Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, July 4, 2013

BUDAK CINA NI KURANG AJAR DAN TAKDE TANGGUNGJAWAB..!!! #ABCD


Korang kenal tak Cina kat dalam video kat atas ni? Kalau korang kenal, tolong laporkan kat PLUS atau pihak berkuasa yang berkenaan. Ah Chai ni memang tak guna punya orang. Tak de tamadun dan tak tahu malu...

Dia rakam video dan ajar rakyat Malaysia untuk tak payah bayar tol kat highway? Tu namanya menipu dan langgar undang-undang. Dia rasa perbuatan dia tu elok dan wajar dicontohi ke? Kepala bapak dia...

Pada aku, ini la contoh sikap rakyat yang takde tanggungjawab. Dia patutnya bayar tol, tapi dia lari dari tanggungjawab tu. Korang rasa, Islam dan agama-agama kat dalam dunia sokong ke apa yang dia lakukan?



Highway tu kerajaan bina untuk keselesaan dan permudahkan mobility rakyat. Tol dikenakan sebagai bayaran konsesi lebuhraya dan ia akan ditamatkan bila tempohnya dah sampai nanti...

Kalau tak mampu nak bayar tol, tak payah la pakai highway. Pakai jalan biasa je la, tetap sampai jugak, kan? Tapi lambat dan menyusahkan sikit laaa... Kalau nak mudah, kena la bayar tol, kan? Takkan tu pun tak boleh follow? 

Amacam? Ada sesapa kenal budak Cina sengal ni? Aku syak Ah Chai ni budak DAP.. Depa je yang suka langgar undang-undang ni... kurang ajar....

4 comments:

Anonymous said...

hooi komunis balik tongsan la klau semuanye nak free..!!! minyak kreta komunis ni isi dgn menipu jugak kot!!! inilah jadinye, klau pegangan diri @ dunia ini syurga

Anonymous said...

hooi komunis balik tongsan la klau semuanye nak free..!!! minyak kreta komunis ni isi dgn menipu jugak kot!!! inilah jadinye, klau pegangan diri @ dunia ini syurga

Anonymous said...

Ngam2 belakang Lori boleh la,mmg bengap cina tu,
P/s: taktik tu dah basi

cobra said...

cibai lancau cina sekarang dah makin nak tunjuk kuat kang orang malayu.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!