukan islam ". Berani kah ? Sedangkan Nik Aziz pun tak berani.

Selagi ulamak Malaysia not competence enough to say Syiah is not islam, penularan fahaman Syiah tak akan berjaya dibendung. Tunggulah satu hari nanti bukan mustahil akan berlaku peperangan diantara Islam Sunni dengan Islam Syiah di negara ini. Dan kita berani berkata Allah sama sekali tidak akan memenangkan Sunni mahu pun Syiah. Yang pasti akan mendapat kemenangan atas pertolongan Allah adalah orang2 bukan islam.

Aku tak minat nak ambil tahu perbedaan yang ada dalam Sunni Syiah. Semua itu karut belaka. Semua itu akan menjahanamkan islam. Tetapi yang paling aku takut adalah isu Sunni Syiah ini bakal melenyapkan kuasa politik melayu di bumi ini.

Mat Kedah

Anonymous said...

Syiah memang bukan Islam. Tetapi syiah menggunakan Islam untuk merosakkan jatidiri orang Islam. Dicipta oleh orang yahudi dan menggunakan Islam untuk terus relevan.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!