Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, July 6, 2013

GEMPARRR..!!! MELAYU MALAYSIA SANGGUP TAHAN DIHINA BEGINI..???




Bila kita katakan bahawa minda masyarakat Cina di negara ini telah diisi dengan semangat perkauman yang sangat tebal, ada yang menyanggah dan marah pada kita. Kononnya kitalah yang rasis dan ultra-Melayu.

Bila kita katakan bahawa wujudnya gerakan dari kaum Cina untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara republik seperti Singapura, ramai yang menuduh kita paranoid dan terbawa-bawa dengan emosi keMelayuan.

UMNO dituduh gagal mentadbir dengan baik dan serba-serbi korup. Dan cuba melemahkan tunjang BN itu, UMNO juga dikatakan perlu ditumbangkan sekaligus menamatkan kuasa yang selama ini mempertahankan Islam, Melayu dan identiti Tanah Melayu.


Sebelum ini, isi “ketuanan Melayu” telah dipersoalkan oleh beberapa pemimpin DAP dan disambut pula oleh beberapa “Si Kitul” yang dikenal pasti sebagai pengkhianat alaf baru di negara kita. Mereka sengaja memperlekeh dan menyentuh sensitiviti bangsa Melayu yang sepatutnya tidak diusik...

Paling menimbulkan kemarahan saya, bangsa Melayu dihina, dicaci dan dihambat keluar dari tanahair sendiri oleh segelintir kaum Cina yang mula membuka “topeng” sebenar mereka.

Kalau dulu, mereka hanya berani bersuara “dibelakang” saja. Kalau di depan kita pun, mereka hanya berani menghina kita di dalam bahasa Cina, kononnya kita tidak faham bahasa mereka. Tapi kini, mereka mula menyerang secara terbuka...

Cuba lihat apa yang dicoretkan Vivian Chong itu. Dia tidak sabar untuk “merepublikkan” Malaysia sebagaimana Singapura. Tanpa asas, dia menggambarkan seolah-olah Kerajaan Malaysia ini zalim pada rakyatnya.

Vivian mahu Malaysia dipenuhi dengan dengan majoriti kaum Cina seperti di Singapura dan bangsa Melayu perlu dihantar pulang ke Sumatera. Vivian fikir Melayu berasal dari Sumatera dan kaum Cina pula berasal dari Tanah Melayu ini?

Apa pandangan anda dengan corak pemikiran dan kemahuan Vivian itu? Apakah yang terkandung di dalam mindanya dan kotak pemikiran generasi muda kaum Tiong Hua di negara ini? Apakah mereka sedar bahawa mereka sedang bermain dengan “api”?

Cuba teliti betul-betul apa yang dikatakan Vivian itu. Apakah yang dikatakan itu tidak punya sebarang elemen perkauman yang tebal? Siapa yang mendorongnya berfikir begitu? Dia sendiri yang terdorong untuk berkurang ajar dan biadap pada orang Melayu?

Pada saya, Vivian adalah salah satu contoh asuhan terbaik yang dilahirkan oleh DAP. Dan saya yakin, ideologi dan cara Vivian berfikir itu adalah hasil tunjuk ajar dari unit propaganda Red Bean Army yang sudah lebih lima tahun menanam persepsi dan mencemar minda orang Cina di Malaysia.

Saya tertanya-tanya, apakah CEO Air Asia X dan CEO CIMB tidak mahu mengeluarkan kenyataan di Twitter masing-masing dan mengutuk kenyataan Vivian yang melambangkan corak pemikiran DAP itu? Atau kedua orang CEO itu takut untuk bersuara yang melawan arus kehendak kaum Cina?

Saya yakin, sudah pasti ramai orang Melayu yang marah dengan kenyataan Vivian itu. Malah mungkin ada di antara NGO dan pihak tertentu yang akan tampil membuat laporan polis terhadap kenyataan Vivian tersebut.

Berapa banyak laporan polis sebelum ini yang telah dibuat hasil dari kebiadapan kaum Cina DAP yang mencabar kesabaran bangsa Melayu di bumi sendiri? Sehingga kini, apa tindakan dan apa hukuman dari mahkamah yang telah dijatuhkan pada mereka? Tidak ada, bukan?

