Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, August 29, 2013

KORANG TAK MARAH KE TENGOK IKLAN KURANG AJAR MACAM NI..?!!!

Hari ni aku nak ucapkan takziah pada seluruh umat Islam di Malaysia, kecuali di Penang. Untuk semua umat Islam di Penang, aku ucapkan tahniah kerana terbukti depa duduk di sebuah negeri yang begitu "Islamik" di bawah kepimpinan "Khalifah" Guan Eng...

Aku yakin, Guan Eng hanya memerlukan sepenggal saja lagi untuk ubah Penang jadi macam Singapore. Kalau Penang berjaya jugak dijajah DAP pada PRU ke-14, aku yakin Penang akan jadi "republik"!

Masa tu, baru korang tahu langit tinggi ke rendah. DAP dah ready dengan pelbagai alasan untuk rasionalkan tindakan depa merepublikkan Penang....Cuba tengok contoh terbaru di Penang kat bawah ni....menarik tak?



Amacam? Suka dengan iklan macam ni? Aku rasa, depa sengaja je buat iklan tu. Gila ke? Offer untuk Hari Raya Aidilfitri...siap ada gambar masjid pulak tu... Iklan apa? Iklan kedai arak... mabuk-mabuk di Aidilfitri? Memang cari pasal betul laaa....

Orang-orang Cina dulu, diorang takde berani buat macam ni. Dulu depa hormat orang Melayu Islam kat Malaysia ni. Depa jaga hati dan sensitiviti kita. Sekarang? Korang tengok sendiri la perangai depa, kan?

Aku tak kisah sangat la kalau depa tak bagi undi kat BN pada PRU ke-13 hari tu. Itu pilihan masing-masing. Tapi kalau sampai kurang ajar macam ni...korang boleh tahan ke?

Aku nak pesan pada kawan-kawan aku yang tinggal di Penang tu. Korang perlu buat sesuatu sebelum terlambat. Pastikan puak-puak biadap chauvinis ultra kiasu tu terima kesan dari tindakan korang. Jangan bertindak luar batas undang-undang sudah laaaa...boleh?

Sementara tu, kita yang tinggal di luar Penang ni perlu bersatu padu. Tak kira hang UMNO atau PAS, kita perlu pertahankan kesucian Islam dan kepentingannya di kawasan kita. Korang tak malu ke orang kafir dok gelak tengok kita bergaduh sesama sendiri semata-mata pasal "bendera parti"?

Puiiii..!!! Malu la sikit broooo... Kita perlu buktikan Islam dan umatnya punya maruah. Kalau depa cuba usik maruah Islam dan hak kita, depa perlu diambil tindakan sewajarnya...amacam? Setuju?

1 comment:

Anonymous said...

Syabas buat pihak yang menjayakan tarbiyahan buat saudara sebantal dalam PR hinggakan MTV sebegini jadi lebih fahe isle dari keisleran rakan sebantal yg lain. Sekali lagi syabas.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!