Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, June 11, 2013

PEDASSS...!!! BLOGGER PAS KEDAH DI GESA KEMBALI KE CARA ISLAM...

Muamalah la secara Islam...
Sementelah aku baru "kebah" sikit dari "demam" ni, aku pun pi la masuk blog PAS Kedah sat. Saja nak tengok apa yang depa tulis. Depa tulis cara Islam kaaa... atau depa tulis ikut nafsu politik syaitonurrajimmmm...?

Rupanya, dari sudut pemerhatian aku, tulisan dan isu yang depa bawak lebih banyak bohong dari benarnya. Lebih banyak fitnah dari yang betulnya dan lebih banyak syubhah dari yang sebenarnya...

Rupanya, depa masih belum berubah. Masih lagi dok ikut cara lama...cara DAP dan PKR berpolitik! Depa masih enggan taat pada desakan bekas Pesurujaya PAS Kedah yang depa "tikam dari belakang", Tan Sri Ustaz Azizan Razak yang mahu kita semua "buat kerja cara Islam"...



Aku dapat tahu, dalam suatu ketika, Zul Ya dan Sanusi Md Noor ada tegur blogger-blogger PAS Kedah ni untuk berblog dengan cara Islam. Tapi, teguran tu depa tak dengar... depa teruskan jugak dengan cara depa dilatih sebelum ni... Dah tak dapat dikawal?

Mungkin blogger pro-UMNO sebelum ni ada yang terikut-ikut dengan cara Pakatan Haram yang suka buat cerita tak betul dan tanpa usul periksa. Tapi blogger pro-UMNO sanggup minta maaf dan berubah ke arah yang lebih baik. Kami sekurang-kurangnya buat kerja cara Islam...

Berbeza dengan blogger pro-PAS Kedah, dah la depa enggan berubah ke arah yang baik, depa jadi melampau pulak dengan pelbagai tuduhan palsu, bohong, tipu, tohmah dan fitnah...

Tak payah la aku sebut tulisan posting mana yang depa fitnah tu sebab 90% tulisan depa sekarang ni banyak yang tak betul. Tak payah aku bagitau pun depa boleh tahu sendiri yang mana yang depa bohong tu... 

Ada depa kata sumber dari KCS... Tapi cuba check betul-betul, ada ke KCS cerita apa-apa kat depa. Atau KCS tu yang berikan cerita palsu kat depa? Lain kali check betul-betul bro... sebelum tulis, kena pastikan benar...barulah ikut cara Islam dan beretika namanya...

Aku mintak blogger PAS Kedah tulis cara Islam ni bukan apa, aku sebagai saudara seagama depa hanya memberi nasihat. Terserah la nak ikut atau tidak, aku tak boleh paksa. Cuma, aku nak cuba latih depa jadi blogger dan pembangkang yang baik demi Kedah dan rakyatnya...

Amacam? Setuju? Boleh berubah?

1 comment:

Anonymous said...

Depa dah jadi penganut bukan Islam DAPig. Ikut cara RBArmy, Mana depa boleh ubah daaaahhh...

Tunggu lah satu hari nanti kita akan jumpa Bloger PAS Kedah tuuuu lah juga akan maki Sultan dan hina Nabi Muhamad SAW. Ini tak mustahil.

Firasat aku, selagi puak ni bergerak selari, semacam aada acuan selagi ituuuu lah kita akan jumpa bloger PAS yang korang ajar niiihhh..

Bila Kak Su Bersuara... Heh!