Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Wednesday, June 26, 2013

PEDASSS..!!! GERAKAN ISLAM DI JERMAN SINDIR PAS DI MALAYSIA..???!!!

Allahu Akbar..!!! Allahu Akbar..!!! Allahu Akbar..!!! Tak payah tubuhkan parti Islam pun, saudara kita di Jerman mampu Islamkan lebih 2,000 warga "mat saleh" di negara tu. Aku ulang, tak payah tubuh parti PAS pun kat Jerman, tapi dakwah depa mampu tarik orang ke arah Islam...

Itulah Islam sebenar dan bukannya berselindung di sebalik topeng politik. Cakap saja lebih, tapi habuk pun tarakkk...! Ayat suci Al-Quran dan hadis sentiasa di bibir, tapi akhlaknya, na'uzubillah... bini sahabat baik pun Timbalan Presiden PAS kebassss...

Aku bukan la nak kata UMNO ni baik sangat. Tapi aku percaya, tanpa perkataan "Islam" pada nama UMNO pun, parti keramat bangsa itu telah mengIslamkan beribu-ribu orang di negara ini melalui Perkim, Yadim, Jabatan Agama Islam dan agensi-agensi kerajaan yang lain...


Berdakwah ni bukan semudah yang kita sangka. Sejarah Rasulullah SAW berdakwah dulu menyaksikan jerih payah Baginda bergelumang dengan darah dan airmata. Rasulullah SAW tidak jual politik pun, tapi beliau pamerkan akhlaknya yang mulia.. sudah cukup untuk memikat hati manusia dan makhluk di seluruh alam...

PAS boleh kata apa saja mengenai Islam. Tapi cara pembawakan mereka itu pada aku adalah jauh sekali berbeza dengan cara, muamalah dan pendekatan yang dibawa Rasulullah SAW. Terlalu jauh bezanya...

Tak payah lah aku kritik PAS sangat. Orang PAS tu pun saudara mara aku jugak. Cuma mungkin pendekatan depa agak melampau sampai tergamak mengkafirkan saudara seagama sendiri. Yang pentingnya, aku tidak begitu...

Aku sarankan supaya PAS ikut jejak langkah saudara kita di Jerman di dalam video kat bawah ni. Semoga PAS diberi sinar dan hidayah untuk kembali ke jalan yang benar... InsyaAllah...


2 comments:

Anonymous said...

Dalam surah Muhammad, Allah telah berjanji bahwa Allah akan gantikan umat Islam yang berpaling dari ajaran Islam dengan umat Islam yang lebih baik.

Nah ini lah yang berlaku.... sedang orang Islam sekarang merasa malu untuk dikaitkan dengan Islam kerana kononnya kolot dan tidak mengikut peredaran zaman dengan itu lebih gemar mengamalkan Islam yang ditapis supaya sesuai dengan Barat, dan ada pula yang cenderung pada ugama Kristian yang lebih kebaratan, Allah gantikan mereka ini dengan umat yang lebih baik dari kalangan 'mat salleh. Menurut statistic, tiap2 hari ratusan yang memeluk ugama Islam kerana itu ada usaha terancang untuk mengelirukan umat Islam dengan ajaran baru seperti pluralisme dan liberalisme dan menyelewengkan ajaran Islam oleh musuh2 Islam.

Anonymous said...

PAS nama parti islam tapi perbuatan dan percakapan macam bukan melandaskan islam,nama islam glamour saja.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!