Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, July 8, 2013

SAPA PAK LEBAI PAS KEDAH YANG PAKAI ALPHARD VELLFIRE..?


Sumber dalaman di Wisma beritahu aku bahawa GLC-GLC di bawah Kerajaan Negeri Kedah sekarang ni sedang diaudit. Segala urusan keluar masuk duit dalam GLC-GLC tu sedang diperiksa oleh pihak auditor...

Perkara ni pun dah disahkan oleh MB Kedah, Datuk Mukhriz sendiri. 

Sedang GLC-GLC di Kedah ni diaudit, aku dengar ramai pulak pak-pak lebai PAS ni yang dok mengelupur kat luar. Kenapa depa resah gelisah sampai tak dapat tidur malam ni? Ada kena mengena dengan audit tu ke?



Khabarnya, baru saja diaudit, dah terjumpa dengan pelbagai "kejutan" demi "kejutan" yang mampu buat pak-pak lebai PAS tu berpeluh sakan. Aku sendiri pun terkejut...tak sangka pulak pak lebai PAS ni sakan sekali "pediah" duit rakyat..! Heh!

Depa kata, ada pak lebai yang buat ceramah politik, tapi claim kat GLC. Satu ceramah RM300. Kalau 2 ceramah sehari, dapat RM600. Kalau 5 hari depa ceramah sebanyak 2 kali sehari dalam masa sebulan? RM300 x 2 ceramah x 20 hari/sebulan = RM12,000..!!! Perghhhh!!! RM12k sebulan..!!!

Tu baru ceramah saja. Belum lagi bab yang lain. Belum lagi sebut pasal kerakusan membalun balak, gaji tak masuk akal di IHSB, makan gaji buta di Kulim Hi-Tech dan banyak lagi GLC-GLC yang hampir dimufliskan PAS Kedah dulu...

Oooo... lagu tu ceritanya. Aku ni bukannya faham sangat cerita-cerita korporat ni. Tapi lepas depa explain kat aku, rupanya ada pulak golongan "keparat hijau" yang dok melingkup duit rakyat Kedah selama 5 tahun ni...heh! Belajar guna Ipad pun dapat elaun RM1,000 weiiii..!!! Apa cerita..?

Tapi takpa lah... aku malas nak cakap banyak sekarang. Kita tunggu hasil audit tu dulu... kita tengok nanti apa "kejutan-kejutan" tu. Aku harap pak-pak lebai tu tak pengsan sudah la.. 

Dan aku yakin, pak-pak lebai PAS yang tak dak jawatan dalam GLC pun akan terkejut sama tengok perangai kawan depa buat kerja dalam GLC Kedah sebelum ni...heh! Patut pun ada yang pakai estima, alphard, camry, harrier... heh!

2 comments:

Anonymous said...

aku pon ada kekawan di hi tech kulim...betui ni, panic geng-geng ni sekarang ni.

Jangan terlupa diaudit di PKNK - bahagian perumahan (taman sejahtera di Jabi apa cerita agaknya) dan pertanian - baja dan hasil sawit. Pi korek dalam-dalam sikit.

Tahniah Mukhriz, tegakkan kebenaran tanpa gentar. Penyelewengan wajib dihukum tanpa kira Parti.

Oh ye... tolong korekkan kisah Tanah rizab Melayu di Kulim dijadikan perkuburan Cina (96% penduduk melayu). Yang ni kerana kepentingan Islam.... Pelik jalan ceritanya.

Anonymous said...

Lebai2 pas semuanya kawaq,ataih bawah kawaq.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!