Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, August 3, 2013

"SURAT MISTERI": PUAK PAKATAN HARAM TETAP DEWAKAN ANWAR-KARPAL...

anwar karpal

Agak menarik juga untuk mengulas mengenai “surat misteri” yang menggemparkan masyarakat Permatang Pauh baru-baru ini. Khabarnya surat berkenaan telah diedar secara meluas di seluruh parlimen yang diwakili Anwar Ibrahim itu.

Menurut laporan media, surat berkenaan didakwa telah ditulis oleh seorang “bekas kakitangan pejabat guaman Karpal Singh” dan mendedahkan transaksi yang berjuta-juta ringgit jumlahnya. Khabarnya, transaksi-transaksi itu direkod sejak tahun 2008 lagi.

Menariknya, surat misteri itu mendakwa Anwar telah membayar jutaan ringgit kepada Karpal sebagai “bayaran yuran guaman”. Bekas kakitangan Karpal itu juga melampirkan beberapa nombor akaun yang dikatakan milik Anwar.


Pertamanya, saya tertanya-tanya, siapakah “bekas kakitangan Karpal” itu? Apakah dia cuba menabur fitnah terhadap dua pemimpin tertinggi Pakatan Haram tersebut? Anwar dan Karpal bukan sembarangan pemimpin, mereka sangat berpengaruh!

Kita tahu, Anwar dan Karpal memang suka saman orang. Mereka juga suka membuat laporan polis. Sama ada mereka menang atau kalah saman, mereka letak di belakang. Sama ada laporan polis yang mereka buat itu benar atau palsu, itu pun mereka tak peduli.

Untuk survival politik dan berpolitik dengan minda rakyat, mereka biasanya sanggup lakukan apa saja, bukan?

Cuma persoalannya, beranikah Karpal dan Anwar membuat laporan polis dan menafikan dakwaan tersebut secara terbuka? Jika mereka nafikan, pasti ada pula yang akan hadir ke balai polis untuk menggesa surat tersebut disiasat kebenarannya. Kita bukan tak kenal rakyat Malaysia, kan?

Mungkin diatas alasan “demi keselamatan” penulis surat tersebut, maka surat itu dikatakan “tidak bernama” dan hanya bertajuk “Bankleaks Anwar/Karpal”. Dan saya percaya, surat itu akan menimbulkan pelbagai reaksi dan spekulasi terhadap dua pemimpin tersebut.

Selepas menerima laporan, sudah tentu pihak berkuasa akan membuka kertas siasatan. Disaat itu, kita hanya perlu menunggu sehingga siasatan selesai. Mungkin seminggu, mungkin sebulan, mungkin setahun dan mungkin 10 tahun?

Polis akan mencari sumber surat tersebut. Berapa ramaikah bilangan “bekas” kakitangan firma guaman milik Karpal? Takkanlah sampai sejuta orang, bukan? Saya yakin, pihak berkuasa dengan mudah akan dapat mengesan penulis surat itu.

Selepas itu, pihak polis juga akan menyiasat tentang kesahihan dakwaan yang terdapat di surat berkenaan. Sama ada tentang akaun Anwar, pembayaran berjuta-juta ringgit dan sebagainya, pasti akan terjawab kelak. Fakta tidak pernah menipu, bukan?

Seterusnya, jika wujud kes sebagaimana yang didakwa penulis surat itu, pastinya laporan siasatan mengenainya akan diserahkan kepada Peguam Negara bagi tindakan susulan. Sama ada Anwar dan Karpal bakal didakwa atau tidak, itu terserah pada AG.

Saya tertanya-tanya, apakah AG akan berani dakwa Karpal dan Anwar sekaligus di mahkamah? Atau beliau akan selamba mengatakan “kita tidak ada bukti yang cukup untuk mendakwa mereka”? Selalunya kalau kes berkaitan Anwar dan Karpal, itulah jawapan “standard”nya, bukan?

Kadang-kadang, terdetik juga dihati saya sama ada semua ini hanyalah sekadar “wayang gambar”. Masalahnya, siapa “pengarah”nya? Siapa yang sediakan “skrip wayang gambar” itu? Siapa pula “pelakon utama”nya?

Jika benarlah isi kandungan surat itu, siapakah yang akan berjaya mengheret Anwar dan Karpal ke muka pengadilan? AG? Anda masih harap padanya? Kalau ke mahkamah sekalipun, apakah barisan pendakwaraya boleh menang?

Kes Anwar-Saiful yang “tertinggal air mani dalam saluran dubur” pun boleh kalah, inikan pula kes mengenai sepucuk surat misteri, bukan?

Hakikatnya, sebut dan karanglah berjuta pucuk surat atau bawalah seribu fakta benar mengenai kejijikan Anwar dan Karpal, saya yakin para pengikut mereka akan tetap menganggap mereka sebagai “dewa” yang sangat “telus”, “berintegriti”, “SELCAT”, “CAT”, “DOG”, “PIG” dan sebagainya…

Sampai bila rakyat Malaysia ini harus hidup tertipu dengan para pemimpin jijik Pakatan Haram? Biar terbukti benar mereka jelek sekalipun, biar “kantoi” berbogel sekalipun, pemimpin Pakatan Haram tetap “mewangi” disanubari.

Bak kata seorang rakan saya yang dihormati, “hangpa takdak ‘laif’ kaaa???” -Mykmu.net

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!