Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, July 11, 2013

PEDASSS..!!! BN - SPR BERPAKAT KALAHKAN PAS DI KUALA BESUT..???


Semalam lepas solat terawikh, member aku ada tanya pasal PRK Kuala Besut. Dia tanya aku sama ada aku akan ke sana untuk bantu jentera BN berkempen.

Aku jawab, aku tak ke Kuala Besut sebab malas nak ke sana. Aku kata, PRK Kuala Besut tu gerenti PAS kalah punya. Jadi aku tak payah pergi pun tak paaa... Heheheeee...

Kenapa aku kata BN menang kat Kuala Besut tu? Meh sini aku explain...


1. Khabarnya BN dah charter 1,000 pesawat saiz jumbo untuk bawak 40,000 bangla untuk undi BN kat PRK Kuala Besut tu... Bangla-bangla tu dapat IC dari JPN sejurus selepas arwah ADUN Kuala Besut dikebumikan... Bangla-bangla tu juga telah dilatih untuk mengundi melalui beberapa kursus anjuran SPR. 

KLIA dijangka sebok bermula esok. Harap ada tempat untuk 1,000 jumbo jet tu parking. Lepas tu, hotel-hotel, rumah tumpangan, homestay dan asrama bajet semua dah penuh. Mana-mana bangla yang tak dapat penginapan akan disediakan khemah dan camping kay Pulau Perhentian...

Sehingga kini, aku dengar SPR tengah pening macamana nak buat kursus terakhir untuk 40,000 bangla ni. Tempat tak cukup besar. Masalah paling utama, bangla-bangla ni tak reti bahasa Melayu! Adehhhh...satu cabaran besar untuk SPR nak latih depa...

2. Beberapa lokasi kiraan undi telah dipasang litar CCTV. Kalau agak macam BN nak kalah je, diorang akan cabut wayar kat stesen janakuasa berhampiran. Jadi, bilik kiraan undi tu akan BLACKOUT sekejap sementara BN nak larikan kertas undi PAS dan di "flush" dalam lubang jamban!

Aku dengar, TNB terlibat dalam operasi sengaja "memblackoutkan" bilik kira undi tu. Hanya bilik tu saja yang terlibat dengan blackout. Bilik-bilik lain semuanya lampu terang benderang..!!!

3. BN dah sediakan lebih kurang RM1 trilion untuk rasuah seluruh pengundi Kuala Besut. Sampul surat semuanya saiz tebal dan berisi lebih kurang RM5,000 untuk satu undi. Semua pengundi yang undi BN akan dapat RM5,000. Depa boleh terus shopping lepas mengundi nanti...

4. Dakwat kekal tu akan ditukar pakai cat. Cat ni memang takleh tanggal sampai mati. SPR dah cari dakwat yang kekal untuk selama-lamanya untuk memuaskan hati Nurul Izzah dan pasangannya, Tian Chua... Mungkin pakai cat Jotun, Nippon Paint atau Colourland...

Dengan 3 gerakan ni, aku yakin BN akan menang besar di Kuala Besut. Silap-silap, pak lebai PAS pun akan undi BN kali ni... Amacam? PAS ada harapan boleh menang ke?

Bukan apa, PAS dok kata BN kempen kotor, SPR tipu dan PRU13 hari tu semuanya karut, kan? Aku nak tengok, kalau PAS kalah di Kuala Besut ni apa pulak alasan depa kali ni...? Kan?

2 comments:

Anonymous said...

Apap kata dakwat tu ditukar dgn tatu? alaaa... Islam pas pis pus kan ok je kehendak dap...

FATIN NURAQEELA said...

X pn dakwat 2 d tukarkn pd inai henna..bley btahan 1 bulan... Hehe.. Zaman changgih la nie kne gne sistem biometrik,bukn dakwat.. Dakwat kekal selama lama nya jgark yg depa nk..

Bila Kak Su Bersuara... Heh!