Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, August 19, 2013

APA BEZA PERANAN BLOGGER SEBELUM DAN SELEPAS PRU13 DI KEDAH?

Adehhhh... sorry aku tak update blog 2-3 hari ni. Bukan apa... aku agak busy sikit.. banyak kerja. Banyak yang perlu aku settlekan... tapi ni dah free balik dah sikit... so boleh la update sikit blog ni... jangan marah haaaa....

Lately, aku banya terfikir pasal dunia blog kat Kedah ni. Sedar tak sedar, UMNO/BN dah jadi kerajaan di Kedah. PAS dah jadi pembangkang balik. Sepenggal jadi pembangkang di Kedah, apa bezanya?

Banyak bezanya brooo.. sangat besar bezanya pada blogger macam aku ni. Meh sini aku ceritakan apa yang berbeza tu...


Dulu, masa jadi pembangkang, senang sangat jadi blogger ni. Pantang kalau tengok PAS silap sikit, memang teruk la aku dan kawan-kawan aku hentam. Maklum laaa.. dulu masa depa jadi pembangkang, depa kutuk hentam kita teruk-teruk...sampai tergamak mengkafirkan kita..!

Tapi sekarang ni aku kena tukar sikit... sekarang ni aku dalam "mode defensive + attacking". Aku perlu pertahankan Kerajaan BN Negeri Kedah dan aku perlu "counter attack" serangan dari PAS... macamana nak buat tu?

Bukan apa, aku ni suka fikir. Dulu masa aku dalam TMK, aku yang susun plan, strategi dan sebagainya. Sekarang ni aku dah keluar dari TMK, aku perlu susun plan untuk aku pertahankan pentadbiran BN di Kedah... dulu asyik serang, sekarang ni dah lain macam pulak...kan?

Tapi, korang rasa, perlu ke aku diamkan kalau Kerajaan BN Kedah buat kerja tak betul? Sorry beb, aku tetap akan tegur depa kalau depa buat silap. Cuma, mungkin tidak melalui blog... guna saluran yang sepatutnya, kan?

So, kalau korang ada apa-apa yang kurang puas hati, korang boleh emel kat aku directly... boleh? Jadi aku boleh salurkan pada yang berkenaan... 

Tapi, aku takkan tinggalkan PAS Kedah. PAS tetap bersama aku dalam perjuangan ni. Kawan-kawan aku ramai yang sokong PAS. Depa tetap bersama aku untuk cerita-cerita sensasi PAS Kedah yang depa tak boleh suarakan dalam parti...heh!

Aku akan tetap serang ideologi Pakatan Haram, khususnya DAP dan PKR. PAS aku masih boleh "masuk" lagi, tapi kalau sebut DAP atau PKR...memang tak boleh blah la bebbbbb...!

Pada aku, geng pejung siber UMNO/BN di Kedah perlu bersatu. Kita menang tak besar, simple majoriti je beb. Kalau silap strategi, PRU ke-14 nanti PAS mampu "kencing" rakyat Kedah lagi.. Kita kena pertahankan UMNO/BN di Kedah demi masa depan negeri kita ni...

Amacam? Sapa yang berani bersama aku? Silakan... ada berani?

1 comment:

Anonymous said...

TERBAIKKK... BAGUSSSSSS.... moga yg muda pengganti dlm umno yg terbaikkk bukan berpakat dgn musuh dibelakang dan menghancurkan bangsa melayu bumiputera..

teringat citer p.ramlee.. citernya byk mengena dgn kisah sekarang.. jgn marah.. nanti kena jual.. menteri pelencongan dah kena jual...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!