Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, June 20, 2013

KENALI CIRI-CIRI PENGANUT SYI'AH..!!! MESTI BACA..!!!


Syi'ah makin berleluasa kat negara kita ni. Kebanyakkan depa ni adalah mereka-mereka yang pernah menuntut di Iran, Iraq dan beberapa negara yang kuat pegangan Syi'ahnya. 

Dalam PAS dan Pakatan Haram pun ramai yang difahamkan pendokong kuat Syi'ah di Malaysia. Antaranya ialah Mat Sabun, Khalid Ismath dan ramai lagi.

Baru-baru ni pun puak Syi'ah ni ada buat majlis pelancaran pusat Syi'ah di Klang, Selangor.

Korang kenal tak ciri-ciri orang Syi'ah? Kalau nak kenal depa, sila tengok ciri-ciri kat bawah ni dan korang akan mudah kenal pasti...


Ciri-ciri di bawah adalah sebahagian dari petanda seseorang yang menganut ajaran Syiah. 

Berwaspadalah jika anda dapati tanda-tanda sebegini ini tampak mula kelihatan pada orang-orang yang anda sayang...
* Senantiasa memuja Sayyidina Ali dan melebihkan beliau daripada Sayyidina Abu Bakar & Umar

* Memperlekeh dan memandang rendah kepada sahabat-sahabat Nabi s.a.w.

* Sering menghimpunkan (jamak) sembahyang Zuhur bersama Asar dan Maghrib bersama Isya’ tanpa sebarang sebab.

* Kaki tidak dibasuh ketika berwuduk sebaliknya hanya disapu sahaja.

* Sujud di atas batu Karbala ketika solat.

* Menepuk paha ketika memberi salam sesudah sembahyang.

* Tidak mahu makan ikan yang tidak bersisik.

* Melewatkan berbuka puasa sehingga hampir waktu Isya’.

* Memarahi orang yang puasa Asyura.

* Sering memperkatakan tentang keperluan kepada imam zaman ini (Imam Mahdi).

8 comments:

FATIN NURAQEELA said...

Semoga Allah S.W.T. menjauhkn kita dr golongan2 seperti ini.. Aamiin..

Xpas said...

Syiah bukan Islam.

Anonymous said...

Ikan yg bersisik boleh menguluarkan toksik yg berada didlm badannya manakala ikan yg tidak bersisik sebaliknya. Saidina Ali merupakan seorg pemuda yg tidak pernah sekalipun seumur hidupnya sujud kpd berhala pada zaman sebelum Islam yg mana hampir semua melakukannya.

hah! said...

Bukan saiyidina Ali shj xpernah sujud, siayidina Abu Bakar pun tidak pernah sekalipun seumur hidupnya sujud kpd berhala pada zaman sebelum Islam! Apatah lagi Abdullah ibnu Umar, Abdullah ibnu Zubair, Aisyah bt Abu Bakar dll.

hah! said...

Saiyidatina Aisyah bt Abu Bakar pun tidak pernah sekalipun seumur hidupnya sujud kpd berhala pada zaman sebelum Islam!! Betul tak?

Anonymous said...

Anon June 21, 2013 at 8:30 AM,

Bersisik atau tidak ia tak haram di makan. Sembah atau tidak berhala bila dah memeluk Islam, segala dosanya diampunkan Allah. So what?? Syiah tak perlu dibumi malaysia.

Nur Hidayah said...

mintak syiah di jaohkan ,, lindungilah masyarakat islam di malaysia ya allah,

Anonymous said...

mahathir dr umno syiah x sbb mnghina nabi x cukur jmbg sbb x ada gilette zmn dulu?

Bila Kak Su Bersuara... Heh!