Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, July 8, 2013

TIPS RAMADHAN: DAPATKAN PAHALA MUDAH...

Aku yakin, kita umat Islam kat Malaysia ni dah tak sabar-sabar nak sambut Ramadhan, kan? Sebok nak membeli barang rumah nak sambut Ramadhan, kan? Dah buat list ke belum?

Korang ada masukkan minyak masak dalam list korang tak? Kalau ada, aku nak kasi tips sikit untuk beli minyak masak ni.. bukan apa... tips ni penting untuk kita umat Islam kat Malaysia ni...

Meh sini aku kasi tips sikit...

Kalau korang nak beli minyak masak, korang beli la minyak masak jenama Adela ni. Produk ni 100% dijamin halal dan yang paling penting, keluaran BUMIPUTERA ORANG ISLAM. Tu yang paling penting, kan?

Minyak masak Adela ni, ada 3 jenis. Ada yang diperbuat dari minyak canola, ada dari biji bunga matahari dan ada yang campuran antara canola dan sunflower seed nih... khasiatnya memang bagus dan rendah kolestrol...

Harganya? Lebih murah, tapi lebih bermutu dari minyak masak keluaran orang Cina yang kontrol ekonomi kat Malaysia ni..

Jadi, apa salahnya korang pilih minyak Adela ni, kan? Aku yakin, kita akan dapat pahala kalau niatnya nak tingkatkan ekonomi orang Islam. 

Kenapa aku tiba-tiba promote minyak masak Adela ni? Takkkk... aku takde pegang saham dalam syarikat Adela ni pun (Delima Oil Products). Diorang tak upah aku 1 sen pun... Aku memang suka beli dan guna minyak masak ni kat rumah pun... dah lama dah aku pakai sejak keluar dipasaran...

Lagi satu, pada yang nak buat kuih raya tu, korang boleh beli majerin jenama Adela ni. Tak payah dah beli majerin yang korang rasa was-was keluaran Cina tu... bukannya membantu produk Melayu Muslim pun...kan? 

Selamat menyambut Ramadhan semua... semoga keberkatan menyelubungi kita di bulan yang penuh barakah ini... insyaAllah... bersamalah kita pertingkatkan ekonomi ummah...

2 comments:

Azahari Rahman said...

syarikat bumiputra pula kene giatkn ler promosi..production kene lebih

Azahari Rahman said...

SYARIKAT BUMIPUTRA KENE LER PROMOSI SKIT PRODUK MEREKA.PRODUCTION KENE LEBIH

Bila Kak Su Bersuara... Heh!