Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Friday, July 19, 2013

KORANG NAK MARAH MUKHRIZ? MARAH LAAA... TAPI DIA BUAT KERJA CARA ISLAM...


Aku percaya, puak-puak Syi'ah di Kedah akan marah-marah pada Datuk Mukhriz dan Kerajaan BN Negeri Kedah lepas ni. Silap-silap depa akan buat demo depan Wisma Darulaman....

Menurut sumber, ramai puak Syi'ah yang ada kat Kedah ni. Kebanyakkannya penyokong kuat PAS... Khabarnya di Pendang tu memang ada "markas" Syi'ah. Sebab tu la Mat Sabun berani bertanding kat situ kot hari tu masa PRU ke-13...

Puak-puak Syi'ah ni pulak agak ekstrim.. sikit-sikit nak demo...sikit-sikit nak demo. Mengamuk marah...kononnya "jihad". Sesuka hati je sebut "jihad"...padahal depa tu dah confirm sesat dan menyalahi sunnah wal jama'ah...


Kedah Bakal Gazet Fatwa Anti-Syiah

Kerajaan negeri Kedah akan turut menggazet fatwa anti Syiah bagi membanteras fahaman itu yang didapati semakin menular di kalangan masyarakat, kata Menteri Besar Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir.

Beliau berkata fatwa itu telah pun digazet di peringkat kebangsaan.

“Namun saya akan berbincang dengan Mufti terlebih dahulu sebelum melaksanakan fatwa ini di Kedah.

“Walaupun penularan fahaman Syiah di Kedah masih dalam keadaan terkawal, ia tidak bererti Kedah bebas daripada fahaman tersebut,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat exco kerajaan negeri di sini Khamis.

“Kita terima aduan daripada ahli-ahli agama yang menyuarakan kebimbangan tentang penularan fahaman Syiah. Oleh itu kita akan berusaha dengan sebaik mungkin untuk menggazetkan fatwanya di Kedah secepat mungkin,” tambah Mukhriz.

Beliau berkata akibat fahaman itu, turut timbul kesukaran untuk menguruskan hal berkaitan jenazah misalnya.

Sementara itu beliau berkata soal pemberian cuti umum di Kedah bagi sambutan Thaipusam masih dalam perbincangan.

“Kita masih mencari kaedah yang terbaik bagi mendapatkan cuti Thaipusam kepada kaum India dengan melihat kuota cuti am dan produktiviti pekerja.

“Setakat ini kuota cuti am di Kedah sudah penuh, jadi kita akan cari jalan penyelesaiannya bagi menunaikan janji yang telah dibuat sebelum pilihan raya umum ke-13 yang lalu,” katanya. – BERNAMA

2 comments:

Anonymous said...

Jangan sampai Malaysia jadi seperti Syria...

Sila tonton wajah sebenar syiah:

http://www.youtube.com/watch?v=7VywlmQHb4Q&feature=c4-overview&list=UUS_veLhDYPRfuCeYCejNlgQ

Sebarkan demi kebenaran....

Anonymous said...

mat sabuu tu...jadiKan org pertama disumbatkan kedalam jel( ikut undang2), tapi kalau ikut hati gua, hantar terus kedalam kubur!! pengamal syiah yg terbukti.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!