Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, July 22, 2013

TERKINI #N01KUALABESUT..!!! CERITA BEST PASAL CALON PAS DI KEDAI MEGGI KETAM..!!!


Semalam lepas solat terawikh, aku ada lepak kat satu kedai Meggi Ketam kat Kuala Besut. Nak tahu kenapa aku lepak kat situ? Takkkkk... bukan pasal Meggi Ketam yang sedap tu... pasal benda lain....heh!

Meh sini aku cerita sikit... Korang tahu tak, khabarnya PAS dah gelabah bila ahli-ahli keluarga terdekat dan sahabat handai Che Long tak mau beri undi padanya...?

Sebenarnya aku lepak kat kedai Meggi Ketam tu sebab nak korek cerita "real" dari salah seorang ahli keluarga Che Long ni laaa... Aku tak berapa kenal sangat...member aku yang bawak... aku ikut jer...heh!


Rupanya, Che Long kena jumpa semula ahli keluarga, saudara mara dan sahabat handai dia di Kuala Besut ni. Sebelum ni, Che Long dah jumpa dah sekali untuk mintak restu bertanding sebagai calon PAS, jadi ini "round kedua" la kononnya...

Padahal, dikhabarkan bahawa Che Long terpaksa buat "round kedua" sebab ramai ahli keluarga, saudara mara dan sahabat-sahabat dia yang tak suka dia jadi calon PAS di Kuala Besut ni. Diorang tak restu Che Long sejak perjumpaan kali pertama lagi...

Jadi, sebab tu la Che Long repeat dan buat "round kedua" untuk jumpa family dan kawan-kawan baik dia ni... kononnya nak pujuk la tuuuu...heh!

Tapi yang bestnya, sumber aku ni beritahu, depa memang malas dah nak layan Che Long. Kata depa, kalau nak jumpa cerita pasal family boleh...tapi kalau nak cerita pasal politik, depa malas nak layan dan takkan bagi undi kat Che Long...

Begitu la lebih kurang cerita sumber aku tu di kedai Meggi Ketam tu. Sambil sedap makan Meggi Ketam, sedap jugak aku dengar cerita dari "sumber" tu...heh!

Apa pun kita tunggu 24 Julai ni. Kena hati-hati gak sebelum kita tahu kesahihan sumber tu, kan? Bukan apa... PAS ni kadang-kadang macam-macam yang depa bole buat, termasuklah hantar "sumber palsu" untuk keliruka kita, kan?

Tapi dari riak dan cerita "sumber" yang aku terima semalam, aku yakin dia tidak berbohong... Kita tunggu saja tengok muka Che Long dan PAS merah padam pada 24 Julai ni...kan? Heheheheeee...

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!