Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Sunday, August 25, 2013

GAMBAR-GAMBAR PANAS & EKSKLUSIF MALAM KONSERT #HariKoperasi13 ..!!! @SKM_Malaysia

XPDC...rock kapak bebbbb..!!! Yea yeahhhh...!!! (suara kena garuk-garuk sketttt..)
Yup betul. Semalam aku ke mini konsert kat Dataran Jitra. Sebenarnya, aku ke sana sebab nak tengok Jamal Abdillah nyanyi lagu Azura. Aku memang minat suara Jamal dari dulu lagi...Aku sanggup mintak pinjam DSLR member aku sebab nak rakam gambar Jamal..heh!

Memandangkan aku ada kerja sikit lepas maghrib tu, aku delay sekejap ke konsert tu. Tapi, punya la frust bila sampai kat Dataran Jitra semalam, Jamal baru je abih buat persembahan. Masa aku sampai tu, XPDC baru nak start "warm up"... adehhhh...

Memandangkan aku dah sampai kat konsert anjuran Hari Koperasi Kebangsaan 2013 tu, maka aku lepak la kejap. Rock kapak puj rock kapak laaa.. XPDC tu pun top jugak masa zaman aku dulu... Zaman aku dulu, Mael yang jadi vokalisnya...tapi lepas tu vokalisnya bertukar ganti, kan?

Rupanya, tak rugi jugak aku lepak kejap kat situ. Rupanya Mael yang jadi vokalis XPDC malam tadi. Perghhh..!!! Bila dia nyanyi lagu-lagu lama XPDC yang famous-famous dulu, terus aku teringat nostalgia lama-lama masa tengah ber"chenta" dulu...heh!


Aku dulu takde la rock kapak sangat. Cuma aku minat band-band luar macam Gun N Roses, Soul Asylum, Metallica dan Bon Jovi. Bukan belagak, cuma aku belajar English melalui lagu-lagu berbahasa Inggeris...heh!

So memandangkan aku ada DSLR semalam, aku snap la beberapa keping gambar rock kapak kat mini konsert tu semalam. Crowd semalam ada la dalam 5,000 orang. Ramai generasi muda yang rock kapak jugak... tapi depa pandai jaga akhlak semalam.. semua okay je aku tengok...

Anyway, aku ucapkan syabas pada KPDNKK sebab berjaya anjurkan Hari Koperasi ni dengan baik. Semalam kita berforum perdana bersama Ustaz Kazim dan Ustaz Zulkarnain, berbicara tentang Islam. Dan malam ni kita berhibur pulak... dan hiburan tu tak melampau pun...terbaik laaa..!

Cuma aku terkilan sikit sebab tak sempat tengok Jamal Abdillah nyanyi malam tadi. Err.. Next year boleh buat lagi kat Kedah tak? Err.. panggil Jamal Abdillah sekali lagi, boleh?  Ajak sama Ramli Sarip, M Nasir dan Maher Zain... Jangan panggil Bob Lokman dengan Leman RajaTakLawak sudahhh..! Heh!

So kat bawah ni ada a few pictures yang sempat aku rakam semalam di mini konsert.. enjoy!

Masa aku sampai tu.. Aidid tengah sebok "buli" orang Kedah nyanyi lagu XPDC.. Paling mantap ialah Kak Cik Chubby tu... dia nyanyi lagu "Sakinah" bebbbb...sampai tak terkata apa semua orang... perghhh..!!! Heh!

Bila aku pusing, alamakkk...ramainya orang...! Hanya kurang sikit je berbanding Forum Perdana bersama Ustaz Kazim semalam... geng rock kapak nihhhh... aku minat suara Jamal...tapi terlepas pulakkkk..! Ishhhh..!!!

Ramai tak? Semuanya sporting-sporting belaka... sapa kata orang Kedah tak sporting? Semuanya well behave bebbb..! Takde yang tak senonoh pun semalam....

Brader dua orang yang berdiri tu petugas keselamatan... good job bro... semuanya okay semalam... kalau tak jaga pun aku yakin orang Kedah semuanya baguih-baguih belaka... semuanya senonoh...bukan macam omputih tengok konsert tuuu...

Brader ni namanya "Gaban"... Dia selamba rock je nyanyi lagu XPDC "Hidup Bersama"... penuh perasaan dia nyanyi sampai liriknya lintang pukang... mungkin dia terbayang bini dia masa nyanyi tu...teringat masa berchenta la tuuu...kan? kan? kan? Apa-apa je la bro...janji layannnn..! Heh!

Mael... one of the legendary XPDC vocalist... dia dah berumur... walaupun suaranya tak macam dulu, tapi masih mantap lagi bebbbbb..!!! Di keheningan malam ini...aku dihimpit kenangan...sejarah silam mengajar ku..sepanjang hari..sepanjang malammm.... ewwaahhh..!

The rise of Mael and XPDC sebelum konsert menjadi semakin rancak, hangat dan menggegarkan..! Heh!

Penonton tak berganjak bebbbb..! Bila Mael nyanyi lagu-lagu lama yang hits... makin terhibur depa dibuatnya... sorakan gamat untuk Mael dan XPDC... Terbaik bro...
Izo... salah seorang gitaris yang aku minat... dah pendek rambutnya... dulu panjang... kali ni bersua muka lagi bro... sebelum ni asyik terjumpa kat sidang media kat KL je...dah lama dah tuuu...heh!
Cuba korang tengok gambar Izo kat atas... dulu rambut panjang... skang ni dah ubah imej... rambut pendek dan kemas... kan? Lu memang terbaik bro... sebaris dengan Man Kidal, Hillary Ang and Samad...
Mael turun dari pentas... meluru je depan Exco, Datuk Ku Rahman yang hadir sebagai tetamu kehormat... heh! Mael memang bijak tarik crowd... baru la semua terhibur...kan? Heh!
Masa Mael turun ke bawah...petugas keselamatan dah standby untuk cover Mael... mana la tau ada kutu rock mana pulak yang datang serbu...heh! Tapi semuanya terkawal dan semua rockers Kedah tahu adab susila di sini...kan?

Tetiba je dia macam nak belok ke arah aku....
Memaksa aku lari sembunyi sikit belakang brader kat depan aku sambil curi-curi snap gambar...heh!
Tiba-tiba Mael buat head banging depan aku...brader kat depan aku blah dari lokasi... dia ingat dia block view aku nak amik gambar..ishhh... lu jadi penghadang gua la brooo... gua ni pemalu sketttt..!

Hallamakkkkk..!!! Masa ni, Mael betul-betul depan lensa DSLR member aku.. aku tekan jer... ooo... ni la Mael XPDC dari dekat... heh!

Legaa... Mael dah pusing balik kat crowd... aku buat cam biasa jer... snap gambar... err... rasa macam photojournalis pulakkkk... heh!

Masa ni...semua crowd nyanyi sama-sama dengan Mael... cuma biasa laaa.. ada yang tone tak sama, pitching lari dan sebagainya...hentam saja la bebbbb...! Heh!

Dekat nak balik, aku pusing tengok crowd sekali lagi... perghhh!!! Tak berganjak bebbbb..!!! Betul-betul terhibur orang Kedah dibuatnya.... Thanks to KDPNKK... next year ken buat lagi kat Kedah ni... kalau boleh, tiap-tiap tahun buat kat Kedah... boleh? Heh!

1 comment:

Anonymous said...

Sekali pandang macam hedonistic...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!