Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Wednesday, August 21, 2013

PEDASSS..!!! MENTERI KJ PERLU UKUR SELUAR SENDIRI...

Maka sekonyong-konyong berkatalah seorang lelaki bergelar Menteri itu membela seorang rakan Menterinya. Kononnya barangsiapa yang mengkritik sahabatnya itu perlu "mengukur badan sendiri"...

Kata Menteri yang bernama KJ itu, Menteri bernama Nazri itu begitu terserlah kepahlawanannya ekoran kehebatannya menentang puak Pakatan Haram "bersendirian" di Parlimen. Lalu Menteri KJ itu mencabar... "hang boleh buat lagu tu?!"

Sebetulnya, aku adalah pihak yang mengkritik Menteri Nazri itu. Sila rujuk di sini untuk kritikan terbuka dari aku... 
 
Aku sedar...siapalah aku ni. Hanya rakyat biasa yang hanya mampu berikan 1 undi saja untuk BN pada setiap kali pilihanraya berlaku di DUN atau Parlimen di mana aku mendaftar...


Aku tahu tubuh badan aku tidak sasa dan tegap seperti Pak-Pak Menteri kita tu. Kadang kala kalau aku sakit pun, terpaksa ke klinik kerajaan.. nak ke klinik swasta mahal pulak bayarannya... Aku tak sekaya Menteri Nazri dan Menteri KJ...

Aku pun bukanlah Ahli Parlimen untuk melawan pembangkang di Parlimen tu.. Tak teringin pun aku nak galas tanggung jawab yang berat sebagai pemimpin negara. Takut tak terjawab nanti di akhirat...Apa yang mampu, kami tiap-tiap hari 24 jam lawan pembangkang kat blog ni...kan?

Kami bloggers, bukan politician. Kami mengkritik untuk membina, bukan untuk menghancurkan. Kalau nak menghancurkan, sila buat perangai seperti Menteri KJ di zaman Pak Lah dan Tingkat 4... Cuba la try...heh!

Memanda KJ dan Memanda Nazri jangan ingat kami lupa... kami ingat pesan Tun M supaya tak jadi "Melayu mudah lupa"... cukup-cukup lah... takut dah sampai umur 50 pun tak jadi PM... risau pulak meroyan nak jadi PM macam "mentor" Menteri KJ tu...heh!

P/s: masa Menteri KJ kata nak jadi PM pada umur 40 tu...Menteri KJ ada ukur badan sendiri tak? Heh!

5 comments:

Anonymous said...

Dia sokong Nazri lantik anak dia sebab dia pun pernah dilantik oleh Pak Lah bapak mertuanya....

Anonymous said...

Betul anon kat atas ....heh
aku sokong artikel ni ....heh
Pundek punya KJ ...heh

Anonymous said...

aku sokong anon kat atas ....heh
Aku ucapkan tahniah atas artikel ni.Berapi ...heh
KJ menteri pundek tak sedar dek untung ...heh

Anonymous said...

Bila dah menang, macam2 pulak sindir dan hentam penyokong dan pembela BN (Bloggers). Masa nak PRU, mengemis mcm nak mampus.
Masa tu kenapa tak kata kami ni tak layak mengkritik menteri?
aku sebelum ini memandang sinis kpd pengkritik KJ, maklumlah masa dia beraksi kat tingkat 4 dulu, aku kat oversea. tapi beberapa isu kebelakangan ini kami mula kenali KJ.

Anonymous said...

sdra Duke ,minta jalan

Agar tidak di malukan di khalayak umno,saya usulkan Khairi letak jawatan sebelum PAU.
Kalau mau bertanding,make sure PRU 14 ,kj tidak menang.
KJ sudah tak ada aspirasi melayu, dan hanya aspirasi ikutan kepala
bapak kucing.
KJ bolih tubuh parti sendiri .
Presiden parti itu, Ah Jib gong Gor,
KJ bolih pilih sendiri apa jawatan ,sultan ,emperor ,ceasar oxon klab,sahabat
jonathan fan club,Tony ffffff fan klab presiden, dan CEO selaku majikan regina.ex dapster gangstar
umno akan untungi dengan ketiaaadan Ah jib gong,penyokong tegar Foon Yew High school, dan juga KJ.
KJ semua jawatan wannabe pandai semua serba bolih.
Baru 125 hari makan duit rakyat, lagak sombong takabur lagak angkuh, pem wannabe,ikut ah Jib bapak sekolah vernakular.
gong.
Ah jib Gong,masih tak sedar lagi dan masih umbang ambing kemelayuan nya setakat halwa maskat dan rendang...
KJ pula bidas Utusan Melayu kerana Ah jib tak pernah bidas Utusan.
Ah Jib jenis Devils advocate, arah budak suruhan try test trial lab....campak isu ketengah dan sendiri pandai ulas...lihat isu MAS,suruh idris jala.

Isu disel suruh malik ayam, isu gabung parti, suruh t adnan...pandai devil s advocate ah jib gong.. .
Amalan Devils advocate di pelupori olih Idris jala. dan serpihan nya adalah Endless possibilities.
ENDLESS POSSIBILITIES memberi chek kosong kapada Ah Jib
Gong.
maksud endless possibiilties:
1.Tiada sempadan,batasan
2.Tiada komitmen
3.Tiada undang undang
4.tiada sekatan.
5.tiada check and balance.
6.tiada accountability
7.tiada pengawasan.
8.tiada halangan
9.tiada panduan
10.tiada matlamat ,hanya cara saja.ideaolgi open ended
11.kebebasan tanpa had saperti lgbt dan keramarataan agama dll.......
bolih di evolve kapada legalised anarchy dan social disharmony dan civil disorder........
tiada beza dengan PR .....sama aja...
Endless possibillties perlu di bendung,kerana lebih liberal dari liberal.
Atas kepentingan keselamatan negara.
arjuna waspada
changkat lobak

Bila Kak Su Bersuara... Heh!