Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, May 11, 2013

"WARISAN" DAN PESANAN AKU PADA KALIAN...

 
Di sini lahirnya sebuah cinta (cinta tu datang sendiri kat aku...)
Yang murni abadi sejati (yup.. tak goyah, selamanya dan tak tergugat...)
Di sini tersemai cita cita (aku hanya mampu bercita-cita..)
Bercambah menjadi warisan (warisan hingga ke anak cucu...)

Andai ku terbuang tak diterima
(khabarnya aku tak diterima di Kedah?)
Andai aku disingkirkan (ada pihak singkirkan aku?)
Ke mana harusku bawakan (aku tak pi mana pun.. )
Ke mana harusku semaikan cinta ini (aku akan tetap di Kedah jugakk.. heheheee)

Betapa
Di bumi ini ku melangkah
(merata cerok dah tawaf Kedah masa PRU13 hari tu...)
Ke utara selatan timur dan barat (sampai sakit kaki-kaki aku ni...)
Ku jejaki (takkk.. aku naik kereta buruk aku tu laaa..)


Aku
Bukanlah seorang perwira
(yup! aku bukan wira...)
Gagah menjunjung senjata (tak reti menembakkk..! tapi teringin! heh!)
Namun hati rela berjuang (berjuang dengan cara Islam...)
Walau dengan cara sendiri (berjuang dengan cara aku sedaya mampu...)
Demi cinta ini (demi Islam, Melayu dan Tanah Melayu...)

Ku ingin kotakan seribu janji (masih mengotakan apa yang aku janji..)
Sepanjang kedewasaan ini (sejak aku reti berfikir..aku sokong UMNO)
Ku ingin sampaikan pesanan (aku nak pesan la kat korang semua...)
Akulah penyambung warisan (aku wariskan perjuangan UMNO ni kat korang...)

3 comments:

Anonymous said...

good :)

Anonymous said...

Yeah...penuh makna...mendalam dan puitis untuk bangsa.

1Kedah said...

Salam bro,

Jika tak keberatan nak minta tolong pautkan blog saya yang tak sepertinya ini...

1-kedah.blogspot.com


Jutaan terima kasih dan selamat berjuang.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!