Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Sunday, June 16, 2013

MESTI TENGOKKK..!!! INI LA HASIL-HASIL SRJK(C) DONG ZHONG...!!!

Bila aku kata sekolah SRJKC dan SRJKT ni kena dimansuhkan secepat mungkin, ramai kaum Cina dan India yang melompat... Marah bukan mainnnn... Heh! Relaks laaaa... cuba dengar dulu penjelasan kitorang...

Kalau setakat nak ajar bahasa Cina dan Tamil di sekolah-sekolah kat Malaysia ni, rasanya bahasa-bahasa tu pun boleh diajar kat Sekolah Kebangsaan biasa.. Apa yang tak boleh pulak? Boleh je masukkan subjek tu kat Sekolah Kebangsaan... apa masalahnya?

Cuba korang tengok kesan-kesan sistem sekolah SRJK C dan SRJKT kat bawah ni... Ni la akibatnya kalau buat keputusan guna sentimen perkauman tapi tak pakai akal fikiran... cuba tengok kesan-kesan kat bawah ni... nampak sangat bodohnya..!!!

Ni aku nak tanya... Dah berapa lama duduk kat Malaysia? Dah berapa tahun belajar kat sekolah? Korang lahir kat Malaysia, kan? Dah berpuluh-puluh tahun dah.. Tapi masih tak tahu guna bahasa Melayu dengan betul...

Korang duduk kat Indon korang tahu la nasib korang... Nama korang pun tak boleh pakai nama Cina...heh!




4 comments:

Anonymous said...

Mereka perkauman mereka tak nampak. nampak melayu aje. Kerajaan pun dok layan buat apa.Sudah banyak tolak-ansur dah cukuplah.

Anonymous said...

tidak idup & tidak kuat isap... apa kejadah tuh..? ha ha ha..

Anonymous said...

itu lah hantu

Anonymous said...

Sah,sah rasis tapi kerajaan senyap aje tak ambil tindakan pun,takkan nak suruh cium kaki,sudahlah jangan tunduk dan bertolak-ansur yang berlebihan.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!