Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, August 19, 2013

HOT..!!! MANA SATU "BAKAL" JADI KETUA PEMUDA..?

Mana satu "bakal" Ketua Pemuda nihhh..??? Cuba teka...heh!
Uihhhh..!!! Hangat betul depa berkempen nak tanding jawatan dalam UMNO. Ada yang nak jadi Ketua Bahagian, ada yang nak jadi Timbalan, Naib, dan ada jugak yang nak jadi Pengerusi Tetap. UMNO amalkan demokrasi...bertandinglah sebaiknya...

Basically, aku tak gemar sikit bila bab pemilihan ni. Kalau ada pemilihan, mesti ada yang masam muka. Yang sokong Dato' A, akan masam muka dengan Dato' B, dan begitu la sebaliknya. Hmmm... depan muka manis, belakang kalu...Allah saja yang tahu...heh!

Tapi tu dulu... bagi Pemuda Bahagian Alor Setar, depa tak jadi lagu tu... Meh sini aku cerita apa yang berlaku...heh!


Menurut maklumat, Dato' Zuza dah tak boleh jadi Ketua Pemuda Alor Setar dah atas faktor umur. So dia lepaskan jawatan tu untuk dipertandingkan...

Menariknya, dikatakan seluruh Pemuda Alor Setar sebulat suara untuk lantik seorang "pemuda" untuk dijadikan Ketua Pemuda Alor Setar. Khabarnya, pemuda itu "menang tanpa bertanding"..

Uik! Kenapa jadi macam tu? Kenapa takde orang cabar brader tu?

Apa yang aku tahu, brader tu memang bagus dan layak untuk dilantik jadi Ketua Pemuda Bahagian. Maksud aku, sepanjang yang aku tahu, dia belum lagi buat perkara-perkara yang "tak patut" dan "tak wajar" sebagai pemimpin muda. 

Jadi, mungkin disebabkan itulah maka dia dikatakan akan menang tanpa bertanding. Orang malu nak lawan dia... mungkin segan dan hormat atas kebolehan dia kot?

Apa pun, aku salute la kat Dato Zuza sebab dapat anak buah yang begitu berkualiti. Brader tu boleh pergi jauh kalau dipolish lebih lagi. Berilah peluang padanya untuk buktikan kepimpinannya...

Mungkin brader tu "hairan", kenapa aku tiba-tiba promote dia? Brader tu tak kenal aku pun, tapi aku kenal dia. Dan aku ada banyak maklumat pasal dia... so far, dia "bersih" buat masa ni. Kalau dah jadi Ketua Pemuda nanti tak tahulah macamana.. harap dia kekalkan "kebersihan" tu...

Bukan apa... aku kenal dia, tapi dia tak kenal aku. So, kalau dia buat salah, aku akan tegur dia dulu. Tapi kalau dia tak betulkan kesalahannya, hehehehee... faham-faham je la broooo...heh! Larikkkkk..!

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!