Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, June 27, 2013

BREAKING NEWS..!!! PUTERA MAHARAJA CHINA SEMBUNYI DI TANAH MELAYU..???!!!

Seorang member Cina aku kata, nenek moyang depa kat Tanah Besar China dulu ada hantar seorang Putera Maharaja China ke Tanah Melayu untuk jadi bukak Dinasti dan jadi Maharaja kat tanahair kita ni...

Member aku kata, antara sifat yang ada pada Putera Maharaja tu..dia pendek-pendek je dan pakai spek mata. Lepas tu, kulit Putera Maharaja tu ada banyak bintik-bintik hitam kemerah-merahan (frackles la tu kottt)...

Katanya, Putera tu datang dengan sebuah keluarga dari China yang terpaksa berlakon jadi keluarga Putera tu demi keselamatannya. Depa datang sebelum Tanah Melayu merdeka...


Aku difahamkan, Putera Maharaja tu dihantar ke Tanah Melayu bertujuan untuk mewujudkan Dinasti "Lim" kat tanah tumpah darah kita ni. Tapi sampai sekarang dia tak dapat jadi Maharaja Tanah Melayu. Hanya anaknya saja sempat dapat gelaran "DiRaja" tak rasmi... 
 

Menurut kiraan member aku tu, kiranya Putera Maharaja tu dah tua la sekarang. Dah ada anak cucu pun. Khabarnya, salah seorang Putera kepada Putera Maharaja tu dah diangkat jadi "Khalifah" di salam sebuah negeri di utara negara kita ni...

Fakta paling menarik, walaupun dah lama duduk kat Malaysia ni, Putera Maharaja yang dah tua bangka tu masih tak tahu lagi cakap bahasa Malaysia dengan betul! Pelat kecinaan terlalu pekat! Tak reti cakap Melayu..!!!

Aku kata kat member aku tu.. Hang bohong laaaa..!!! Tapi dia tersengih-sengih kat aku... Lepas tu kami berdua ketawa besar sampai orang keliling kami heran tengok kami... Adehhhh...!!!

P/s: Errr... agak-agak siapa Putera Maharaja tu ek? Tips ada kat bawah...



2 comments:

Anonymous said...

dap sejak 1969 (dari kiri ke kanan) 1) lim kit siang 2)lim kit sial 3) lim kit malam 4)lim kit sialalau 5) malim berakit siang 6) maling berak siangmalam

kluangman said...

Dah jadi pun...
Maharaja lawak wayang tongkol..maharaja rasis

Bila Kak Su Bersuara... Heh!