Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Sunday, June 30, 2013

PANASS..!!! DEPA LONDEH SANUSI SETPOL HABIS-HABISAN..???!!!

Aku faham sekarang ni Sanusi Md Noor tengah tertekan. Bukan setakat boss dia tengah terlantar sakit di Hospital Pulau Pinang, malah dia diserang teruk oleh ramai pihak dari dalam PAS sendiri, khususnya dari PAS Kuala Kedah...

Aku tahu, Sanusi teruk dihentam di FB. Sebenarnya, aku baru balik dari bertemu dengan beberapa rakan lama yang aktif dalam PAS Kedah dan depa sahkan bahawa perkara itu memang betul-betul terjadi... gerakan mencantas Sanusi Md Noor dan rakan-rakannya...

Kawan-kawan aku tu tak mahu aku dedahkan identiti depa. Depa takut kena pukul macam AA kena hari tu. Depa ni bukan ada jawatan pun, cuma depa memang aktif dalam PAS sejak di zaman Ustaz Fadhil lagi... kawan-kawan lama aku la ni... mana leh habaq sapa... heh!



Khabarnya, gerakan cantas Sanusi ni bukan saja berlaku kat FB, malah kat dunia nyata ni pun depa dok balun sakan nak jatuhkan Setpol bekas MB Kedah ni.. Itu member aku yang bagitau...

Dulu masa Sanusi dok sebelah MB, mana depa berani kata apa pun. Masa tu tak dengaq langsung nama Tengku Wong atau Imran. Masa tu tak "menguek" langsung nama Zul Hazmi, Jemaahtanjungbungah dan sebagainya...kan? Kenapa ek?

Sanusi, pada aku, hang kena bersihkan nama hang cepat. Lawan depa habis-habisan. Kalau hang tak lawan, maka habih la reputasi hang. Mana nak letak muka kat Sik tu? Lain la kalau hang plan nak pindah pi ukur tanah kat Zimbabwe nunnnn...

Sapa Zul Hazmi tu nak persoal hang? Apa sangat yang dia tau? Tepat sangat ke maklumat yang dia tau? Dia tak dok dalam Wisma time tu... apa dia tau...kan? Dia dok kat warroom mana? Warroom DAP kat Penang tu kot? Heh!

Pasal hang terajang Mihat tu, hang patut bongkarkan apa yang Mihat dah buat. Aku tau apa yang Mihat buat. Aku pernah tengok surat MBI (PMBKed) yang dia sign tu...heh! Bongkar demi kebenaran tindakan hang terajang dia tu... terajang bukan pasai marah, tapi pasal kebenaran...

Tapi silap hang la jugak pi terajang dia, kan? Anyway, hang dah mintak maaf ke belum? Kalau belum, pi mintak maaf cepat...

Sanusi, hang tak perlu risau dengan serangan depa tu. Hang kena balun depa balik. Depa tu semua opportunis, depa pun ada kepentingan tu... Kalau depa dok kat tempat hang, aku yakin depa lagi teruk belasah balak kat Kedah ni.. silap-silap tak sampai 2 tahun dah abih balak depa tarah...

Sanusi, aku pesan sikit kat hang. Hang tolong bagitau "uncle" Zul Ya aku tu, lepas ni depa plan nak cantas dia pulak. Mintak dia siap sedia. Kalau ada "lubang", tutup cepat-cepat....bukan apa, aku tak mau la nama baik "family" tercemar...kan? kan? kan?

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!