Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Sunday, June 16, 2013

"PUNAHSIHAT" PM DIGESA LETAK JAWATAN SEGERA..!!!

Aku dengar mamat ni beberapa tahun lalu disyorkan untuk jadi penasihat PM. Khabarnya, setelah kuat melobi sakan, dia berjaya dilantik jadi penasihat PM... Penasihat ke "punahsihat"?

Aku ingat lagi, seorang rakan pernah tanya DS Najib pasal kelibat mamat ni yang dikatakan sering dilihat berlegar di Putrajaya time tu. DS masa tu masih jadi TPM dibawah Pak Lah...

Masa tu, DS Najib nafikan prospek mamat ni untuk dibawa masuk ke dalam "team"nya. Tapi ntah macamana, si Omar Ong ni berjaya juga menyelitkan diri dalam Petronas dan Pejabat PM... Mungkin dia pakai cable yang sangat stronggggg...Pak Lah atau KJ agaknya?



Member-member aku dah lama geram kat mamat ni. Aku pun sama. Cuma sebelum ni aku malas nak bersuara. Tapi makin melampau pulak budak darah Cina ni...Cissss..!!!

Terbaru, dia puji-puji pulak Anwar Berahim kat Twitter. Orang tengah balun dia...orang tengah marah kat dia...dia buat baik pula dengan musuh nombor satu negara? Memang kurang ajar nak kena balun la tuuuu...


Weeiiii... Lu apa hal Omar? Dah la lu rosakkan reputasi PM sampai ada kawan-kawan aku yang dah secara tak sengaja terbalun PM sekali. Semuanya hang punya pasal la weiiii..!!! Tak guna punya penasihat tingkat 4..!!! Mangkuk bertingkat-tingkat..!!!
 
Pada aku, Omar Ong ni sebaris dengan Azran Rani dan beberapa hamlau-hamlau Melayu Liberal yag tak sedar diri dan lupa jati diri orang melayu. Anyway, Omar Ong ni bukan Melayu tulen punnn... 

Aku tak mahu arahkan PM supaya pecat mamat ni. Aku tak layak buat macam tu. Tapi, aku nak desak si Omar Ong ni supaya letak jawatan serta merta. Itu pun kalau dia ada maruah la.. Bukan apa, dah banyak dah nasihat dia yang merosakkan PM...

Tak payah la aku cerita apa "nasihat" dari punahsihat tu. Kawan-kawan aku dah banyak cerita dah pasal mamat ni. Amacam? Ada berani letak jawatan? Aku yakin dia takkan letak jawatan punyaaa... cit porah la "think tank" macam ni...poyo bangetttt..!!!

6 comments:

Hasnul Rahman said...

Assalammualaikum wmt,
Terlalu banyak teman baca desakan, gesaan dan cadangan menyingkirkan si mualaf ini dari kedudukannya sekarang.
Kenapa dan mengapa, teman tak berapa pasti. Cuma mereka yg benar-benar tahu sahaja yg dapat menjawabnya.

Kepada teman, si polan tu berada di situ atas kehendak pemimpin tertentu. Dan DS Najib terpaksa menghormati kehendak itu. Permintaan orang lama yg beliau hormati...

Sekarang PRU dah berlalu. Inilah masa untuk DS Najib membersihkan segala sampah sarap yg tersangkut di dalam parti dan kerajaan serta agensinya.

Sama-sama kita tunggukan tindakan DS Najib. Apakah beliau masih kekal menghormati kehendak pemimpin tertentu itu atau beliau terpaksa melakukan pembersihan secara total demi kebaikan sokongan rakyat Melayu/Islam terhadapnya.
Segalanya terletak ditangan DS Najib selaku PM, Presiden UMNO dan Pengerusi BN.
Rakyat sedang memerhati.

Anonymous said...

Bro, do it the right way. Kalau cukup bukti ada penyelewangan dan rasuah, kemukakan. Biar undang2 yg buat dia tersungkur. Kita cakap saja pun tak bagi kesan. Bawa semua bahan bukti tunjuk kat Najib/SPRM/KSN/PDRM, betulkan yg salah. Segera. Masa dah takde. Takut identiti terbongkar , gunakanlah Akta Whistle blower tu.

berasiam said...

Dia dilantik, bukan dipilih. Jawatan lantikan tak boleh letak jawatan sesuka hati, kena jaga air muka orang yang lantik. Tapi orang yang lantik ada kuasa nak pecat orang yang dilantik. Kalau tak mahu pecat, pihak yang mengundi orang yang melantik boleh menaikkan orang lain. Bila orang lain naik, mungkin tak akan lantik penasihat yang bukan dari dalam kerajaan. Kerajaan dah belanja banyak untuk dapatkan khidmat terbaik dari kalangan perkhidmatan awam, polis dan tentera serta barisan kabinet. Mengapa terus nak guna penasihat luar yang tidak ada pengalaman kerja dalam kerajaan sebagai penasihat. Apa lagi yang Cina (Ong) mahu?

Othaman Ahmad said...

Ini adalah salah satu punca kejatuhan Najib. Jika tidak dipecat segera, Petrona (periok nasi & kebanggaan Melayu) akan punah ranah akibat manupulasi jahanam si Punah Tak Sihat yang berjolok Omar Ong.

Othaman Ahmad said...

Contrary to what I've mentioned earlier, pls take note…… Petronas was formed 5 years after May 13th incident and today contributes 45% of Govt revenue….. is ranked among Fortune Global 500′s largest corporations in the world. Fortune ranks PETRONAS as the 68th largest company in the world in 2012. It also ranks PETRONAS as the 12th most profitable company in the world and the most profitable in Asia. (wiki)

Anonymous said...

DS Najib kenalah cari penasihat yang baik dan betul siasat latar belakang mereka secara telus jangan asik dengar kata ikut telunjuk ja, DS buatlah solat hajat dan Istiharah sebelum keputusan dibuat, solat jangan dilupakan n abaikan dalam apa keadaan pun.jadilah pemimpin yang soleh cuba imamkan solat dan seimbangkan dunia dan akhirat. Jika boleh DS jgn lupa solat malam. If pemimpin ingkar pada Allah macamana rakyat nak ikut pemimpin.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!