Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, July 2, 2013

PANASSS..!!! AHLI PARLIMEN PEMBANGKANG KEDAH DICARI AH LONG DAP..???

Ada kenderaan Ahli Parlimen pembangkang bakal dipecah penyokong sendiri?
Kes dibawah mungkin ada hubung kait dengan aktiviti politik. Aku syak ADUN DAP ni ada pinjam duit dari gangster untuk berkempen pada PRU ke-13 yang lalu. Lepas dia menang, dia lupa hutang dia...

Mungkin bila gangster tu cari, dia lesap. Bila dihubungi, dia beri banyak alasan. 

Aku dapat maklumat mengatakan seorang Ahli Parlimen pembangkang berbangsa Cina di Kedah pun ada "berhutang" dari beberapa gangster untuk membiayai kempen politiknya pada PRU 13 tempohari.



Member aku kata, sampai sekarang ni Ahli Parlimen tu buat "don't know" pada gangster tu. Menariknya, dipercayai gangster tu dari DAP dan bila Ahli Parlimen Cina tu buat "kenduri", sekoq DAP pun tak hadir... depa boikot Ahli Parlimen tu...

Agak-agak korang siapa Ahli Parlimen Cina kat Kedah tu? Tak ramai, kan? Aku dengar, dia tu tunggu masa je. Kalau gangster-gangster tu tak tahan sabar, rasanya mungkin Ahli Parlimen pembangkang tu akan menerima nasib yang sama...

Kita tunggu jer...
BUKIT BERUANG - Selepas cermin keretanya dipecahkan dua minggu lalu, sekali lagi, Adun Ayer Keroh dari DAP, Khoo Poay Tiong menerima kejutan apabila pagar dan sebuah keretanya yang lain pula disimbah cat merah.

‘Kejutan’ itu disedari Poay Tiong ketika keluar dari rumahnya di Jalan D1, Taman Dahlia, di sini, kira-kira jam 7.30 pagi. 

Menurutnya, keadaan kereta jenis Honda CRV terpakai yang baru dibelinya sebelum PRU13 masih dalam keadaan baik ketika beliau pulang ke rumah jam 12 tengah malam kelmarin. 

“Saya balik ke rumah kira-kira jam 12 tengah malam selepas selesai urusan sebagai Adun dan sebelum memasuki rumah, keadaan kereta dan pagar rumah masih baik. 

“Namun ketika keluar dari rumah jam 7.30 pagi saya melihat terdapat cat merah pada pagar dan kereta serta lantai garaj,” katanya ketika ditemui di sini, semalam. 

Poay Tiong berkata, cermin belakang kenderaan kemudahan sukan (SUV) miliknya turut pecah dipercayai dibaling batu berikutan terdapat objek keras itu di atas lantai. 

“Perbuatan ini mungkin dilakukan antara jam 12 tengah malam hingga 7.30 pagi namun kira-kira jam 1 pagi saya ada terdengar bunyi sesuatu dari luar rumah. 

“Saya tidak mengesyaki apa-apa malah menyangka mungkin bunyi itu dilakukan kucing lalu saya terus sambung tidur,” katanya. 

Beliau berkata, mujur tiada perkara lebih buruk berlaku di dalam rumah yang turut dihuni isteri, Lee Wei Cheng, 43, dan tiga anak perempuannya berusia dari lima hingga 15 tahun.

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!