Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Friday, August 30, 2013

HOT..!!! MAHFUZ KATA MUKHRIZ & TAJUL URUS "LEMAH" & "BODOH"..!!! @BerusGigi @MukhrizMahathir

Semalam, Mahfuz buat sidang akhbar pasal KUIN. Dia kata, Mukhriz dan Tajul Urus "lemah" dan "bodoh". Dia tuduh pula MB dan Exco cuba alihkan isu yang melanda KUIN dan IHSB... 

Macam korang kenal laaa.. kalau tak bodoh, bukan Mahfuz namanya. Asalkan bodoh, itu Mahfuz. Asalkan tak bodoh, itu bukan Mahfuz...heh! Aku minta maaf kalau Mahfuz terasa...tapi itu memang hakikat... boleh ke terima hakikat tu?

Dia sentuh pasal dua perkara yang menjadi persoalan dalam kepala otaknya... 



Yang pertama, soal gaji kakitangan IHSB. Dia kata, apa hak Kerajaan dan Pengurusan KUIN untuk tahan gaji depa... Itu persoalan pertama Mahfoooolllzzzz...

Yang kedua, soal pindahkan pelajar dari kampus Kuala Ketil ke kampus asal di Mergong... 

Itu saja? Heh! Kalau aku kata Mahfuz bodoh, dia marah dan terasa. Tapi...meh sini aku cerita sikit pasal perkara yang tak terjangkau dek akal Mahfuz yang takdak IQ tu...heh!

Yang pertama, cuba tengok perkataan yang aku gariskan warna merah tu. Kakitangan tu bekerja dengan Insaniah Holdings Sdn Bhd. Bila sebut saja "Sdn Bhd", maka sah la ia adalah sebuah SYARIKAT.

Mahfuz dan PAS Kedah faham tak apa makna SYARIKAT tu? Swasta, faham tak apa makna swasta? Private, faham tak apa makna "private"? Ehhhhh..lupa pulak... kalau "launch" Mahfuz faham la kotttt...?

Kalau dah ikut terma "SYARIKAT", macamana pulak Kerajaan Negeri atau KUIN nak tahan gaji depa? Yang boleh tahan gaji kakitangan IHSB tu ialah CEO IHSB laaaa.. Bila IHSB tu rugi dan ditutup, patutnya depa bayar la pampasan pada kakitangan tu...kan?

Kalau dah nama kakitangan syarikat, Kerajaan Negeri dan KUIN ada kuasa ke nak tahan gaji depa? Kalau ikut, Kerajaan Negeri tak payah layan pun isu gaji kakitangan IHSB ni....

Tapi memandangkan Kerajaan BN ni lebih "sejahtera" dari PAS, dan kerajaan BN lebih "Aman Makmur" berbanding PAS, maka dengan rendah diri, Mukhriz hulurkan sedikit "duit raya" pada seluruh kakitangan IHSB sebelum Aidilfitri hari tu.. Aku yakin Mahfuz tak sebut pasal kebaikan Kerajaan BN tu semalam....heh!

Sebenarnya, Kerajaan Negeri dinasihatkan untuk tidak membayar gaji kakitangan IHSB memandangkan mungkin ada kes dari IHSB yang akan dibawa ke mahkamah. Dari sudut perundangan, adalah satu tindakan yang tidak wajar jika Kerajaan Negeri membayar gaji kakitangan IHSB tu sebab khuatir ia akan menggangu "precedent" dalam keputusan mahkamah nanti...

Anyway, Mukhriz sendiri dah jelaskan semuanya pada seluruh kakitangan KUIN. Depa semua faham penjelasan MB Kedah tu. Cuma mungkin Mahfuz ni bengap sangat kotttt... bebal sangat otak dia tu sampai tak reti nak faham... "precedent" dia tak tahu kot? "Launch" dia tahu laa....

Keduanya, soal pemindahan pelajar tu. Err.. Mahfuz tahu ke berapa kapasiti jumlah pelajar yang boleh ditampung di kampus KUIN Mergong tu? Kalau ikut kapasitinya... ada lebih kurang 48 kelas yang mampu menampung pelajar berjumlah hampir 1,500 orang.

Masa pelajar dipindahkan dalam keadaan tergesa-gesa oleh PAS Kedah ke Kampus KUIN Kuala Ketil hari tu, maka tinggal la budak-budak dari kuliah Medic kat Kampus KUIN Mergong tu. Nak tahu berapa jumlah budak Medic KUIN? 23 orang..!!!

Bayangkan, kampus yang mampu menampung pelajar seramai 1,500 orang hanya diguna untuk menempatkan seramai 23 orang pelajar saja! Tak merugikan dari sudut kos operasi ke? Maka sebab tu la pelajar kuliah muamalat dipindah semula ke Mergong tu.. jumlah depa pun seribu lebih je...sesuai la dipindahkan...

Cuma.. aku nak tanya la Mahfuz sikit... Fakta DUN memberitahu PAS pindahkan pelajar KUIN ke Kuala Ketil hari tu menelan belanja sebanyak RM12.5 juta untuk 1,500 pelajar. Kalau dibahagikan kos dan pelajar, maka kos untuk pindahkan seorang pelajar menelan belanja RM8,000 seorang...

Aku nak tanya, kenapa mahal sangat kos nak pindahkan seorang pelajar tu? Sampai RM8,000 seorang? Student KUIN naik kapal terbang ke untuk pindah dari Alor Setar ke Kuala Ketil? Atau depa sewa Lamboghini untuk pindah ke sana? 

Jadi, sebagai Pe"rusuh"jaya PAS Kedah, rasanya Mahfuz perlu buat sidang akhbar kali kedua untuk jelaskan persoalan aku tu... boleh? Ye laaa. dia bukan ADUN...mana boleh jawab dalam sidang DUN, kan? 

P/s: ... harap Mahfuz tanya Amirudin makna perkataan "precedent" tu... ingat tau.. "precedent"... bukan "launch"... minggu depan insyaAllah kita belajar perkataan lain pulak...heh!

4 comments:

Anonymous said...

Woi lu orang semua kena respect sama dia, dia kan membuat thesis semasa mengangkat dan memunggah baggasi , ni orang banyak pengetahuan dan pengalaman punya.Pencapaian pendidikan si mahfool ni tinggi, kasi homad la sikit kengkawan.

Anonymous said...

Woi lu orang semua kena respect sama dia, dia kan membuat thesis semasa mengangkat dan memunggah baggasi , ni orang banyak pengetahuan dan pengalaman punya.Pencapaian pendidikan si mahfool ni tinggi, kasi homad la sikit kengkawan.

Anonymous said...

Cayalah bro....komen terbaekkkk...

Anonymous said...

Cayalah bro...komen terbaekkkk..

Bila Kak Su Bersuara... Heh!