Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, July 9, 2013

LAWAK PAGI.. 89 DI IKTIRAF, 133 DI KATA TIPU... LOGIKNYA?

Pagi-pagi ni aku nak ajak korang fikir sikit...

Fikir tentang perkara yang sangat mudah untuk disimpulkan...

Terlalu mudah jawapannya...

PRU ke-13 baru-baru ni, ada 222 kerusi Parlimen dipertandingkan...

Hanya 89 kerusi Parlimen saja yang diiktiraf "bersih" dan "adil"...

Tapi 133 kerusi Parlimen lain semuanya dianggap "kotor", "tipu", "tak adil" dan "korup"...

Soalannya...

Biar betul otak orang yang fikir macam tu... 

Dia gila atau memang cacat otak? 

Jawapan korang?

9 comments:

ajai62 said...

Assalam Bro

Biar mereka dengan kegilaan mereka.. Orang GILA kalau dilayan semakin menjadi... Boleh agak dah Bro... kalau pemimpin mereka pun GILA... Pengikut 2X5 lah...

art said...

Simple matematik. PR memang lemah accounting and kira-kira.

Kalau perintah negara haru biru...

art said...

Simple matematik. PR memang lemah accounting and kira-kira.

Kalau perintah negara haru biru...

Anonymous said...

Otak peliwat. Otak letak kat jubor, dah bercampur najis.

Anonymous said...

Kononnya seorang rakan di pejabat persoal ada individu yang memilih/mengundi 2 kali. Bila tanya di mana? Bila? Agen Parti tidurkah? Dia diam. Dia kata dakwat kekal tak kekal, boleh dihilangkan/dibersihkan. Bila tanya.. ada tak dia cuba bersihkan dakwat kekal tersebut? Dia diam. Dia kata ada sabotage semasa pengiraan undi dengan memutuskan bekalan letrik sehingga menyebelahi BN. Bila tanya di mana? Bila? Berapa tempatnya? Dia diam. Dia kata BN import 40000 Bangla untuk mengundi BN pada hari mengundi PRU13 yang lalu. Suruh dia fikir dengan bijak tanpa ada sedikit pun kebodohan dan kebahlulan di otak yang masih elok yang telah dikurniakan oleh Allah... logik kah? Dia diam. So marilah kita gunakan otak dengan bijak dan bersyukur kerana Allah masih mengizinkan kita menggunakannya. Bangsa tamak dan haloba Cina Beng pemakan Babi Haram Jadah akan tetap menyucuk dan mengadu domba agar kita bangsa Melayu akan terus berselisih faham dengan cerita-cerita penipuan pelihanraya serta undi popular yang tidak relevan dengan sistem Pilihan Raya di negara ini. Kalau di kira kerusi... UMNO masih menjadi Parti yang punya kerusi yang terbanyak jauh lebih besar dari Parti di pimpin DSAI, LKS dan Hj Hadi yang hanya setiap dari mereka memenangi kerusi yang tidak sampai separuh pun daripada yang dimenangi oleh UMNO. Apatah lagi jika dicampurkan dengan parti Bumiputera di Sarawak... BN tak perlu parti bangsa lain untuk bentuk kerajaan.

Anonymous said...

89 DUN tu tempat diaorang nak mampos.itu lobang kubur.kalau tak percaya tanya dengan pak aziz sattar-tengok lah seniman bujang lapok!!!!!!!jangan marah ah!!!

Anonymous said...

cuma nak uji tahap kebodohan rakyat malaysia.rupanya ramai yg boleh ditipu lagi.

QalamQabut said...

Soalannya...

Biar betul otak orang yang fikir macam tu...

Dia gila atau memang cacat otak?



Dajai hang, pandai mengata aku gila atau cacat otak pulak! Nasib baik posa hang tak start lagi.

Selamat berposa untuk semua, nak mengata biaq berpada2.

Anonymous said...

otak tersumbat... sebabtu tak guna akal.. byk lemak babi.. dah tepu

Bila Kak Su Bersuara... Heh!