Saya ingin mengingatkan seluruh rakyat di negara ini, khususnya para pengamal undang-undang dan hakim-hakim mahkamah. Jangan sampai orang Melayu mengamuk sekali lagi...

Bukan apa. Kalau 13 Mei 1969 dulu cukup pahit untuk dikenang, jangan cuba membuka satu lagi peristiwa hitam di negara kita ini. Kalau berlaku lagi peristiwa seumpama itu, saya risau kalau ia lebih dahsyat berbanding peristiwa berdarah itu. 

Sekadar mengingatkan, kesabaran Melayu ada batasnya, bukan? Cina biadap tidak terhukum, hati Melayu semakin berdarah dikelar-kelar. Jangan sampai perkara yang tidak diingini berlaku. Jika itu terjadi, undang-undang pun akan ditolak ketepi biarpun tali gantung menjadi ganti, kan?

Sumber: Mykmu.net

8 comments:

Anonymous said...

lau anak cina didakwa atau diambil tindakan pst ader dr kalangan melayu sndiri yg akn bgn membela anak cina DAP neh konon2 hak kebebasan bersuara, kalau DAP yg lantang membela x ler heran sgt...tmbah lak betina nie baik ngan izzah dh pst PR ngamuk sakan ler lau anak cina bohsia nie diambik tindakan...tp pihak berwajib pun smpy saat nie x der dgr ura2 nk amek tindakan...x slh ramai yg dh anggap kerajaan BN skrg amt lembik malah kuasa ade pd cina DAP n PR...tnggu tgk jer lah smpy melayu ilang sabar...

Anonymous said...

Ya kita marah dgn Vivian yg celupar ni ... tapi sebenarnya mereka naik tocang bila menteri sendiri terima baik perbuatan terkutuk Namawee.

Lepas ni menteri mana pula nak terima Vivian ni ?

Anonymous said...

KDN perlu beri amaran keras!

MELAYUJATI said...

Kerajaan sekarang ni lembik, lembik selembiknya, tidak bermaruah, lebih mengutamakan kaum lain yang jelas menolak mereka semasa pru13, tapi kaum melayu yang menyokong mereka sering dikelaskan sebagai keutamaan ke 2, ke 3 ataupun ke 4.... kalau macam tu pru14 nanti alang-alang dia nak sangat utamakan kaum cina /india , ok kita bagi terus kuasa kepada mereka, biar mampus kerajaan sekarang ni, haprakkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Jane Duncan said...

I am saying this to you "Go back where you belong! ingrate!

banggoi petai said...

buek ponat joo ko menyalak kuat kuat di blog. .. c najib bangsat totap jugo dongar nasihat punaisihat cino koliling dio. .. buek habeh boreh jooo janggg. .. bagus ko mulokan jo gerakan kapankan najib. .. banyok laie tokoh dlm UMNO yg bole buek krojo 100x lobeh baik dari c najib bangsat eeeeee

Anonymous said...

Eleh..ini semua acah2 je...
Yahudi kini sedang cuba memporak-perandakan bumi Malaysia. Hanya menggunakan sentimen perkauman dan suku kenegerian sudah cukup untuk memusnahkan kedamaian negara ini.
Kita lihat dalam bidang politik, sukan(bola), perniagaan, pekerjaan dan sosial sudah cukup menggambarkan kemungkinan itu. Jadi jangan cepat2 melatah(marah2) dengan ayat2 power yang dibuat2 oleh proksi2 Yahudi tajaan Israel ini...Bersabar dengan cara berakal.

Anonymous said...

Tu lah... dia orang nak sekolah berasingan. Entah hapa-hapa yang diindoktrinasikan dalam sekolah tu, gomen pun tak tau. Sekarang kan dah menyusahkan?

Baik tutup je semua sekolah cinabeng tu. Belajar sama-sama dalam satu sekolah kan baik. Penyatuan Nasional boleh dimulakan di situ. Semua belajar yang sama.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!